2006-03-26, 19:48
Medlem
Hur ska man på bästa möjliga sätt framföra att man skulle vilja bli KK med någon? Ska man bara gå fram och fråga det precis som man frågar efter dejter? eller ska man mjuka upp lite och låtsas att man vill vara kompis eller liknande?

Jag har ett ex sen 1.5år tillbaka som hon gjorde slut. Sen träffade hon en ny och nu har de gjort slut för ett tag sen och hon sa att hon inte skulle vilja ha något förhållande nu. Jag har givit tanken till om man ska fråga henne om hon vill bli KK. Men eftersom vi inte har umgåts på all den tid vi inte varit tillsammans så känns det lite skumt att fråga rakt ut.

Vad har ni för tips att ge?
Citera
2006-03-26, 21:07
Medlem
Monikas avatar
Vet inte hur ungdomar gör nuförtiden men jag tycker det låter helt befängt att fråga rakt ut. Om jag skulle behöva en kk skulle jag ragga upp någon jag ville ligga med. Vore han ett dåligt ligg skulle jag skita i det. Visade det sig att han var ett lyckat ligg och att jag ville lära känna honom och kanske bli kär skulle jag gå för det. Skulle det visa sig att han var ett lyckat ligg men att jag inte tänkte bli kär i honom skulle jag försöka fortsätta träffa honom men vara tydlig med att jag inte vill vara ihop med honom. Om han var okej med det skulle jag fortsätta, annars fick jag leta vidare.
Citera
2006-03-26, 21:15
Medlem
FREAKSCENEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monika
Vet inte hur ungdomar gör nuförtiden men jag tycker det låter helt befängt att fråga rakt ut. Om jag skulle behöva en kk skulle jag ragga upp någon jag ville ligga med. Vore han ett dåligt ligg skulle jag skita i det. Visade det sig att han var ett lyckat ligg och att jag ville lära känna honom och kanske bli kär skulle jag gå för det. Skulle det visa sig att han var ett lyckat ligg men att jag inte tänkte bli kär i honom skulle jag försöka fortsätta träffa honom men vara tydlig med att jag inte vill vara ihop med honom. Om han var okej med det skulle jag fortsätta, annars fick jag leta vidare.
så det är tjejen som avgör vad det blir av förhållandet? varför blir jag inte förvånad? har du tänkt på att killar också kan tycka och tänka?
Citera
2006-03-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FREAKSCENE
så det är tjejen som avgör vad det blir av förhållandet? varför blir jag inte förvånad? har du tänkt på att killar också kan tycka och tänka?

Off topic i min egen tråd, men jag måste ändå skaka din hand.
Citera
2006-03-26, 22:06
Medlem
Monikas avatar
Citat:

Va? Var inte så paranoid. Jag utgår från mig och menar att PellePelle (eller du eller vilken kille eller tjej som helst) kan göra det samma.
Citera
2006-03-26, 22:12
Medlem
Heinzes avatar
Sådana saker faller sig naturligt, har haft ett antal KK genom åren och det har inte behövts yttra så mkt. Oftast är det X som blir KK men även helt nya bekantskaper.

När det är X förklarar man att man inte är intresserad över att dra igång ett förhållande igen och sedan börja SMS:en droppa in på kvällskvisten.

Är det ett ny bekantskap så märker man ju i början när man börjar träffas om det är något som kommer att hålla eller inte. Om man inte tycker det är värt att satsa 100% för att blir ett par men ändå tycker att personen ifråga är skön att umgås med och skön att "umgås" med så förklarar man bara att man inte är intresserade av ett förhållande men att man kan fortsätta träffas ändå.

Inte direkt komplicerat.
Citera
2006-03-26, 22:19
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Sådana saker faller sig naturligt, har haft ett antal KK genom åren och det har inte behövts yttra så mkt. Oftast är det X som blir KK men även helt nya bekantskaper.

När det är X förklarar man att man inte är intresserad över att dra igång ett förhållande igen och sedan börja SMS:en droppa in på kvällskvisten.

Är det ett ny bekantskap så märker man ju i början när man börjar träffas om det är något som kommer att hålla eller inte. Om man inte tycker det är värt att satsa 100% för att blir ett par men ändå tycker att personen ifråga är skön att umgås med och skön att "umgås" med så förklarar man bara att man inte är intresserade av ett förhållande men att man kan fortsätta träffas ändå.

Inte direkt komplicerat.

Så det är moderatorn som bestämmer vad det blir av förhållandet? Varför blir jag inte förvånad? Har du tänkt på att andra också kan tycka och tänka?

Närå. Det är det jag menar. Det ger sig av sig själv. Fast jag tycker nog att det kan bli onödigt komplicerat att fortsätta ligga med gamla ex. Är det väl avslutat ser jag helst inte tillbaka.
Citera
2006-03-26, 22:55
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Så det är moderatorn som bestämmer vad det blir av förhållandet? Varför blir jag inte förvånad? Har du tänkt på att andra också kan tycka och tänka?

Va...? Nu hänger jag inte med riktigt, är det bara din humor jag inte förstår?

OM det är så jag tror du menar så är det självklart inte så att jag är någon domare och det kommer fram tjejer på löpande band varav jag sätter en stämpel i pannan på dem med godkänd respektive icke godkänd osv. Är jag inte intresserad av ett förhållande kan det ju dock aldrig bli ett, likaså om hon "skulle hinna före" med den åsikten och jag vill ha ett. It takes two to tango.

Citat:
Närå. Det är det jag menar. Det ger sig av sig själv. Fast jag tycker nog att det kan bli onödigt komplicerat att fortsätta ligga med gamla ex. Är det väl avslutat ser jag helst inte tillbaka.

Kan man skilja på sex och kärlek är det inga problem, ju mer sex man haft med en person desto bättre blir det, som igår natt tex
Citera
2006-03-26, 23:04
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Va...? Nu hänger jag inte med riktigt, är det bara din humor jag inte förstår?

Ja, sorry det var inte ens speciellt kul. Det var bara för att folk upprört antog att jag menade att tjejen skulle få bestämma när jag beskrev hur jag tyckte att det brukade gå till. Båda får bestämma. Är man överens om en kk-relation så blir det en.

Citat:
Kan man skilja på sex och kärlek är det inga problem, ju mer sex man haft med en person desto bättre blir det, som igår natt tex
Nej, men mina erfarenheter är att man inte riktigt kan det. Eller så kan den ena men inte den andra. Fast det beror ju på hur man avslutar det och så. Fast det har aldrig varit läge för min del. Antingen är den ena fortfarande lite kär, eller så är det stendöt och finns ingen attraktion. Men i teorin
är det ju bra för man har övat upp sexet.
Grattis till natten förresten.
Citera
2006-03-29, 14:09
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:

Jag skulle göra precis likadant som Monika och jag är man. Dom flesta KK:n jag haft har dock varit gamla flickvänner där förhållandet tagit slut men sexet inte.

För att klargöra;

1. Ragga upp och knulla på.
2. Var tydlig med att du inte vill ha ett förhållande
3. Upprepa #1 och vips har du ett KK.
Citera
2006-03-29, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
1. Ragga upp och knulla på.
2. Var tydlig med att du inte vill ha ett förhållande
3. Upprepa #1 och vips har du ett KK.

Åh tufft! En steg för steg-guide, jag ska nog skaffa mig en KK redan imorgon!
Citera
2006-03-29, 23:42
Medlem
Det finns inga tips att ge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem