Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Jag tänker så här:
Rimligen borde antalet videokonferenser öka för att företagen är rädda för att medarbetarna reser.
När allt detta sedan är över så kanske en del multinationella företag inser att man MÅSTE INTE
resa, konferenser kan man ha på distans. Likadant kanske för universiteten. Föreläsningar kan hållas
online.
Har du varit på en konferens, för eller med ett företag? Det verkar inte som det.
Finns redan kallas webbinar, är inte speciellt populärt. Har sina tillämpningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Hemarbete för många kontorsarbetare blir permanent...det sparar kostnad för lokaler.
Och så vidare.
Sure, för alla har plats för ett kontor hemma? Eller har möjlighet att jobba ostört. Har du varit högskolestudent ??
Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Jag tänker också att en stor anledning fram tills nu varför man ändå har arbetat på kontor beror
på många gamla inskränkta chefer som anser att arbete skall utföras på en bestämd plats mellan
vissa tider, annars räknas det inte som riktigt jobb. Nu kanske man måste tänka om.
Tror du att arbeta hemifrån är en ny idé?
Varför tror du inte det fungerar?
Googla nu på varför.
På vilket sätt löser corona viruset dom problemen? Inte ALLS?
Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Ytterligare en positiv bieffekt borde ju vara att miljön skonas med mindre flygresor.
Vad tror ni andra?
Varför är det positivt om folk reser mindre?
Världen krymper med mer resande och förståelsen för andra platser & kulturer ökar, vänskaps band knyts osv så varför viill ni (vissa av er) att alla ska sitta hemma och aldrig sticka ut huvudet utanför dörren?
Vad jag tror är att du har fel på varje punkt. Och jag är fruktansvärt intresserad av hur du resonerat fram till dessa positiva effekter.
Listar du det som en positiv sak eller negativ sak att flera tusen dött? Färre människor på jorden därav kan ju deras mat mätta andra munnar (inte för att världen fungerar så, men i teorin är det ju så).