Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Förresten, vet någon hur långt från brottsplatsen GM påträffades? Polis-PM säger att han hittades blodig i "centrala Hjo", men Hjo är ju inte direkt en metropol. Tänker på hur lång tid det kan ha tagit från att polis först hörde GM till att någon polis klev över tröskeln på brottsplatsen, och om det t.o.m. kan ha varit samma patrull som plockade in transan.

Egentligen bodde dom ju i centrala Hjo, men om man ska promenera in till "stan" så tar det typ 5 minuter...
Citera
2020-03-11, 16:25
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxxedetta
Lite så jag tänkte när jag läste ”uppenbart avlidna”, att man inte påkallade vård. Det kan röra sig om så pass rejält våld att personerna omöjligt går att rädda men då ska det ju nästan vara att huvudet är skilt från kroppen. Några stick med kniv och livräddande insatser brukar väl påbörjas? Eller?

Enligt häktningsframställan skall brottet ha begåtts mellan kl. 20:00 och 22:20 den 8/3. Om han mördade föräldrarna vid 20-tiden och polisen först undersökte dem vid kl. 22 så kan likstelhet ha börjat sätta in. Å andra sidan är pressmeddelandet i TS tidsstämplat kl 21:25 och det står inget om att det har uppdaterats sedan dess, så man kanske bara har tagit i med god marginal i häktningsframställan.
Citera
2020-03-11, 16:33
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Lite ironi från häktningsförhandlingen:
Underrättelse, enligt 24:11 3 st RB, har givits till den
anhållne/hans försvarare genom Karin Lundkvist.

Hade vi inte levt i clownvärlden hade man kunnat anta att det beror på att myndigheter skall agera efter verkliga förhållanden och inte efter subjektiva vanföreställningar hos en enskild individ med en allvarlig personlighetsstörning. Han är man oavsett vad han tror att han är.

Men nu är skälet till att man formulerat sig korrekt antagligen bara att GM har manligt personnummer.

Citat:
Står ju kvinna i alla tidningar!

För journaktivister trumfar kulturmarxistisk dogm t.o.m. svenska personnummer.
Citera
2020-03-11, 16:35
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Egentligen bodde dom ju i centrala Hjo, men om man ska promenera in till "stan" så tar det typ 5 minuter...

Jag vill mena det. Jag är inte intimt bekant med Hjo, men det finns ju kartor på nätet...

Så, någon som vet mer precist var han anträffades? Minst en person såg honom ju och ringde polisen.
Citera
2020-03-11, 16:54
Medlem
Flakmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Jag vill mena det. Jag är inte intimt bekant med Hjo, men det finns ju kartor på nätet...

Så, någon som vet mer precist var han anträffades? Minst en person såg honom ju och ringde polisen.
Om det var så att hon handlade på Ica efter mordet så kan man ju misstänka att det var på "prärien" man fann henne sittandes på gräset. Finns ju inte så många andra alternativ.
Citera
2020-03-11, 17:23
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Enligt uppgifter jag har så har inte familjen knuffat undan hen på något sätt, snarare tvärtom. Hen valde sin väg och har som alla vet haft psykiska problem sedan lång tid tillbaka. Det kanske blev lite för mycket med fel umgänge, mycket spelande och rollspel... etc.

Ok, tror dig. Att hen flyttat så långt bort som till Hjällbo kan peka på det.

Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
NATURLIGTVIS är mord aldrig normalt. Resten som du häver ur dig är vidrigt. Vi lever år 2020 i ett samhälle där ALLA ska kunna göra fria val.
Ja du, hur många könskorrigerade har mördat?

Det finns långt fler könsokorrigerade som begått mord.. men det är OT. Nu har vi i alla fall fått bekräftat vem MGM är och vilka BO är. En familjetragedi utan dess like!
Citera
2020-03-11, 17:24
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxxedetta
Lite så jag tänkte när jag läste ”uppenbart avlidna”, att man inte påkallade vård. Det kan röra sig om så pass rejält våld att personerna omöjligt går att rädda men då ska det ju nästan vara att huvudet är skilt från kroppen. Några stick med kniv och livräddande insatser brukar väl påbörjas? Eller?

I praktiken skall huvudet vara skilt från kroppen , precis som du skriver, stark förruttnelse räcker också.

LL
Citera
2020-03-11, 17:52
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Här kommer Häktingsframställan:

https://docdro.id/BI1dU7H

Ja då er iallefall bekreftet at tråden hadde rett MGM.
Citera
2020-03-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Din transa är häktad och det var precis i enlighet med all tillgänglig fakta.

Du missade helt min poäng. När jag skrev det inlägget fanns det inga källor på att det skulle vara JN som satt häktad, inte ens ett ”jag har hört av en person som känner nån som känner familjen” – och det fanns definitivt ingen fakta. Det som fanns i tråden var enbart fördomar och spekulationer baserade på ett _felaktigt_ länkat instagramkonto. Utifrån mina spaningar på det instagramkontot (som jag då trodde var JN) tyckte jag att JN verkade rätt harmlös. Istället valde jag att tro på det initiala ryktet i Hjo, eftersom det var det enda lokala rykte som fanns att tillgå i tråden. Det visade sig vara fel, shit happens. Jag lyckades dock spekulera kring MGM/MGP utan att uttrycka mig nedsättande eller generaliserande kring en stor och heterogen grupp – något som många har väldigt svårt att lyckas med på flashback överlag. Är så jävla less på att alla trådar spårar ur i ngn slags skitkastning istället för att fokusera på fakta. Ibland känns det som att flashback enbart finns till för att ppl ska få en chans att spy ur sig så jävliga grejer som möjligt om andra människor. Tips: Skriv ner era microaggressioner i dagboken istället, så slipper vi andra läsa :’))))))
Citera
2020-03-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Har det hörts något om missbruk? Könsdysfori och grav autism med puerila intressen, ja. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara enda eller huvudsakliga skälet till mord eller dråp på föräldrar eller andra nära anhöriga.

En inte helt ovanlig orsak till att barn ger sig på föräldrar, är akut pengabehov på grund av missbruk. Det är därför jag frågar.

Intressant frågeställning. Enligt en uppgift i tråden var hon påverkad när hon påträffades.

Att hon hade bytt bort sina föräldrars efternamn tyder på att hon aktivt tagit avstånd från familjen. Frånvaron av aktiva profiler på sociala medier tyder på en, åtminstone delvis, isolerad tillvaro.
Citera
2020-03-11, 18:38
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n3rdy
Du missade helt min poäng. När jag skrev det inlägget fanns det inga källor på att det skulle vara JN som satt häktad, inte ens ett ”jag har hört av en person som känner nån som känner familjen” – och det fanns definitivt ingen fakta. Det som fanns i tråden var enbart fördomar och spekulationer baserade på ett _felaktigt_ länkat instagramkonto. Utifrån mina spaningar på det instagramkontot (som jag då trodde var JN) tyckte jag att JN verkade rätt harmlös. Istället valde jag att tro på det initiala ryktet i Hjo, eftersom det var det enda lokala rykte som fanns att tillgå i tråden. Det visade sig vara fel, shit happens. Jag lyckades dock spekulera kring MGM/MGP utan att uttrycka mig nedsättande eller generaliserande kring en stor och heterogen grupp – något som många har väldigt svårt att lyckas med på flashback överlag. Är så jävla less på att alla trådar spårar ur i ngn slags skitkastning istället för att fokusera på fakta. Ibland känns det som att flashback enbart finns till för att ppl ska få en chans att spy ur sig så jävliga grejer som möjligt om andra människor. Tips: Skriv ner era microaggressioner i dagboken istället, så slipper vi andra läsa :’))))))

Jag retar mig personligen på folk som aldrig kan ta bladet från munnen - Henmänniskor som tycker att det är så fult och förnedrande att vara neger så att själva ordet neger ska bli förbjudet.

När det kommer till HBTQ så verkar ingen ta den psykiska ohälsan på allvar. Det duger inte att vara bög längre utan nu skall det bytas kön random också, precis som om folk skulle må bättre i skallen eller bli snyggare av det. Vi har ingen transkultur i Sverige och jag har inte sett ett lyckat exemplar av könsbyte i Sverige. De blir istället miserabla monster. Det hela är en enorm tragik som vi måste börja ta på allvar. Det är inte lätt att vara människa och inte blir folk lyckligare.

Nu är detta ett dubbelmord. På senare tid har vi arkiverat åtminstone 3 tidigare mord där människor med könsdysfori är inblandade som offer och som GM. Det är en statistisk överrepresentation. Till det skall läggas de som tar självmord och i övrigt har djupa psykologiska problem bland dessa patienter.

Jag har ingen lösning på tragiken men jag tror inte på att sopa problemen under mattan. Det finns en hel del paralleller med annan psykisk ohälsa att lära av. Personen som byter kön blir inte lyckligare av det, precis som få blir lyckligare av en tatuering, ankläppar, botox, plasttuttar, fettsugning, köpa en ny handväska eller en ny Volvo. Jag antar att du förstår vartåt jag pekar.
Citera
2020-03-11, 18:59
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag har ingen lösning på tragiken men jag tror inte på att sopa problemen under mattan. Det finns en hel del paralleller med annan psykisk ohälsa att lära av. Personen som byter kön blir inte lyckligare av det, precis som få blir lyckligare av en tatuering, ankläppar, botox, plasttuttar, fettsugning, köpa en ny handväska eller en ny Volvo. Jag antar att du förstår vartåt jag pekar.

Nåja, smink, plasttuttar och ny bil må vara tröstande för en del, men önskan att införskaffa dem beror ju sällan på en allvarlig personlighetsstörning, i motsats till en obehandlad transsexualismpatients önskan att även se ut som det kön vederbörande inbillar sig ha.

Tyvärr har det gått både politik och mode i just den för tråden aktuella störningen. Istället för hjälp och behandling (som KBT och antipsykotika) lallar omgivningen med i och bejakar den sjukes vanföreställningar. Fler som inte ens lider av störningen utan precis som vem som helst särskilt i unga år ibland kan känna helt normalt men övergående tvivel kring sin identitet uppmuntras också till att bejaka vansinnet, som om man skulle säga "ja, du har rätt, du är ju faktiskt fet, här är en bantningskur och en gastric bypass-operation, de som säger att du är mager är bara fetmafober!" till en anorektiker!

Hade det gått politik och mode på samma äckliga sätt i andra personlighetsstörningar hade vi låtit människor som tror att de är Napoleon få skattesubventionerade benförkortningsoperationer och åtalat de som kräver avtagande av Bicorne-hatten inomhus för hatbrott.

Det är så klart spekulativt, men hade gärningsmannen i tråden fått hjälp istället för att "accepteras" som den kvinna han "identifierade sig som" så är det tänkbart att både han och hans föräldrar kunnat vara både lyckliga och i livet nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in