2020-03-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaanalys
Ja fast jag kanske va där på plats när den mördare läkaren sa saker ordagrant till folk jag känner. Jag stod bredvid.

Okej, men om flera närstående delat texten på FB som spreds av familjen själv, där de skriver att personen svarat på tilltal, är det skumt att du påstår att de ”sagt att han inte gör det när du stod bredvid”

Om du dessutom är så nära den ”mördare läkaren” att du var där på plats när deras familjemedlem försvunnit, kan du ju bidraga med lite annan information?
Citera
2020-03-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyderanged
Okej, men om flera närstående delat texten på FB som spreds av familjen själv, där de skriver att personen svarat på tilltal, är det skumt att du påstår att de ”sagt att han inte gör det när du stod bredvid”

Om du dessutom är så nära den ”mördare läkaren” att du var där på plats när deras familjemedlem försvunnit, kan du ju bidraga med lite annan information?
Vad jag kommer ihåg så skulle han svara på tilltal som tex jag som främling ropar hans namn så reagerar han. Men jag skulle inte kunna gå fram och tex fråga om hur det är med hans bror nu förtiden? Och förvänta mig ett svar. Lite skillnad. Jag bor inte kvar i Hjo. Jag vet bara att de andra i familjen är trevliga. Väldigt tragiskt detta.
Citera
2020-03-10, 20:55
Medlem
Citat:
Vad jag kommer ihåg så skulle han svara på tilltal som tex jag som främling ropar hans namn så reagerar han. Men jag skulle inte kunna gå fram och tex fråga om hur det är med hans bror nu förtiden? Och förvänta mig ett svar. Lite skillnad. Jag bor inte kvar i Hjo. Jag vet bara att de andra i familjen är trevliga. Väldigt tragiskt detta.

Ja det är skillnad och låter ju inte riktigt som det skrivs i efterlysningen heller, konstigt att skriva det då kan man tycka. Ja tragiskt
Citera
2020-03-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ja fast jag kanske va där på plats när den mördare läkaren sa saker ordagrant till folk jag känner. Jag stod bredvid.

Okej? Berätta gärna mer
Citera
2020-03-10, 21:03
Medlem
Har jag förstått det rätt?!: Aspiekille som bytt kön till tjej har mördat sina föräldrar. För ett par år sedan pluggade MGM till läkare, men avbröt studierna tidigt.

Många transpersoner lider av psykisk ohälsa erfar jag. Min dotter umgås en del med sådana och det är väldigt ”inne” bland unga att byta kön nu. Behöver inte alls bero på föräldrarna.
Citera
2020-03-10, 21:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrapkatten
Helvete vad ni alla anser har rätt att veta.
Som nära vän till kvinnans familj och uppväxt med mannen som läkare önskar man att ni bara kunde ha ett uns av respekt när ni skriver.
Skäms över hur ni uttrycker er!

Nu är Flashback inte en domstol utan ett diskussionsforum, där man i den här delen diskuterar brott. Och det vet du ju då du har varit medlem ett tag.
Anhöriga eller nära vänner bör för sin eget bästa inte läsa här inne.
Citera
2020-03-10, 21:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craftmanship
Intresset för detta är fascinerande lågt.
Även om det finns mycket annat som håller tidningarnas intresse just nu så borde ett dubbelmord på två till synes helylle-svenssons skapa fler rubriker än såhär.

Det är väl den pikanta delen med GM tillika sonen/dotterns könsdysfori som komplicerar saken?
Citera
2020-03-10, 21:55
Medlem
matriarks avatar
https://www.expressen.se/gt/krim/lak...-dubbelmordet/
Citera
2020-03-10, 22:02
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrapkatten
Helvete vad ni alla anser har rätt att veta.
Som nära vän till kvinnans familj och uppväxt med mannen som läkare önskar man att ni bara kunde ha ett uns av respekt när ni skriver.
Skäms över hur ni uttrycker er!
Trams. Vad gör du på Flashback? Du har troligen suttit och läst om mord och elände förut. Men då har det inte varit folk som du känner.
Senast redigerad av Tintinikongo 2020-03-10 kl. 22:06. Anledning: Tillägg
Citera
2020-03-10, 22:05
Medlem
Svennis7254s avatar
Jag tror verkligen inte att en person med autism och asperger får för sig att byta kön..
Senast redigerad av Svennis7254 2020-03-10 kl. 22:09.
Citera
2020-03-10, 22:10
Medlem
Finns det någon relativt ny bild på hen?
Citera
2020-03-10, 22:19
Medlem
KaJaWis avatar
Fick precis höra intressanta grejer av en vän som var lärare åt honom. Vännen fick titt som tätt ringa hem till föräldrarna pga problem (vad för typ av problem sades inte), och föräldrarna var mycket tydliga med att han skulle bli läkare och inget annat. Min väns största uppgift med denna kille blev i princip att försöka få föräldrarna att förstå att han hade svårt att ens klara skolan över huvud taget, vilket uppenbarligen var svårt för dom att ta in.

Känns som att det eventuellt kan vara någon typ av ilska mot dom bakom mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in