2006-03-27, 14:55
Medlem
sPNKENs avatar
Korrekt, vitvaror ingr i stort sett inte i ngon form av norskt boende, hyresrtt eller eget gande. Igentligen r det vl Sverige som r undantaget, jag vet inget annat europeiskt land dr vitvaror ingr i ex. en hyresrtt. Jag har en kompis som bor i Kaliningrad. Dr stack det i princip bara ut tv rr och ledningar ur vggen och sen fick man ordna det sjlv med installeringar av vatten, avlopp, el och gas.
Citera
2006-03-27, 15:49
Medlem
Hrligt.. Jag hller med dig!

Oslo r en skithla till stad! 173 svenska kronor fr en pizza r vansinne!
En Big Mac & co fr 75 svenska kronor och en 6pack Carlsberg fr 185 svenska kronor! Vad i helv......
Citera
2006-03-27, 16:49
Medlem
andfrekas avatar
ter dom fortfarande bara mackor till lunch?
Frstr inte att folk fortfarande frivilligt ker dit. Vad finns i Norge som inte finns i Sverige?
Citera
2006-03-27, 17:00
Medlem
Norska flickor kan vara ganska vackra, hur kan ni frneka detta?
Annars hller jag helt med, Fjoller i ett fjolland
Citera
2006-03-27, 17:05
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sPÅNKEN
Tre 3-dagars om ret - Va hemma och va sjuk med 100% ln i tre dagar utan att visa lkarintyg.
Generellt ett lgre skattetryck n i Sverige och trots det:
Halv beskattning p lnen utbetalad i december - skatten frdelad ver rets vriga mnader.
Semesterlnen p 12% utbetalas "skattefritt" - skatten frdelad ver rets vriga mnader.
Kortare arbetsdag och bttre betalt.
Tilltet att tjna mycket pengar utan att nn tittar snett.
Stark valuta ger mnga utlandsvistelser och semestrar billiga.
I dom flesta fallen, trevliga och villiga damer som inte r trngsynta eller som har satt sig sjlva p hga stolar.
Skitdligt vgnt men, relativt sett med norsk inkomst, ingen alltfr betungande utgift att kra bil i Norge.

Vem tror ni hade mest gldje av alla guld i vinter-OS, en svensk i Sverige eller en svensk i Norge?

Dagens klokaste inlgg!! Lt de bittra norgehatarna desperat minnas fornstora dagar nr sverige var bttre p allt fr att nu se sig omsprungen p mnga punkter. Norge Rules!
Citera
2006-03-27, 17:47
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Det finns ett land som jag aldrig mer kommer att resa till och jag rekommenderar ven er att undvika detta land om ni inte redan har varit dr och blivit besvikna och chockade ver elndet, detta land kallas Norge. rant rant rant.....
Ngon som r bitter ver att inte ha det lika bra? Kanske blivit lurad av ngon norrman? Detta knns mest som en ny (ganska sunkig) version av Moltas Erikssons gamla norgeslagdnga.
Citera
2006-03-27, 17:47
Medlem
Aquabots avatar
Mitt enda problem med norrmnnen r att de inte har ngon som helst disciplin vad gller rkning, alla rker och dem gr det p de mest opassande stllena (kommer ihg en gng d jag kkade p restaurant dr borta s sitter det ett par och rker efter maten, med sin bebis i en barnstol precis vid bordet!).

Annars frstr jag inte vad folk klagar p, har iofs bara varit i Oslo ver dagen s det kanske r illa dr nere? Nordnorge har jag beskt 10+ ggr typ, jttevacker natur, god l och nnu godare choklad, vad mer kan man begra?

Att vandra i Padjelanta, ver grnsen och ner till Hellemobotn, drifrn till Narvik med Hurtigrutten och sen tget hem var helt jvla underbart. Sjlvklart mste man se till att kpa p sig ett lager av kvikklunsj s man klarar sig till nsta resa.
Citera
2006-03-27, 18:00
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Mitt enda problem med norrmnnen r att de inte har ngon som helst disciplin vad gller rkning, alla rker och dem gr det p de mest opassande stllena (kommer ihg en gng d jag kkade p restaurant dr borta s sitter det ett par och rker efter maten, med sin bebis i en barnstol precis vid bordet!).

Annars frstr jag inte vad folk klagar p, har iofs bara varit i Oslo ver dagen s det kanske r illa dr nere?

Norge infrde ett r innan Sverige rkfrbudet p krogar/restauranger/etc. Trots ett storrkande folk verkar rkfrbudet fallit vl ut. Gllande Oslo, har jag i stort sett bara bra erfarenheter gllande min 4 r lnga vistelse dr. Visst, dyrt ibland, men s tjnar man i regel drefter. Ett trevligt och positivt instllt folk. Inte undra p, med tanke p en blomstrande ekonomi sedan mnga r tillbaka.....
Citera
2006-03-27, 18:00
Medlem
Avva66s avatar
Citat:

Det mste varit lnge sen du var till Norge, dom var vl ett r tidigare med rkfrbud p lokal n Sverige.
Citera
2006-03-27, 18:08
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sPÅNKEN
Tre 3-dagars om ret - Va hemma och va sjuk med 100% ln i tre dagar utan att visa lkarintyg.
Generellt ett lgre skattetryck n i Sverige och trots det:
Halv beskattning p lnen utbetalad i december - skatten frdelad ver rets vriga mnader.
Semesterlnen p 12% utbetalas "skattefritt" - skatten frdelad ver rets vriga mnader.
Kortare arbetsdag och bttre betalt.
Tilltet att tjna mycket pengar utan att nn tittar snett.
Stark valuta ger mnga utlandsvistelser och semestrar billiga.
I dom flesta fallen, trevliga och villiga damer som inte r trngsynta eller som har satt sig sjlva p hga stolar.
Skitdligt vgnt men, relativt sett med norsk inkomst, ingen alltfr betungande utgift att kra bil i Norge.

Vem tror ni hade mest gldje av alla guld i vinter-OS, en svensk i Sverige eller en svensk i Norge?

Det ser ju onekligen bra ut p papperet men det ndrar inte faktumet att det end r ett djvla u-land dr borta.
Citera
2006-03-27, 18:10
Medlem
Rubbes avatar
Citat:

Om du har problem med norrmns tobaksdisciplin s ska du aldrig ka till Danmark. Jag var p fotbollslger dr en gng och vi bodde p en skola. Dr fanns skyltar p vissa drrar dr det stod att det var "rkfria rum". P en grundskola borde det fan vara rkfritt i stort sett verallt. Danskjvlarna rker p varenda otnkbar plats det r mjligt.

Har aldrig varit Norge men har alltid anat det GH fastslr, att det r ett skitland p alla vis. Och nej, jag r inte avundsjuk.
Citera
2006-03-27, 21:50
Medlem
Nej Nej NEJ!!! Du fr inte gra s hr mot mig GH!

Hr sitter man och skapar en ny trd och allt, Samt ser fram emot sin norrlandssemester som skulle g upp genom Norge samt ner genom Sverige fr att verkligen uppleva det Svenska inlandet.( http://www.flashback.org/showthread...light=norrland)

Och hr kommer du Gammal Hrdrockare som var min inspirationsklla till hela min semester 06 (http://www.flashback.org/showthread...light=norrland) och frstr allt som jag hitintills planerat p den Norska sidan av grnsen.

Vad fan skall jag gra nu d?
Norge r uteslutet i och med att GH skriver som han gr om det landet, vem fasen vill beska dessa mnniskor eller vad de nu r dessa norrmn.
Jag fr helt sonika ka kustvgen upp genom landet som en ren transportstrcka och njuta p min genomresa ner genom inlandet sedan. S fr det bli.

Mvh

Ps. ,fortstt grna med tipsen i "min"trd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in