2020-03-08, 09:24
Medlem
KramGoos avatar
Har nyligen förstått att min mamma är en särtypisk batikhäxa. Blev riktigt äcklad av denna insikt, må jag säga. Hon huserar en "flyktingpojke", dvs en migrant ifrån Iran i 25-årsåldern med Afghanska rötter. Han får avslag på sin asyl-ansökan gång på gång, vilket innebär att min mamma i princip försörjer karln, vilket hon gjort i flera år nu.
När jag försöker påpeka denna galenskap för henne skriker hon "Rasist!" i mitt ansikte och förklarar att jag har en " vidrig människosyn" som inte ser storheten i hennes kamp för frihet och öppna gränser.

Ja.. Vad ska man säga?

Vad gör jag i denna situation. Fortsätter le och låta henne leva i sin psykos? Säga upp kontakten? Sabotera hennes lilla verksamhet på något sätt?

Tips välkomna!

(Obs. Tillhör inte extrem-högern, så rasistiska kommentarer undanbedes. Tack!)
Citera
2020-03-08, 09:33
Medlem
Peyzs avatar
Jag är allt annat än vänster eller feminist..

Men allvarligt det är din mamma du pratar om och henne kallar du för batik häxa.
Du borde ha dåligt samvete. Låt henne vara och uppskatta henne för hon är din mamma.
Vilken fräckhet att du anser att hon måste dela dina åsikter....
Citera
2020-03-08, 09:41
Medlem
Hörde häromdagen en förtvivlad dotter till en rasistisk, homofobisk och kvinnofientlig pappa ställa ungefär liknande frågor. En SD-pappa som slänger sig med N-ordet mm. Vad göra när ens närmaste står på total motsatt sida som en själv i grundläggande mänskliga värderingar?
Citera
2020-03-08, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jag är allt annat än vänster eller feminist..

Men allvarligt det är din mamma du pratar om och henne kallar du för batik häxa.
Du borde ha dåligt samvete. Låt henne vara och uppskatta henne för hon är din mamma.
Vilken fräckhet att du anser att hon måste dela dina åsikter....

Men däremot är det väl rimligt att oroa sig för om ens mamma uppvisar ett självskadebeteende och ger uttryck för en rubbad verklighetsuppfattning (i och för sig är det kanske inte svårt att se vad som motiverar självbedrägeri i det här fallet, snarare än att det handlar om en riktig psykos)? Eller menar du att man ska skita i sin mor, oavsett hur mycket hon skadar sig, far illa och/eller blir utnyttjad?

Dock använder jag generellt ordet 'batiktant', oavsett vem det handlar om, då det låter lite trevligare än 'batikhäxa'.
Citera
2020-03-08, 09:42
Medlem
Zilvios avatar
Familjerelationer diskuteras bättre i Relationer och samlevnad.

Integration och invandring --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2020-03-08, 09:46
Medlem
Hon är en vuxen människa som kan göra sina egna val. Förstår din oro men det är inte så mycket du kan göra.

Dessa människor får ofta lära sig den hårda vägen, tyvärr.
Citera
2020-03-08, 09:49
Medlem
Hamsterbolls avatar
Livet är kort och de man älskar kan ryckas bort snabbare än man anar. Om hon mår bra och känner att hon gör något gott så låg henne fortsätta. Häng med den unga mannen och din mamma på bio eller nåt? Gå på museum med dem och lär honom om Sverige? Förhoppningsvis utvisas han väl ändå snart. Ta vara på tiden med din mamma.
Citera
2020-03-08, 09:55
Medlem
KramGoos avatar
Vilka jävla svar man får.
Ni anser alltså att jag ska uppmuntra detta perversa jävla beteende med ett leende på läpparna?

Om det hade handlat om en pappas kåta behov av att ta hand om tonårsflickor, hade det låtit likadant då?

Svårt å tro de..
Citera
2020-03-08, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KramGoo
Vad gör jag i denna situation. Fortsätter le och låta henne leva i sin psykos? Säga upp kontakten? Sabotera hennes lilla verksamhet på något sätt?

Tips välkomna!

(Obs. Tillhör inte extrem-högern, så rasistiska kommentarer undanbedes. Tack!)

Det där sista är onödigt. Vad är du för en fjant?

Till sakfrågan, jag beklagar djupt. Sådant här kan naturligtvis inträffa. Ja vad fan tar man då sig till? När det är ens egen mor.

Kanske ta en paus från din mamma. Säg åt henne att du inte vill att kontakten bryts för hela livet men att du inte står ut och hävdar att det din mor gör är äckliga saker.
Citera
2020-03-08, 09:58
Bannlyst
Bara så du vet så knullar säkert din 60 åriga morsa den där 20 åriga lilla blatten...

Hon tjänar ung kuk och han får pengar/boende.

Sen säger alla kvinnor att de "HJÄLPER" de små blattarna när de e dom som utnyttjar blatten.

Kvinnor klagar på.män som köper sex men detta e fan värre asså!!
Senast redigerad av Blodig.viking... 2020-03-08 kl. 10:14.
Citera
2020-03-08, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Hörde häromdagen en förtvivlad dotter till en rasistisk, homofobisk och kvinnofientlig pappa ställa ungefär liknande frågor. En SD-pappa som slänger sig med N-ordet mm. Vad göra när ens närmaste står på total motsatt sida som en själv i grundläggande mänskliga värderingar?

Är ni förvånade att med massinvandringen så har befolkningen splittrats? Den var inte splittrad men nu är den splittrad mellan hur många befolkningsgrupper som helst.

Bra jobbat för ingenting! Enligt propagandan berikar invandringen men den har i själva verket belastat på alla sätt. Era ansvarslösa och insiktslösa apadjävlar! Hycklare dessutom! Aldrig att glömma bort.

Och hur i helvete har ordet NEGER något med "mänskliga värderingar" att göra? Vem fan är du själv (jo kommunist, eller hur?)? Fattar du vad du ställt till med? Vad säger det om dina "värderingar"?

Dra åt helvete!
Citera
2020-03-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodig.viking...
Bara så du vet så knullar säkert din 60 åriga mamma den där 20 åriga lilla blatten.

Hon tjänar ung kuk och han får pengar/boende.

Sen säger alla kvinnor att de HJÄLPER den lilla blatten när de e dom som utnyttjar blatten.

Kvinnor klagar på.män som köper sex men detta e fan värre!!

Jo, det låter ju troligt att 60-åriga kvinnor skulle vara intresserade av att låta 20-åriga killar runka av sig i dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in