2006-03-26, 15:47
Medlem
Ninjalittles avatar
Har kommit över några diazepam, tradolan, tiparol och en hel del dexofen vilket betyder att denna söndagsafton kommer att bli mycket trevlig. Men jag har två frågor... Benzo har aldrig gjort något för mig egentligen, vet inte riktigt vilken effekt det är jag ska känna så jag känner mest ingenting av 10-20mg diaz förutom seghet. Har sett att många kombinerar det med opiater, är det en bra kombination? Benzo ska ju dämpa ångest och trubba av verkligheten så det känns som att det borde ta bort kryddan av underbarheten som opiaterna ger. Eller har jag fel, det kanske blir skitbra egentligen? En till fråga som jag har handlar om Tiparolen. Det är depottabletter, Tiparol Retard 100mg, funkar det även med dessa att krossa dem och bomba/lösa upp i ett glas vatten?

Och en sista fråga, hur mycket tycker ni att jag ska stoppa i mig? Tänkte mig 300-400mg tram och möjligtvis 20-30mg diazepam, beroende på vad för svar jag får här. Har mest läst skit om dexofen, ska jag låta bli den ikväll?
Citera
2006-03-26, 15:56
Medlem
Nemesis1s avatar
Det är en smaksak, precis som det mesta annat här i världen är, men benso förstärker hur som helst opiaternas effekt... När det gäller just kombon tramadol + benso skulle jag gissa att benson gör ruset mer neråt med tanke på att tramadol i sig självt har en del uppiggande egenskaper...
Citera
2006-03-26, 16:18
Medlem
ja jag brukar blanda , nu vet jag inte riltigt om det kan va farligt det får dom mer erfarna svara på men jag tycker det är nice
Citera
2006-03-26, 16:26
Medlem
Om du uppnår önskvärd effekt av opiaterna i sig så ser jag inga skäl till att blanda med benso. Det förstärker nodden, men det gör inte opiatruset skönare i min mening. Starkare, men inte nödvändigtvis skönare.

Jag kombinerar heroinet med såväl sprit som flödder, men då får man se till att jag har haft 25 år på mig att bygga upp opiattoleransen, och c:a 30 år när det kommer till alkohol/flödder. Så, om du känner dig tillfreds med det du upplever av opiaterna så kan du gott spara dina Diazepam till något annat tillfälle.

Tramadol är inte riktigt mitt område, men jag har läst här på forumet om vissa kramprisker. En mindre mängd Klonazepam/Diazepam kanske är bra rent profylaktiskt, men det får expertisen i opiatforumet svara mer ingående på. Senast jag testade Tramadol så bombade jag 1,6 gram och kombinerade med en näve Iktorivil. Det gav en märklig effekt - kände mig mer stirrig än hög. Skum opioid, det där.
Citera
2006-03-26, 19:31
Medlem
hundens avatar
ja vid höga doser tramadol blir jag stirrig som fan. Jobbigt..
Citera
2006-03-26, 20:34
Bannlyst
jag tycker det är skit härligt att blanda tramadol med valium.. jag käka 300mg trama och sen några timmar senare slängde jag i mig 20mg diazepam, gav ett skönt rus tyckte jag iaf.
Citera
2006-03-27, 21:19
Medlem
Lost dreamers avatar
Ja, det kan nog boosta till viss del håller jag med om, det förändar ruset till att det blir mer "bensoartat", dvs man känner sig tyngre under ruset och kanske känner sig segare efteråt.

Jag tror att först vid en större mängd benso så kan effekten av opiaterna minska; en liten mängd ger antagligen delvis motsatt effekt.

Att diazepam verkar kramplösande är ju en positiv egenskap, då många fått ep-attacker av tramadol.
Citera
2006-05-04, 20:05
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizotym
Om du uppnår önskvärd effekt av opiaterna i sig så ser jag inga skäl till att blanda med benso. Det förstärker nodden, men det gör inte opiatruset skönare i min mening. Starkare, men inte nödvändigtvis skönare.

Jag kombinerar heroinet med såväl sprit som flödder, men då får man se till att jag har haft 25 år på mig att bygga upp opiattoleransen, och c:a 30 år när det kommer till alkohol/flödder. Så, om du känner dig tillfreds med det du upplever av opiaterna så kan du gott spara dina Diazepam till något annat tillfälle.

Tramadol är inte riktigt mitt område, men jag har läst här på forumet om vissa kramprisker. En mindre mängd Klonazepam/Diazepam kanske är bra rent profylaktiskt, men det får expertisen i opiatforumet svara mer ingående på. Senast jag testade Tramadol så bombade jag 1,6 gram och kombinerade med en näve Iktorivil. Det gav en märklig effekt - kände mig mer stirrig än hög. Skum opioid, det där.

det kanske bara är jag men jag tycker du verkar otroligt klar i huvudet, av att kört hårt på hårt i 30år, med heroin dessutom. Klarar av att ha ett "gott" liv med mycket studier ändå? du får gärna pma om du vill berätta mer ingående
Citera
2006-05-04, 21:38
Medlem
TomiXs avatar
Kör nästan alltid bensodiazepiner när jag kör opiater, okej jag använder bensodiazepiner dagligen, men det är en annan sak... Men tex Rohypnol och Subutex var en bra blandning när man var inne i den svängen.. Morfin och Diazepam var också en helt okej blandning. Fast just med tramadol så ser jag ingen anledning att blanda med bensodiazepiner, förutom för att undvika kramperna, men däremot när jag var ganska fräsch inom området så var Tramadol och Neurontin en dunderkombo

Edit: Tänk dock på att bensodiazepiner och opiater i kombination ökar risken för andningsdepression, så man bör veta vad man håller på med ivarfall om man kör lite tyngre saker.
Citera
2006-05-04, 22:00
Medlem
Fordies avatar
kasta i dig 60-70mg diazepam så ska du få se att det färgar lite bättre. eller snorta dom. jag brukar skicka i mig 50-60mg nitrazepam när jag ska sova. igår snortade jag 15mg och slocknade rätt fort.

/Fordie
Citera
2006-05-04, 22:10
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
kasta i dig 60-70mg diazepam så ska du få se att det färgar lite bättre. eller snorta dom. jag brukar skicka i mig 50-60mg nitrazepam när jag ska sova. igår snortade jag 15mg och slocknade rätt fort.

/Fordie

Ganska höga doser för att somna? Är det utskrivet eller "hittat"? Doktorn din tror jag inte rekommenderar 50-60mg för att sova ivarfall

Hur fungerar Nitrazepam att flumma på för dig? Den och Lorazepam har jag inte provat, känns som att det är dags för deras tur snart också
Citera
2006-05-05, 12:19
Medlem
Spliffmeisters avatar
Nitra är inte mkt att hänga i julgranen men lorazepam är i högre doser...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in