2020-03-14, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Detta postades i en annan tråd för inte så länge sen. Hur bra det stämmer vet jag ej.

600 mg/week = 100 nmol/L = 2884 ng/dl (420 mg T, efter borträknad estervikt)

550 mg/week = 91 nmol/L = 2624 ng/dl (385 mg, borträknad estervikt)

500 mg/week = 83 nmol/L = 2393 ng/dl (350 mg, borträknad estervikt)

450 mg/week = 75 nmol/L = 2163 ng/dl (315 mg, borträknad estervikt)

400 mg/week = 66 nmol/L = 1903 ng/dl (280 mg, borträknad estervikt)

350 mg/week = 58 nmol/L = 1672 ng/dl (245 mg, borträknad estervikt)

300 mg/week = 50 nmol/L = 1442 ng/dl (210 mg, borträknad estervikt)

250 mg/week = 41,5 nmol/L = 1200 ng/dl (175 mg, borträknad estervikt)

200 mg/week = 35 nmol/L = 1009.47ng/dl (140 mg, borträknad estervikt)

150 mg/week = 25 nmol/L = 721.05 ng/dl (105 mg, borträknad estervikt)

100 mg/week = 16 nmol/L = 461.47 ng/dl (70 mg, borträknad estervikt)

Kan nog stämma, jag hade 78nmol vid 500mg/w senadt jag testade.
Citera
2020-03-15, 18:55
Medlem
HasseUas avatar
Kollar endel på Greg Doucettes Y-T videos, han ligger på 140mg Test E ew som trt dos.
Citera
2020-03-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Detta postades i en annan tråd för inte så länge sen. Hur bra det stämmer vet jag ej.

600 mg/week = 100 nmol/L = 2884 ng/dl (420 mg T, efter borträknad estervikt)

550 mg/week = 91 nmol/L = 2624 ng/dl (385 mg, borträknad estervikt)

500 mg/week = 83 nmol/L = 2393 ng/dl (350 mg, borträknad estervikt)

450 mg/week = 75 nmol/L = 2163 ng/dl (315 mg, borträknad estervikt)

400 mg/week = 66 nmol/L = 1903 ng/dl (280 mg, borträknad estervikt)

350 mg/week = 58 nmol/L = 1672 ng/dl (245 mg, borträknad estervikt)

300 mg/week = 50 nmol/L = 1442 ng/dl (210 mg, borträknad estervikt)

250 mg/week = 41,5 nmol/L = 1200 ng/dl (175 mg, borträknad estervikt)

200 mg/week = 35 nmol/L = 1009.47ng/dl (140 mg, borträknad estervikt)

150 mg/week = 25 nmol/L = 721.05 ng/dl (105 mg, borträknad estervikt)

100 mg/week = 16 nmol/L = 461.47 ng/dl (70 mg, borträknad estervikt)

375 mg e3w eller 125 mg/week av testo u gav mig 40 nmol/L ca. fyra veckor efter senaste injektionen.
Undrar om denna studien också gav försökspersonerna mediciner som nollar egenproduktionen?
Har sett andra studier som tar bort den faktorn så tror det kan vara en förklaring till skillnaden samt det nästan linjära dosberoendet i värdena ovan.
Citera
2020-03-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
375 mg e3w eller 125 mg/week av testo u gav mig 40 nmol/L ca. fyra veckor efter senaste injektionen.
Undrar om denna studien också gav försökspersonerna mediciner som nollar egenproduktionen?
Har sett andra studier som tar bort den faktorn så tror det kan vara en förklaring till skillnaden samt det nästan linjära dosberoendet i värdena ovan.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11701431
"monthly injections of a long-acting gonadotropin-releasing hormone (GnRH) agonist, to suppress endogenous testosterone secretion"
Citera
2020-03-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KI98
Hej

Vet att det kanske är svårt, eller en nybörjarfråga. Ber om ursäkt isf om någon blir frustrerad

Är på min andra kur efter 2 års paus.
Körde 250 Testo E/5:e första kur 20 veckor.
Gick över mina förväntningar. Och fått med mig några kilo som är kvar.
Var dock gynokänslig fick jag lära mig.
Klarade mig till min förvåning utan utvecklad Gyno, men körde Nolva hela kuren. Inga problem Blodtryck.

2:a kur och i detta nu.
Dietkur
Men såklart så vill man då testa gränser mer och körde Testo E 350/5:e
Med två fronter dubbel dos.

Märkte efter ett tag att jag hade ökad puls, blodtryck och lite extraslag när nivåerna gick upp på dos i kroppen.
Gjorde mig förvånad. Inget jag väntat mig på sån liten höjning jämfört med kur 1.
Kanske även där kan finnas en fördel ur hälsoperspektiv att inte gå in och bomba på kroppen med front i den omfattningen utan låta kroppen få mer tid Att acklimatisera sig till omställningen.. Det får ta sin tid att nå full koncentration/ steady state.

Har alltid haft bra kondition och blodtryck annars . Och känner lätt om det är förhöjt.
Vid mätning vid ca 8 veckor 1 tillfälle Apoteket 137/85..
Även om ett sånt värde ligger under det normala ens för medicinering så känner jag av att hjärtat sliter på extra och vill vara snäll mot min pump.

Sänkt till 250 efter 8 veckor, men antar att det tar ett tag innan jag sänkt steady state till det från den högre dosen? (Hittar ingen calcylator)
Känner själv att blodtryck och puls fortfarande fortfarande förhöjt, men puls stadig iaf vilket är det viktigaste.
Puls ca 80 och ligger på 60 annars.
Vet inte om de flesta får den reaktionen på kur?
Men hoppas verkligen ni som cruisar på denna dos inte går runt med konstant förhöjt blodtryck.
Det blodtrycket och puls jag har nu är ju inte så farligt i säg 20 veckor iof om man jämför med hur många människor som går med liknande hela tiden. Men självklart mindre sunt.

Kan någon påläst ge tumregler vad dos motsvarar i Testovärde i kroppen. Självklart individuella skillnader och ratio mellan östrogen och Testosteron osv.
Men Grovvärden som sagt🙏
Tex 350 mg Testo E: Nivå o kropp ca 80-110

Tänkte nämligen sänka mer antagligen. Vill gärna gå med normalt blodtryck likt kur 1.

Men ingen idé att ligga ner mot vad som motsvarar naturlig nivå och hålla sig nedstängd längre tid. Så är nyfiken på att även hitta och känna till en bra lägstanivå för mig under diet.
Och då bra att veta vad ni kunniga föreslår för att sen prova sista 8 veckorna. Gissar på lägst 175-200mg/5:e för att behålla.
Är inte på hög nivå såklart. Iom tidigare bara naturlig träning i 20 år där iaf min kapacitet, kunskap, ålder (ca 45 ) inte kunde ge mer.
Så jag är ju inte lika känslig som en broiler på 159 cm, 100 kg och 6%. För muskelförlust under diet.

Sen: Är det egentligen någon skillnad mellan min ”lilla dos” jämfört med kisen som legat på grammet/vecka likvärdig tid gällande nedträngning/ återhämtning?
Nötterna har ju liksom ändå glömt bort att dom finns efter 20 veckor, eller även kortare kur.

Tänkt att lägga in HCG på slutet och vet sen förra gången att det blir att knapra Letro ordentligt då, och även därav bra att ligga på låg grunddos Testo.
Alternativt att man kan ha nytta av lägre doser HCG än vad som rekomenderas och kompensera med längre tids intag som avslut. Det vore bättre. Vill inte ta stora doser Letro men tror HCG skulle göra mycket för snabbare återhämtning

Och mina kulor är ju 45 bast!!!
(Men ändå spridit mycket glädje..&#128514

även om jag iof gillar att ta på kvinnobröst så vill jag inte ha ”lyxen” att kunna klämma på sådana på mig själv hela dagarna efter denna kur, och lite fundersam över HCGn

Vet att ni veteraner kan vara hårda om man skriver ”Fel” inlägg..
Så var snälla mot mig ändå, om så är fallet😉🙏
Varför inte köra lågdos testo typ 125mg/vecka och stacka med nåt som inte aromatiserar typ tren och mast eller eller nåt?
Citera
2020-03-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11701431
"monthly injections of a long-acting gonadotropin-releasing hormone (GnRH) agonist, to suppress endogenous testosterone secretion"

Tänkte precis länka studien men du hittade den själv
Citera
2020-03-21, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnesia5150
Varför inte köra lågdos testo typ 125mg/vecka och stacka med nåt som inte aromatiserar typ tren och mast eller eller nåt?

Lagt till Mast 200/5:e faktiskt kort efter detta blodtest.
Hade redan planerat och gjorde testet innan masten.
Och kommer ha kvar test samma nivå eller sänka. Inte bestämt mig än där.
Men framförallt 2 stick i veckan istället för mer jämna nivåer

Och iom testet östrogen förstått att mina tuttar är mina bästa vänner nu😂
Dom signalerar tidigt när jag landar över referensnivå

Tack😇😘
Senast redigerad av KI98 2020-03-21 kl. 10:26.
Citera
2020-03-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KI98
Lagt till Mast 200/5:e faktiskt kort efter detta blodtest.
Hade redan planerat och gjorde testet innan masten.
Och kommer ha kvar test samma nivå eller sänka. Inte bestämt mig än där.
Men framförallt 2 stick i veckan istället för mer jämna nivåer

Och iom testet östrogen förstått att mina tuttar är mina bästa vänner nu😂
Dom signalerar tidigt när jag landar över referensnivå

Tack😇😘
Ja mast e bra håller nere östrot, jag lägger på så mkt vätska av aromatiserande prylar så funkar bättre att stacka med nåt som inte gör det / Stay strong brother beach 2020 👍
Citera
2020-04-22, 22:12
Medlem
fnyrrs avatar
Hej igen, slängde in lite letro för ett tag sen pga gyno som adexen inte riktigt kunde sätta dit. Tänkte bara att det kunde vara kul och jämföra.

500mg testo ew och hcg 1000 ew, 2v på 2v av.

Med 1.25 adex så fullständigt dog min sexlust på bara någon dag, totalt ointresserad och sämre libido, dock inte utebliven. Har inte tagit något test men det sköt absolut ner det för lågt Gynon tog reträtt rakt av. Ska härda ut en vecka till sen sänka dosen till 0.6, dela på 4a. Blodtrycket står iaf på helt perfekta siffror med denna dos, samma som ren. Kommer lusten igen kanske jag stannar kuren ut, annars över till Adex igen.

Så olika det kan vara. Synd att jag inte låg kvar på 300 e5d som förut.
Citera
2020-04-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Hej igen, slängde in lite letro för ett tag sen pga gyno som adexen inte riktigt kunde sätta dit. Tänkte bara att det kunde vara kul och jämföra.

500mg testo ew och hcg 1000 ew, 2v på 2v av.

Med 1.25 adex så fullständigt dog min sexlust på bara någon dag, totalt ointresserad och sämre libido, dock inte utebliven. Har inte tagit något test men det sköt absolut ner det för lågt Gynon tog reträtt rakt av. Ska härda ut en vecka till sen sänka dosen till 0.6, dela på 4a. Blodtrycket står iaf på helt perfekta siffror med denna dos, samma som ren. Kommer lusten igen kanske jag stannar kuren ut, annars över till Adex igen.

Så olika det kan vara. Synd att jag inte låg kvar på 300 e5d som förut.

Tror du inte att det är hcg't som spökar när du fick gyno känningar? Vad låg du på för a-dex dos innan och hur länge? Bra a-dex eller ug?
Citera
2020-04-22, 22:56
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liteknepig
Tror du inte att det är hcg't som spökar när du fick gyno känningar? Vad låg du på för a-dex dos innan och hur länge? Bra a-dex eller ug?

Att få gynokänningar var inte helt överraskade på så vis, hcg är nog absolut en del av det hela. Tänkte mest på att han får runt 50-60 i Östro med 1.25mg letro, och mår toppen.

Jag och andra sidan tappar helt sexlusten och ligger pä gränsen till ömma leder på samma dos. Alltid intressant att jämföra, hur olika det kan te sig.

Adex tog jag 0.5 e3d länge och väl, utan prohlem mådde bra. Gick upp på hela tabben någon dag utan direkt framgång då Gynon jävlades, och jag hade betydligt mer Letro hemma än Adex så hoppde över på den. Hade börjat med Nolva så såg ingen anledning att nolla mig direkt, därav halv tablett.
Citera
2020-04-28, 16:50
Medlem
Porrconny74s avatar
409pnmol/l östradiol på 66nmol/l testosteron okej eller för högt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in