Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-26, 15:05
Medlem
Fourt Wentys avatar
Jag skulle vilja ha en del av forumet som inte är lika noggrannt modererad som de övriga.
Dvs att inlägg inte raderas eller trådar låses pga offtopic eller ointressant innehåll.
Endast vid klara regelbrott ska inlägg raderas och användaren varnas osv.

Det enklast vore ju kanske att helt sonika låsa upp trådarna som ligger i papperskorgen så att de som vill ska kunna fortsätta skriva där.
Händer att man vill svara på nåt som ligger där men inte kan, litet irriterande.
Det synes mig som att det inte vore en alltför stor ansträngning att implementera detta, max en eller ett par musklick bort.

Detta innebär givetvis att trådarna måste modereras men det borde inte vara något problem då det säkert finns en massa användare som kan tänka sig att bistå med moderering i utbyte mot äran att flasha med "moderator" under sitt nick.

I stort sett omodererade trådar kan naturligtvis uppfattas som irriterande för somliga men man kan ju helt enkelt låta bli att läsa om man inte står ut.

Nå vad tycks, är detta intressant för forumet?

PS Hur fan gör man en poll om detta?
Står i faq:en att jag ska markera en ruta för undersökningar men hittar ingen sådan.
Citera
2006-03-26, 15:11
Medlem
Konrad Haifas avatar
Pajasförslag!

Byt forum då, det finns redan tillräckligt många forum för fjanterier.

Citera
2006-03-26, 15:18
Medlem
Fourt Wentys avatar
Ah, man tackar särskilt för den utförliga motiveringen.

Vaddå byt forum, har jag uttryckt någon kritik mot det nuvarande?
Citera
2006-03-26, 15:22
Medlem
dIRe_s avatar
Det är detta chatten är till för.

Dessutom finns det ett par "fridlysta" chattrådar som man kan gå hur mycket OT som helst i.
Citera
2006-03-26, 15:33
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourt Wenty
Jag skulle vilja ha en del av forumet som inte är lika noggrannt modererad som de övriga.
Dvs att inlägg inte raderas eller trådar låses pga offtopic eller ointressant innehåll.
Endast vid klara regelbrott ska inlägg raderas och användaren varnas osv.

Det enklast vore ju kanske att helt sonika låsa upp trådarna som ligger i papperskorgen så att de som vill ska kunna fortsätta skriva där.
Händer att man vill svara på nåt som ligger där men inte kan, litet irriterande.
Det synes mig som att det inte vore en alltför stor ansträngning att implementera detta, max en eller ett par musklick bort.

Detta innebär givetvis att trådarna måste modereras men det borde inte vara något problem då det säkert finns en massa användare som kan tänka sig att bistå med moderering i utbyte mot äran att flasha med "moderator" under sitt nick.

I stort sett omodererade trådar kan naturligtvis uppfattas som irriterande för somliga men man kan ju helt enkelt låta bli att läsa om man inte står ut.

Nå vad tycks, är detta intressant för forumet?

Står i faq:en att jag ska markera en ruta för undersökningar men hittar ingen sådan.
kul med folk som använder så "fina" meningar som möjligt så fort de får chansen.

tror du att folk får lättare för att hålla med dej tack vare ditt vuxna språk? nej spring iväg till loungen där du hör hemma, där är inte modereringen lika hård (även om henize gör ett bra jobb där) och tramsandet (som jag antar att du är ute efter?) är mer fritt. annars får jag lite UFO_olga vibbar över din användare, h*n ville ju ha yttrandefrihet även i papperskorgen..
Citera
2006-03-26, 15:33
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Endast moderatorerna kan bygga en poll, PM:a en sådan med motivering och innehåll så tar de ställning till det.
Citera
2006-03-26, 15:37
Medlem
Fourt Wentys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Det är detta chatten är till för.

Chatten fungerar ju, som sagt, inte direkt tillfredsställande.
Den är väl nere för tillfället?
Dessutom är chatt en helt annan typ av kommunikation.

Poängen är inte att man får gå OT utan att man ska kunna fortsätta debattera även om diskussionen har bytt karaktär.
Varför bryskt avbryta en debatt när den kanske fortfarande är intressant för en eller ett par användare.
Bättre då att flytta tråden olåst till papperskorgen så kan de som vill debattera sig blåa i ansiktet om de känner för det.

Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Dessutom finns det ett par "fridlysta" chattrådar som man kan gå hur mycket OT som helst i.

Dessa fridlysta trådar du pratar om är något helt okänt för mig och kanske för en hel del andra också.
Hur fungerar de, kan jag bara fortsätta en avbruten diskussion i dessa trådar eller?
Låter ganska krångligt att fortsätta debattera i en helt annan tråd som det dessutom skrivs en massa annat i.
Citera
2006-03-26, 15:45
Medlem
Heinzes avatar
I Loungen har vi ett antal chattrådar som jag tror du skulle uppskatta. Det kommer inte bli av att exempelvis diskutera invandring helt omoderarat osv.

Några "ointressanta ämnen" finns inte. Hittar du inget lämpligt forum finns det alltid övrigt. Även övrigt är självklart modererat.

Jag förstår inte vitsen med att ha ett helt forum där ingen diskuterar själva frågeställningen utan svävar ut i en massa andra ämnen.

Nej du, blir inget med det skulle jag tro.
Citera
2006-03-26, 15:45
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Dessa fridlysta trådar du pratar om är något helt okänt för mig och kanske för en hel del andra också.
Hur fungerar de, kan jag bara fortsätta en avbruten diskussion i dessa trådar eller?
Låter ganska krångligt att fortsätta debattera i en helt annan tråd som det dessutom skrivs en massa annat i.
Kila in i Evighetsdiskussioner, där finns dessa berömda OT-trådar, exempelvis Knutbytråden och Sover alla?.
I dessa trådar är det meningen att man skall kunna diskutera vad som helst, ta upp en avbruten diskussion, börja en ny, etc.
Citera
2006-03-26, 15:46
Medlem
Fourt Wentys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
kul med folk som använder så "fina" meningar som möjligt så fort de får chansen.

Och du tillför exakt vad med detta?

Citat:
tror du att folk får lättare för att hålla med dej tack vare ditt vuxna språk?

Öh, nej men om du har svårt att förstå vad jag skriver hjälper jag dig gärna med en förklaring.

Citat:
nej spring iväg till loungen där du hör hemma, där är inte modereringen lika hård (även om henize gör ett bra jobb där) och tramsandet (som jag antar att du är ute efter?) är mer fritt. annars får jag lite UFO_olga vibbar över din användare, h*n ville ju ha yttrandefrihet även i papperskorgen..

Du verkar inte läsa vad jag skriver tillräckligt noggrannt eller är språket för komplicerat för dig?
Varför tror du att jag är ute efter trams?
Jag vill bara ha möjligheten att fortsätta debattera även om tråden flyttas till papperskorgen.
De kan flyttas dit av flera olika anledningar inte enbart för att det tramsas.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Endast moderatorerna kan bygga en poll, PM:a en sådan med motivering och innehåll så tar de ställning till det.

Ah ok, tack.
Citera
2006-03-26, 15:46
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Chatten fungerar ju, som sagt, inte direkt tillfredsställande.
Den är väl nere för tillfället?
Dessutom är chatt en helt annan typ av kommunikation.

Poängen är inte att man får gå OT utan att man ska kunna fortsätta debattera även om diskussionen har bytt karaktär.
Varför bryskt avbryta en debatt när den kanske fortfarande är intressant för en eller ett par användare.
Bättre då att flytta tråden olåst till papperskorgen så kan de som vill debattera sig blåa i ansiktet om de känner för det.
Jag tror starkt på parollen "En tråd - ett ämne". Vill man gå OT i en tråd så kan man skapa en ny tråd med "OT-ämnet" och sedan hänvisa till den i originaltråden. Om OT-diskussionen har pågått ett tag så kan man be en moderator i det akuella forumet att dela på tråden.

Citat:
Här finns en lista på "chattrådar":
http://www.flashback.org/showthread.php?t=263696
Citera
2006-03-26, 15:48
Medlem
ischs avatar
Den engelska delen av flashback är väll lite mer öppen och mindre snäv i modereringen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in