Citat:
Ursprungligen postat av
ForumApache
Och en majoritet av svenskarna litar på dem.
Die dumme schweden.
Jag är svensk. Jag är inte dum. Jag känner mig som en gisslan. Där en massa oduglingar och galningar tagit skamgrepp på mig. Jag är fångad i en fälla, med en krona i fritt fall, där Nordens rupie begränsar min handlingsfrihet.
Jag var bland de första att ifrågasätta Tegnell på detta forum. Det fanns en ledtråd, som var uppenbar: En karl som uppför sig som en upphetsad slyngel när vi ser ond bråd död. Ännu värre med Giesecke, som hade en skepnad av överklass och trygghet, men det var lätt att se bakom fasaden av gullig vovve och relativt nyinköpt Herrgård. Alla sossar köper Herrgårdar när kompisarna skämt bort dem med löner och arvoden. Fakta är att Giesecke är en raljerande mysgubbe som bortser från medborgarnas rätt till liv och sjukvård, och statens primära skyldighet att skydda oss medborgare från inre och yttre hot.
Sen utfärdas direktiv från staten om vem som
inte ska få vård. Innan vården är överbelastad.
Läkare hoppar på tåget och avlivar åldringar och vi lär oss nya ord som pallativ vård och Triage.
När jag hör ord som flockimmunitet, blir jag misstänksam. Jag är inte en i flocken. Jag är inte ett får. Jag är en människa som vill leva. Jag är en individ.
Det fanns ledtrådar som vilken medborgare som helst kunde dra slutsatser om, och det var hur myndigheterna i Wuhan agerade med all kraft. Det var ju deras virus. Kryssningsfartyget utanför Japan, där en trång yta med mycket folk var en smittohärd, där Japans reaktion visade att de tog denna smittohärd från grannen Kina på blodigt allvar.
Sen såg vi hur Italien hanterade situationen på allvar.
Men Sverige valde galningarna Trump och Bolsonaros strategi, med skillnaden att Löfven gömde sig och har vett att hålla käft. Med onödig död för att dessa tre makthungriga gubbar vill väljas om till varje pris, med människors liv som insats.
Sverige har tagit Darwinismen till en ny nivå där de smarta och de utbildning och rätt yrken, kommer överleva utan bestående men av denna strategi. Eftersom de kan undvika smittan.
Folk som måste jobba, är beroende av staten eller är inlåsta på boenden kommer dö om de har otur när en dödsängel per telefon avgör vem om skall få dö och vem som skall få näring och syrgas och ha livet i behåll. Allt enligt statliga direktiv om människors livskvalitet och rätt till liv, en skrivbordsprodukt där man bryter mot det grundläggande rättigheterna i FN stadgan.