2020-05-27, 23:03
Medlem
tjallepetters avatar
Ett tips till er alla.

Allt Dr Tengele säger, lägg in det i en inverteringsmaskin och där har ni den korrekta informationen.
Citera
2020-05-27, 23:03
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnormBalle
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-det-kommer-lugna-sig-ordentligt/

Fungerar inte unvis.it längre?
Citera
2020-05-28, 02:05
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre-78
Oj!

Nu blev tokpsykopaten Tengelle sågad rejält av Italiens ambassadör också. Fy fan vad han är usel.
Tegnell är lika dum i huvudet som Löfven som gör bort sig varje gång han säger något.
Citera
2020-05-28, 02:26
Medlem
MrsVanity1s avatar
Varför är Tegnell så emot tester ??
Och kvinnan från sossarna Lena eller vad hon nu heter.
Tycker det är märkligt .

Det är väl viktigt att veta om dom som jobbar inom sjukvården är smittade eller inte.
Igår när jag såg rubriken att Tegnell inte tyckte tester var viktiga för spridningen blev jag chockad..........något är fel....
Citera
2020-05-28, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Ett tips till er alla.

Allt Dr Tengele säger, lägg in det i en inverteringsmaskin och där har ni den korrekta informationen.

Så är det.

Man tar vad Mördar-Anders säger. Och så gör man motsatsen.

Tegnell har haft 99,7% fel vid det här laget.
Citera
2020-05-28, 09:16
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Jag har inte fått en bra förklaring på vilka ekonomiska fördelar Sverige har haft.

Ute i Europa där det varit lockdown kan man öppna upp nu och köra igång verksamheter. Samtidigt som Sverige får fortsätta att kämpa med många nya fall.

Det eventuellt lilla försprång Sverige hade är borta.
Citera
2020-05-28, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Och en majoritet av svenskarna litar på dem.
Die dumme schweden.

Jag är svensk. Jag är inte dum. Jag känner mig som en gisslan. Där en massa oduglingar och galningar tagit skamgrepp på mig. Jag är fångad i en fälla, med en krona i fritt fall, där Nordens rupie begränsar min handlingsfrihet.

Jag var bland de första att ifrågasätta Tegnell på detta forum. Det fanns en ledtråd, som var uppenbar: En karl som uppför sig som en upphetsad slyngel när vi ser ond bråd död. Ännu värre med Giesecke, som hade en skepnad av överklass och trygghet, men det var lätt att se bakom fasaden av gullig vovve och relativt nyinköpt Herrgård. Alla sossar köper Herrgårdar när kompisarna skämt bort dem med löner och arvoden. Fakta är att Giesecke är en raljerande mysgubbe som bortser från medborgarnas rätt till liv och sjukvård, och statens primära skyldighet att skydda oss medborgare från inre och yttre hot.

Sen utfärdas direktiv från staten om vem som inte ska få vård. Innan vården är överbelastad.
Läkare hoppar på tåget och avlivar åldringar och vi lär oss nya ord som pallativ vård och Triage.

När jag hör ord som flockimmunitet, blir jag misstänksam. Jag är inte en i flocken. Jag är inte ett får. Jag är en människa som vill leva. Jag är en individ.

Det fanns ledtrådar som vilken medborgare som helst kunde dra slutsatser om, och det var hur myndigheterna i Wuhan agerade med all kraft. Det var ju deras virus. Kryssningsfartyget utanför Japan, där en trång yta med mycket folk var en smittohärd, där Japans reaktion visade att de tog denna smittohärd från grannen Kina på blodigt allvar.

Sen såg vi hur Italien hanterade situationen på allvar.

Men Sverige valde galningarna Trump och Bolsonaros strategi, med skillnaden att Löfven gömde sig och har vett att hålla käft. Med onödig död för att dessa tre makthungriga gubbar vill väljas om till varje pris, med människors liv som insats.

Sverige har tagit Darwinismen till en ny nivå där de smarta och de utbildning och rätt yrken, kommer överleva utan bestående men av denna strategi. Eftersom de kan undvika smittan.

Folk som måste jobba, är beroende av staten eller är inlåsta på boenden kommer dö om de har otur när en dödsängel per telefon avgör vem om skall få dö och vem som skall få näring och syrgas och ha livet i behåll. Allt enligt statliga direktiv om människors livskvalitet och rätt till liv, en skrivbordsprodukt där man bryter mot det grundläggande rättigheterna i FN stadgan.
Senast redigerad av Vresrosen 2020-05-28 kl. 09:43.
Citera
2020-05-28, 09:35
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Jag har inte fått en bra förklaring på vilka ekonomiska fördelar Sverige har haft.

Ute i Europa där det varit lockdown kan man öppna upp nu och köra igång verksamheter. Samtidigt som Sverige får fortsätta att kämpa med många nya fall.

Det eventuellt lilla försprång Sverige hade är borta.
Det är en fråga som jag också ställer mig. Länder börjar öppna upp för resor och annat medan Sverige blir exkluderade. Lägg därtill de enorma kostnaderna för uppskjutna operationer. Läste att ca 50,000 operationer har fått skjutas upp hittills.
Citera
2020-05-28, 10:08
Medlem
Det vore kul att se en debatt mellan norska och svenska experter:

Norge: 235 döda

Sverige: 4220 döda
Citera
2020-05-28, 10:13
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnormBalle
Det vore kul att se en debatt mellan norska och svenska experter:

Norge: 235 döda

Sverige: 4220 döda
Det är svårt att jämföra mellan olika länder.

Vi befinner oss i olika faser.

Även om vi har fler döda nu så kommer det att jämna ut sig på slutet.

Vi är bäst på att föra statistik, Norge är ett u-land i jämförelse.

Hälsningar/FHM och Emma Frans
Citera
2020-05-28, 10:16
Medlem
MrsVanity1s avatar
Tegnell är inte säker på varför siffrorna gått upp senaste dygnet till 648 smittade ??
Kan det vara för att folk lever som innan coronan kom ,jag menar kom igen !
Jag är less på Tegnell.och regeringens lögner och bortförklaringar.
Citera
2020-05-28, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Det är svårt att jämföra mellan olika länder.

Vi befinner oss i olika faser.

Även om vi har fler döda nu så kommer det att jämna ut sig på slutet.

Vi är bäst på att föra statistik, Norge är ett u-land i jämförelse.

Hälsningar/FHM och Emma Frans

Vad säger FHM och Emma Frans om turgubben Trump får fram ett vaccin lagom till november?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in