2020-05-27, 15:34
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Precis! Länge använde man argumentet att när grannländerna öppnar upp så kommer deras siffror närma sig de svenska. Det finns inga tecken på det än så länge.

Jag får faktiskt uppfattningen att det inte bara var/är ett argument - det är en förhoppning hos många verkar det som också. En slags för tidigt uttagen skadeglädje.
Citera
2020-05-27, 15:36
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Men ingen reporter frågar Tegnell hur det kommer sig och varför dödstalen sjunker i övriga Europa men är konstant i Sverige.

Det är på våra SÄBO de dör. Vi har totalt flyttat 173 personer från våra 1700 SÄBO till sjukhus (inte IVA).

De får morfin och dör helt enkelt. Ser aldrig nåt sjukhus.

Vi hade ett fältsjukhus va?
Citera
2020-05-27, 15:56
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Det är på våra SÄBO de dör. Vi har totalt flyttat 173 personer från våra 1700 SÄBO till sjukhus (inte IVA).

De får morfin och dör helt enkelt. Ser aldrig nåt sjukhus.

Vi hade ett fältsjukhus va?
Vi hade mycket innan Anders Björck skrotade/gav bort allt. Anders 75år, kanske får uppleva den morfintyngda folkhälsan på Säbo, det vore karma.
Citera
2020-05-27, 15:58
Medlem
Den före detta statsepidemiologen Johan Giesecke är kontrakterad konsult för Folkhälsomyndigheten. Enligt avtalet ska han "stötta enheten för analys i deras arbete", dvs. han är ett troll och köpt propagandamakare för FHM.
Citera
2020-05-27, 16:59
Medlem
MoLoKs avatar
Tegnell har ju livvaktsskydd nu dygnet runt.

Undrar om andra länders Tegnell också har det?
Citera
2020-05-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Varför är Tegnell och Eliasson igång? Vad händer på regeringskansliet? Det bästa nu är väl att anlita kinesisk exptertis tex och överlåta tänkandet till de som kan. Ut med tokstollarna nån gång och sluta utreda er själva.
Han blir säkert senior expert efter pensionen
Citera
2020-05-27, 21:08
Medlem
Herostratoss avatar
Att mediernas älskling Tom Britton har band till die Partei via sin far Sven som var riksdagsman vet vi. Hur är det med Giesecke, Tengil och de andra?
Citera
2020-05-27, 22:28
Medlem
Oj!

Nu blev tokpsykopaten Tengelle sågad rejält av Italiens ambassadör också. Fy fan vad han är usel.
Citera
2020-05-27, 22:42
Medlem
633 nya fall idag, 94 dödsfall.

Jag tyckte att Tegge sa att viruset inte gillade varmt väder? Hittills ser jag inga tecken alls på att viruset verkar bry sig om värmen. Det är ju lika mycket spridning nu som tidigare, trots "social distansiering". Och sist jag kollade så är Brasilien rätt varmt, det sprider sig som en löpeld där så jag vet inte var han har fått det ifrån.
Senast redigerad av EnormBalle 2020-05-27 kl. 22:57.
Citera
2020-05-27, 22:53
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnormBalle
633 nya fall idag, 94 dödsfall.

Jag tyckte att Tegge sa att viruset inte gillade varmt väder? Hittills ser jag inga tecken alls på det verkar bry sig om värmen. Det är ju lika mycket spridning nu som tidigare, trots "social distansiering". Och sist jag kollade så är Brasilien rätt varmt, det sprider sig som en löpeld där så jag vet inte var han har fått det ifrån.
Den odågan har hela tiden famlat efter halmstrån som passar hans teorier. Qatar är hårt drabbat också. Entlediga omgående tack.
Citera
2020-05-27, 22:56
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre-78
Oj!

Nu blev tokpsykopaten Tengelle sågad rejält av Italiens ambassadör också. Fy fan vad han är usel.
Ja. En riktig jävla sopa. Vi snackar Dunning-Kruger effekten som en tågkrasch i slow motion. Ärkemongo.
Senast redigerad av Herostratos 2020-05-27 kl. 22:58.
Citera
2020-05-27, 22:58
Medlem
Citat:
Det kommer lugna sig ordenligt maj ut. Vi har ett väder som viruset inte tycker om på samma sätt och vi har förhoppningsvis så pass många immuna i samhället, säger han i SVT:s ”Agenda”.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-det-kommer-lugna-sig-ordentligt/

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in