2020-04-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Jag kan inte avgöra sakfrågan men när någon som Lena Einhorn gjorde svarar i telefon under livesändning i Aktuellt, så kan man fundera över personens omdöme. Och när programledaren då lämnade ordet till Tegnell försökte hon ta det tillbaka, och ropade med gäll röst "jag kan prata!" utan att ha avslutat sitt samtal på telefonen.
Hon är visforskare och inte rutinerad medieapa.
Citera
2020-04-15, 00:59
Bannlyst
Felpost
Senast redigerad av snuttis 2020-04-15 kl. 01:22.
Citera
2020-04-15, 01:46
Medlem
Apologists avatar
Vad jag förundras över Sverige är

1. Att inget vet vad Sveriges strategi är. Ingen vet vad strategi är. Exempelvis skriver Aftonbladet idag att Sveriges strategi vilar på två ben. Delvis plana ut kurvan o delvis skydda äldreboende. Hallå???

2. Väldig få förstår hur statistik fungerar. Finns ingen standard.

3. Vad ledarskap är fattar ingen. I en tid när ledarskap behövs söker folket akademiker, byråkrater o så kallade experter istället.
Sverige hade aldrig tillåtit en Winston Churchill ta plats exempelvis.

Tegnell har noll koll också på dessa områden. Likså Löfven. Likaså större delen av svenskarna.
Citera
2020-04-15, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkazam
Vad är worst case scenario? Vad är det man ska förbereda sig på?Kan du förtydliga?

Stänga Arlanda för alla resor eller bara till/från Iran? Bara Arlanda eller alla internationella flyg till Sverige?
Låter som du försöker provocera. Du är inte seriös. Alla fattar att man måste vara fast i sina beslut och inte vela. I Indien fick befolkningen 4 timmar på sig att förbereda för en total "lockdown". Så, snälla försök vara seriös. Ok.
Citera
2020-04-15, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Vad jag förundras över Sverige är

1. Att inget vet vad Sveriges strategi är. Ingen vet vad strategi är. Exempelvis skriver Aftonbladet idag att Sveriges strategi vilar på två ben. Delvis plana ut kurvan o delvis skydda äldreboende. Hallå???

2. Väldig få förstår hur statistik fungerar. Finns ingen standard.

3. Vad ledarskap är fattar ingen. I en tid när ledarskap behövs söker folket akademiker, byråkrater o så kallade experter istället.
Sverige hade aldrig tillåtit en Winston Churchill ta plats exempelvis.

Tegnell har noll koll också på dessa områden. Likså Löfven. Likaså större delen av svenskarna.

Bra skrivet! Håller verkligen med dig.
Man undrar dessutom vem det är man ska lyssna på? Är det Anders Tegnell, eller biträdande Statsepidemiologen, eller förre detta (pensionerade) statsepidemiologen Johan Giesecke? Generaldirektören från Folkhälsomyndigheten? Lövėn? Kungen? Total förvirring! Vem är det som styr skeppet Sverige egentligen?

Varför är dessutom hela familjen Giesecke på TV just nu? Johan, Kajsa och Peter Giesecke....alla har de varit på TV under de senaste två veckorna. Har SVT inte själva funderat på det?

Jag kan rekommendera boken "Pandemi" av Björn Olsėn. Han beskriver precis på prick, dagens situation...och boken skrev han redan 2010!
Citera
2020-04-15, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Haha du verkar ha precis samma åsikter/tankar som jag har.

Jag tycker att Tegnell är en modig man som tar på sig den här rollen i dessa tider, och han är ju inte mer än människa, alla kan ju ha fel.

Men för helvette, han är ju allt annat än ödmjuk, han kan aldrig ha fel enligt sig själv. OCH han kör med härskartekniker ”Jo men andra länder har lägre dödsfall i procent pga att dom inte är lika bra på att rapportera”. Osv osv
Ja exakt. Om en myndighet vägrar erkänna fel hur fel de än har varit, vägrar ta till sig kritik och dessutom jämt, ideligen och hela tiden kommer med ursäkter som förklarar varför alla andra har fel och vi har rätt så borde det locka fram svettpärlor i pannan hos oss medborgare!
Citera
2020-04-15, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Ja exakt. Om en myndighet vägrar erkänna fel hur fel de än har varit, vägrar ta till sig kritik och dessutom jämt, ideligen och hela tiden kommer med ursäkter som förklarar varför alla andra har fel och vi har rätt så borde det locka fram svettpärlor i pannan hos oss medborgare!
Exakt exakt, där tappas förtroendet direkt, dessa löjliga bortförklaringar som de inte tror på själva. Sen att de redan från början inte såg allvaret utan förminskade det hela det är det jag har så svårt att förstå, lever de i en garderob eller vart de livrädda .... Hade de från början erkänt de fel de haft i sina prognoser och kalkyler så kanske de kunde ingett ett större förtroende men de gick i försvarsställning direkt och forsätter så...
Senast redigerad av Johio 2020-04-15 kl. 10:49. Anledning: Fel
Citera
2020-04-15, 11:34
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Sveriges strategi för att bekämpa coronapandemin har öppnat upp en djup spricka i forskarvärlden.

På ena frontlinjen står en virusforskare och professor – som nu vill se statsepidemiolog Anders Tegnells avgång.

– Det som pågår nu är ett högriskexperiment, säger Cecilia Söderberg-Nauclér vid Karolinska institutet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qeKx6/professor-vill-se-nedstangning-av-stockholm
Citera
2020-04-15, 12:03
Medlem
undrar om inte Dan Eliasson bestämmer allt , samma yrsel som vanligt när han är inblandad.
Citera
2020-04-15, 14:01
Medlem
Tegnell`s out
Citera
2020-04-15, 15:06
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Sveriges strategi för att bekämpa coronapandemin har öppnat upp en djup spricka i forskarvärlden.

På ena frontlinjen står en virusforskare och professor – som nu vill se statsepidemiolog Anders Tegnells avgång.

– Det som pågår nu är ett högriskexperiment, säger Cecilia Söderberg-Nauclér vid Karolinska institutet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qeKx6/professor-vill-se-nedstangning-av-stockholm
Bara ytterligare en som vill vara i rampljuset.... Jag skulle inte lämna in bilen på kamremsbyte hos en billackerare.... Hon har inte förmåga att se hela bilden..... obegåvad drömmare som tror att hon är något, inte omöjligt att hon sår frön av misstro mot myndigheter på uppdrag av annan stat. Skulle gärna se att Säpo kollar upp dessa "experter"
Citera
2020-04-15, 15:22
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Bara ytterligare en som vill vara i rampljuset.... Jag skulle inte lämna in bilen på kamremsbyte hos en billackerare.... Hon har inte förmåga att se hela bilden..... obegåvad drömmare som tror att hon är något, inte omöjligt att hon sår frön av misstro mot myndigheter på uppdrag av annan stat. Skulle gärna se att Säpo kollar upp dessa "experter"

Ja, absolut du har helt rätt! Du lyckas verkligen övertyga oss övriga att hon är en obegåvad drömmare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in