Citat:
Ursprungligen postat av
Julskinkato
Jag hånar gärna verklighetsfrånvända byråkrater oavsett vem som anställt dem. Jag ifrågasatte hans meriter för den här situationen. Du säger att han minsann inte är en sosse och sen spårar det ur för dig.
Du kanske är en kränkt Sossebyråkrat själv!? Jobbar på fhm och känner dig upprörd över att en lekman vågar ifrågasätta era dogmer.
Ja, du ifrågasatte hans meriter utan att bemöda dig att kolla upp fakta först. En gemensam nämnare bland alla er nyblivna hobbyepediemologer.
Hans akademiska meriter är gedigna och väldigt lätta att kolla upp. Något du och dina meningsfränder också verkar ha svårt att förstå är att Tegnell är språkrör för en organisation med rätt många välutbildade experter inom samma område. Det är alltså inte Tegnell som "leder sverige genom krisen" utan en större grupp experter på FHM, tillsammans med regeringen.
Du verkar även hänga upp dig på dokumenterade erfarenheter av att leda vårt land genom en pandemi. Har du något bättre förslag på någon person som är bättre lämpad?
Nej, jag är inte byråkrat. Jag är civilingenjör och jobbar inom IT-branschen. Har dock inom mitt eget yrke erfarenheter av människor som saknar så väl utbildning som djupgående kunskaper, men ändå anser sig själva vara bäst i världen på sitt jobb. Ingen av dessa har blivit särskilt långlivade på sina jobb.