2020-03-21, 16:34
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Det har jag aldrig påstått!

Jag har INTE fått nån källa på påståendet som rövhålet blueberrycake sprider. Han har ju gjort en stor sammanställning med citat som helt klart då borde han ju ha koll på varifrån de kommer ifrån. Det går ej att finna någonstans! Jag går igenom listan och bluberrycake ljuger och hittar på i stor utsträckning.

Får jag en källa där Tegnell säger detta så håller jag tyst. Så jävla svårt kan det ju inte vara att komma med en källa på det här citatet om man skriver ut det.

26 februari:
Experten Tegnell: " Tror inte alls på någon stor spridning i Sverige".

Så var har han sagt detta?

https://youtu.be/kA74-ysn2A4 Cirka 2:40 in i reportaget får du höra iaf vad AT kläckte ur sig 24 januari. ” obefintlig chans” Jo, tjena hoppsan.

Dock, är han duktig på att ducka på de frågor han får och att ge skenet av att saker han sagt fel, inte är så farligt. Man kan ju ändra sig
Citera
2020-03-21, 16:40
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Driver du med mig?
De som behöver barnpassning är eventuellt de i klass 1-3, resten hoppas jag kan vara hemma själva utan mamma och pappa.
Och kan de inte det så blev det väl snarast ökad sysselsättning på barnpassningsfronten med RUT.

Är ni alla troll utsända från Tegnell?

Vad tror du är värst?
Att folk är hemma 2-4v från sina jobb eller att en oerhört smittsam sjukdom med en dödlighet på ca 3-4% och eventuell sterilitet bland de överlevande männen sprider sig som en löpeld i SAMHÄLLET.

Vad tror du gör mest skada i samhället?
Som du säger, Tegnells beslut kommer att få konsekvenser för samhället, där i har du helt rätt!
Jag trodde verkligen att folk kunde tänka lite längre än såhär...

Funkar bra i Norge folk är mycket nöjda med regeringens åtgärder:

https://www.aftonbladet.se/a/lA57lG?refpartner=link_copy_app_share
Citera
2020-03-21, 16:44
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldo
Sunt förnuft kommer man långt med, misstaget är att Sverige har slutat med smittspårning detta är ett stort misstag, hur svårt kan det vara och ta reda på vilka kontakter den smittade haft och ringa ett antal telefonsamtal, ett stort dilemma vi har nu är att det springer omkring några hundra smittade individer som tror att dom åkt på en vanligt förkylning och inte bryr sig så mycket, hårde krav från myndigheter att sätta sig själv i karantän meddela grannar och kolla så dessa verkligen är hemma annars dyra böter

Ja, det var så man fick stopp på Ebola i Lagos... (alltså smittspårning)

Hade annars slutat riktigt illa där.

Dödligheten I Ebola varierar men har beräknats ligga mellan 50–90 procent vid utbrott i drabbade afrikanska länder.
Senast redigerad av Konfucius2 2020-03-21 kl. 16:46.
Citera
2020-03-21, 16:45
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
https://youtu.be/kA74-ysn2A4 Cirka 2:40 in i reportaget får du höra iaf vad AT kläckte ur sig 24 januari. ” obefintlig chans” Jo, tjena hoppsan.

Dock, är han duktig på att ducka på de frågor han får och att ge skenet av att saker han sagt fel, inte är så farligt. Man kan ju ändra sig

Ja fast de var ju inte det citatet jag var ute efter. Jag frågar efter X så svarar du på fråga Y.

Nja det vet jag inte om blueberrycake är, han duckar ju bara för alla frågor och låtsas som det regnar och beter sig ungefär som Anders Tegnell själv.
Citera
2020-03-21, 16:50
Medlem
Citat:
Funkar bra i Norge folk är mycket nöjda med regeringens åtgärder:

https://www.aftonbladet.se/a/lA57lG?refpartner=link_copy_app_share

Det är stötande att han säger att det här är "skojigt". Det är inte alls skojigt att hela världen är i kris med alla möjliga följder som skadar människor.
Citera
2020-03-21, 16:55
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ja fast de var ju inte det citatet jag var ute efter. Jag frågar efter X så svarar du på fråga Y.

Nja det vet jag inte om blueberrycake är, han duckar ju bara för alla frågor och låtsas som det regnar och beter sig ungefär som Anders Tegnell själv.

Syftade till AT... EJ till blueberrycake...

Citat har du inte fått av mig.
Citera
2020-03-21, 16:57
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det är stötande att han säger att det här är "skojigt". Det är inte alls skojigt att hela världen är i kris med alla möjliga följder som skadar människor.

När , det låter icke bra. Men han får tydligen mycket blommor
Citera
2020-03-21, 17:21
Medlem
Vilka är det som (1) tycker att Anders Tegnell utfört sina arbetsuppgifter kompegensmässigt? Och (2) tycker synd om folkstormen som kommit hans väg?

Anders har accepterat sina arbetsuppgifter och fått lön därefter, i detta ingår kompetens och ansvar vilket AT brustit rejält.
Citera
2020-03-21, 17:28
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Syftade till AT... EJ till blueberrycake...

Citat har du inte fått av mig.

Okej. Nej men du skrev att jag hade fått källor och att jag förnekar dess existens. Jag har ju inte fått källor till blueberrycakes påståenden.
Citera
2020-03-21, 17:53
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Okej. Nej men du skrev att jag hade fått källor och att jag förnekar dess existens. Jag har ju inte fått källor till blueberrycakes påståenden.

Se denna video:

5:10 https://youtu.be/NZfzpRv-B2E

” obefintlig risk”
Citera
2020-03-21, 18:07
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Se denna video:

5:10 https://youtu.be/NZfzpRv-B2E

” obefintlig risk”
Jo jag har sett den, jag tipsade om den videon redan i inlägg #1160 i denna tråden
(FB) Folkhälsomyndigheten & Anders Tegnell
Men där hade han ju dessutom rätt i sak.
"Risken att smittas med den här gruppen är helt obefintlig i Sverige."

Gruppen om åsyftas med importfallen från Kina.
Smittan kom inte från Kina med inflygna Kinser utan från Italien och Österike. Det har jag förklarat tidigare i tråden. Den svenska smittan kom från Italien och Österrike.

Ännu en gång så måste jag förklara det är det här citatet jag vill ha källa på.

26 februari:
Experten Tegnell: " Tror inte alls på någon stor spridning i Sverige"
Citera
2020-03-21, 18:31
Medlem
UT64s avatar
Ja, media, och särskilt Aftonbladet, har nu bestämt att lyfta upp Tegnell till nationalidol!

Text-tv rapporterar att Tegnells mejlkorg storknar av all kärleksfulla hyllningar till nye nye hjälte.

All sorts kritisk granskning har lagts undan och Journalisterna säger åt oss att Lyda Order..

Känns ju sådär i ett demokratiskt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in