Citat:
Ursprungligen postat av
28dagar-senare
Ja och av samma anledning anser jag att mörkertalet är så stort, patienter som verkligen har Covid-19 och har inga allvarliga symptom går givetvis under radarn men de smittar likt förbaskat.
Fast jag uppfattar det som att människor här i Sverige är lite mer a jour med omvärlden än random kines.
Dvs att man har vart jävligt varsam om man börjat känna sig krasslig.
Man har skött handhyginene bättre.
För man ska ändå komma ihåg att det är en droppsmitta. 0,5-2 meter som dom dropparna tar sig. Inte aerosoler som tar sig långväga.
Och vad man har kunnat se hittils så har ju alla hittade fall någon koppling till områdena som vart smittade eller en redan smittad person.
Så mörkertalet kan absolut finnas men jag tror inte att det bidrar så mycket till en vidare spridning.