Citat:
Ursprungligen postat av
Utspilld
Att den här mannen fortfarande sitter där han sitter och tillåts fortsätta uttala sig i frågan är ju fan ett under. Hur kan folk eller ens journalister tillåta att det här fortgår? Jag förstår ej.
Jämför med vad andra länders, (t.ex. brittiska) myndigheter/media går ut och säger till sitt folk. Sveriges myndigheter verkar vara bland de mest oärliga i hela världen när det kommer till det här viruset.
På vilket sätt då?
Man säger det som senaste forskningen säger.
Man har koll på vem som smittas och vart ifrån.
Att det skulle öka efter att Italien spårade ur var inte så konstigt då många i Sverigr åker till norra Italien och åker skidor.
Än så länge är det fler som skadar sig i skidbacken än som är smittade och vaksamheten hos befolkningen är så pass stor att många är försiktigare än normalt.
Allt detta utan att behöva stänga ner ett helt land. Mycket kan man säga om svenska myndigheter men det här är fan inte ett av dom tillfällena.