2020-03-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Det var den 22/12 som jag reste utomlands. Satt bredvid en kille på flyget som hostade som fan hela tiden.

Några dagar senare sjönk jag ner ordentligt i feber. Kallsvettades under natten och kunde inte ta mig upp längre.

Drygt en vecka senare efter febern kom hostandet och det var det värsta hostande jag någonsin upplevt i hela mitt liv, mådde så dåligt att jag kunde inte göra nånting mer än sängliggandes.

Tog mig flera veckor innan jag kunde bli helt frisk igen och sedan visade sig att jag smittat ner min flickvän som nu dagens stund fortfarande är sjuk.

Hon har nu varit sjuk i hela 7 veckor (!) och hostar konstant hela tiden. Förut hade hon också feber och kattsvett på natten precis som jag.

Om det nu stämmer att det är Corona så kanske det var jag som hade första fallet i hela Sverige.

Såg nu häromdan att de hade hittat fall med Corona redan i November..

Inte bra nyhet för varken någon utav oss.

Möjligt att jag också haft coronaviruset i sådana fall. Hade liknande symtom som dig under november/december; feber, kallsvettades på nätterna, senare en långvarig och mycket jobbig hosta (värsta hostan jag varit med om), visslades i luftvägarna vid andning och mycket slem. Tror det kan ha kommit ifrån ett plagg jag köpt från Kina.

Då var jag troligen före dig och är därmed första fallet i Swedistan.
Senast redigerad av salsadansaren 2020-03-15 kl. 11:50.
Citera
2020-03-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Möjligt att jag också haft coronaviruset i sådana fall. Hade liknande symtom som dig under november/december; feber, kallsvettades på nätterna, senare en långvarig och mycket jobbig hosta (värsta hostan jag varit med om), visslades i luftvägarna vid andning och mycket slem. Tror det kan ha kommit ifrån ett plagg jag köpt från Kina.

Då var jag troligen före dig och är därmed första fallet i Swedistan.

Är ju detta som är det stora problemet nu. Hur många kommer inte gå till jobbet på måndag med lite snuva och liten ticklande känsla i halsen?

Ska man riskera 2 veckors ekonomisk bortfall för att man KANSKE har corona?

Eller så kanske pappa staten hade kunnat testa oss...
Citera
2020-03-15, 11:57
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
När du är ute och handlar godis, dra du en fis för att smyga bort din hosta? Innan viruset var det ju tvärtom.

Påminde mig direkt om den här: https://www.youtube.com/watch?v=l88AL3GJFCg
Citera
2020-03-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Idag var jag i affären och handlade godis som vanligt och plockade frukost bullar, enda åtgärden jag tillämpa var att plocka bullar och godis med tång och spade.

Orkar inte bry mig om andra blir smittade, inte mina problem.

Är du helt empatistörd? Gamlingar och riskgrupper dör av det här och du bryr dig inte.. Det är någons farmor, morfar, mamma, pappa du riskerar livet på miffo.
Citera
2020-03-15, 12:02
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Både jag och sambon har en rethosta. Den gör inte speciellt ont. Vi är under 30. Sambon har nämnt som ett tryck mot bröstet och ibland jobbigt att andas.

Vår 2.5åriga dotter hostar en del med.

Ingen har feber iallafall. Ingen hostar kontinuerligt, mer att man "harklar" sig med hjälp av att hosta en gång.

Tror inte på corona men man undrar ju..

Vad tänker ni om det som jag beskriver?

I skrivande stund har jag stora säkra symptom att jag har lunginflammation. Jag har svårt att andas och har otroligt ont i lungorna. Är rätt säker på att jag har corona nu. Försökte ringa 1177 men kommer ej fram. Min sambo börjar bli bättre och dottern inget alls. Men jag är förstörd.

Är inte så sugen på nån karantän men vet inte riktigt vad jag ska göra. Ligger i sängen nu med kontinuerliga bröst smärtor..
Citera
2020-03-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Är ju detta som är det stora problemet nu. Hur många kommer inte gå till jobbet på måndag med lite snuva och liten ticklande känsla i halsen?

Fast det var ingen lek. Det var förmodligen den värsta sjukperioden jag varit med om och jag kan förstå att äldre människor och folk med svagt immunförsvar får allvarliga komplikationer av något sådant.
Citera
2020-03-15, 12:08
Medlem
Känns som vi bor långt upp i norrland kommer drabbas hårdast. Har släktingar som gick bort i spanska-sjukan när de begavs sig. Men mest också pga vårat klimat. För att det är kallare och influensan av olika slag gillar kyla.
Citera
2020-03-15, 12:09
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
I skrivande stund har jag stora säkra symptom att jag har lunginflammation. Jag har svårt att andas och har otroligt ont i lungorna. Är rätt säker på att jag har corona nu. Försökte ringa 1177 men kommer ej fram. Min sambo börjar bli bättre och dottern inget alls. Men jag är förstörd.

Är inte så sugen på nån karantän men vet inte riktigt vad jag ska göra. Ligger i sängen nu med kontinuerliga bröst smärtor..

Undvik att ligga ner mycket..aldrig bra att ligga plant då man har lunginflamation..1177 är ett skämt och borde ha uppgraderats av myndigheterna för en vecka sedan..De får väl för faan anställa 100 nya sköterskor så att folk slipper undra..Går ju inte att få fram ambulanser heller enligt vad folk säger....Nu ser vi vad de lagt alla skattemiljarder på..Alla vet vad som kostar i Sverige..
Citera
2020-03-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego

Karensdagen är tillfälligt borttagen och vi har sjuklön/sjukersättning från dag ett således.(= göra inget å få 80% av lönen om man inte har särskilt hög lön å kommer över ”taket”) Frågan är nog snarare hur många som kommer stanna hemma utan att ha några symtom....
Citera
2020-03-15, 12:20
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Undvik att ligga ner mycket..aldrig bra att ligga plant då man har lunginflamation..1177 är ett skämt och borde ha uppgraderats av myndigheterna för en vecka sedan..De får väl för faan anställa 100 nya sköterskor så att folk slipper undra..Går ju inte att få fram ambulanser heller enligt vad folk säger....Nu ser vi vad de lagt alla skattemiljarder på..Alla vet vad som kostar i Sverige..

Okej tack. Får försöka sitta upp bekvämt istället för att ligga plant. Har aldrig haft lunginflammation nån gång tidigare. Men alla symptom tyder på det.

Botas lunginflammation av sig självt eller krävs antibiotika?
Citera
2020-03-15, 12:20
Medlem
knark4evers avatar
Hur började symptomen? Fick du feber direkt eller hade du mild hosta och så i början? Hur känns hostan? är det torrhosta eller får du slem i luftvägarna också? Vad var det som fick dig att testa dig för Covid-19?
Citera
2020-03-15, 12:22
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Kan hypokondri göra så man inbillar sig symptom på Corona? Jag känner mig tjock i halsen och harklar mig mycket. När jag mäter min feber (viket jag gör ca 50 ggr/dag) så har jag ingen feber. Jag känner också smärta i bröstet och tungt att andas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in