Citat:
Ursprungligen postat av
plexigear
Det var den 22/12 som jag reste utomlands. Satt bredvid en kille på flyget som hostade som fan hela tiden.
Några dagar senare sjönk jag ner ordentligt i feber. Kallsvettades under natten och kunde inte ta mig upp längre.
Drygt en vecka senare efter febern kom hostandet och det var det värsta hostande jag någonsin upplevt i hela mitt liv, mådde så dåligt att jag kunde inte göra nånting mer än sängliggandes.
Tog mig flera veckor innan jag kunde bli helt frisk igen och sedan visade sig att jag smittat ner min flickvän som nu dagens stund fortfarande är sjuk.
Hon har nu varit sjuk i hela 7 veckor (!) och hostar konstant hela tiden. Förut hade hon också feber och kattsvett på natten precis som jag.
Om det nu stämmer att det är Corona så kanske det var jag som hade första fallet i hela Sverige.
Såg nu häromdan att de hade hittat fall med Corona redan i November..
Inte bra nyhet för varken någon utav oss.
Möjligt att jag också haft coronaviruset i sådana fall. Hade liknande symtom som dig under november/december; feber, kallsvettades på nätterna, senare en långvarig och mycket jobbig hosta (värsta hostan jag varit med om), visslades i luftvägarna vid andning och mycket slem. Tror det kan ha kommit ifrån ett plagg jag köpt från Kina.
Då var jag troligen före dig och är därmed första fallet i Swedistan.