2020-03-29, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Brukade bli jävligt andfådd när jag går upp för massa trappor. Speciellt i gymnasiet... men det har förbättrats en liten del. Har god fysik så jag antog att det kanske var astma men enligt läkaren var det varken astma eller hjärtproblem... vet fan inte varför jag får andnöd.
Tja hur visste du att du hade corona?? Blev du testad positiv?
Citera
2020-03-29, 23:21
Medlem
Det är en del som säjer sig blivit testade med positiv svar.
Citera
2020-03-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ja, det går ju trots allt bra för de absolut flesta medborgare.

Själv påbörjar jag min tredje sjukvecka i morgon.. Segt helvete det här. Men jag tror nog det ska gå vägen. Har ingen annan underliggande sjukdom än förhöjd blodtryck och färgblindhet, vad jag vet om iaf

Hej.

Har du Covid 19?
Ca hur gammal är du och vad ligger ditt blodtryck på?

Krya på dig!
Citera
2020-03-30, 00:05
Medlem
St. Pinocchios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriklind
Vet inte vem man ska lita på, men jag skulle nog testa att iallafall dra ner på mängden av denna medicin under några månaders tid. Glöm inte att hålla koll på blodtrycket under tiden bara.
Tackar för synpunkterna. Tror jag drar ner på candarsertan eller eventuellt droppar helt tills dess puckeln har peakat i vårdapparaten. Borde funka om jag avstår från kaffe och håller koll på saltintaget. Sitter mest hemma och tar det lugnt.
Citera
2020-03-30, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St. Pinocchio
Tackar för synpunkterna. Tror jag drar ner på candarsertan eller eventuellt droppar helt tills dess puckeln har peakat i vårdapparaten. Borde funka om jag avstår från kaffe och håller koll på saltintaget. Sitter mest hemma och tar det lugnt.

Vad brukar ditt blodtryck ligga på?
Citera
2020-03-30, 00:15
Medlem
St. Pinocchios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Vad brukar ditt blodtryck ligga på?
Ärligt talat har jag ingen koll. Brukar checka en gång om året på vårdcentralen.
Citera
2020-03-30, 01:13
Medlem
Jag har fortfarande andningsproblem. Var sjuk tre veckor sen. Känns som att nån sitter över bröstet och drar åt halsen med en snara. Är också slemmig i halsen vilket jag inte var då.
Citera
2020-03-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Kan bara förklara min andnöd jag led av i Corona.

Det var i slutfasen och bara jag ställde mig upp började jag flåsa och pumpen gick på högvarv.
Gå uppför trappor var bara att glömma. Denna fas hade jag ca 1 vecka tillsammans med feber som kom och gick.
Under hela förloppet hade jag en vilopuls på typ 120. Tog sömntabletter vissa nätter när pumpen bara dunkade i bröstet och andningen ansträngd.

Är så jävla glad att jag är 25-30 år med extremt god fysik. Hade gått åt skogen annars. Var riktigt orolig vissa perioder.

Riktigt vidrigt virus. Känns verkligen kemiskt på något märkligt vis.

Slutfasen alltså? Hoppas de är de för mig också, och inte i början å känner såhär.

Jag kan inte heller släppa tanken ”fyfan va tur jag är 30-40 och har fett god fysik med schyssta lungor.” ändå har jag upplevt en utav de värre kvällarna/nätterna i mitt liv.
Citera
2020-03-30, 03:14
Medlem
Grittys avatar
Hade ont i halsen och slem i veckan. Inte mycket till hosta men det hände ibland. Började lätta för 1-2 dagar sen trodde jag men idag är det värst.

Kliar i halsen, känns konstigt i bröstet, vill typ knäcka revbenen. Låter som bråsk knäcks på högra lungan när jag böjer armen över bröstet och rätar ut.
Hostar mer.
Hade slem i halsen efter jag sovit.
Känns ansträngt att andas.
Tror det håller på att gå över till lunginflammation.

Ska ringa vc/1177 idag och se vad de säger.

Är i god fysisk form. 25-30 år. Aldrig sjuk annars.
Citera
2020-03-30, 04:02
Medlem
anomaligns avatar
Har haft symtom i snart två veckor. Först var det typiska influensasymtom med feber och ledvärk, men de har gått över och nu är det bara den här känslan i lungorna och luftvägarna som hänger kvar. Har känt mig lite som en KOL-patient de här veckorna. Jag utesluter inte att jag har en nocebo-effekt pga att jag har läst om Covid-19s effekter på lungorna, upplevt mig sjuk, och att luftvägsproblemen och känslan i lungorna i själva verket istället kan bero på björkpollen eller något annat.
Citera
2020-03-30, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Vilken blodgrupp har du?
Talade med min mor hon trodde 0 någonting, vart kan man kolla sådant?
Citera
2020-03-30, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Talade med min mor hon trodde 0 någonting, vart kan man kolla sådant?

Vårdcentralen typ.. Dom kollade mitt när jag föddes så har det på något papper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in