2020-03-06, 10:36
Medlem
Det finns flera oseriösa bemanningsbolag på marknaden.
Vore kul att höra era erfarenheter av dessa gärna exempel !
Citera
2020-03-06, 10:38
Medlem
Ett av de värsta är SJR. Söker man jobb hos dem på en annons tar de genast bort den och säger att ”företaget har dragit tillbaka sitt behov”.
De ljuger !
Skitsnack
Citera
2020-03-06, 10:42
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azursnus59
Ett av de värsta är SJR. Söker man jobb hos dem på en annons tar de genast bort den och säger att ”företaget har dragit tillbaka sitt behov”.
De ljuger !
Skitsnack

Förlåt en dum fråga, men vad är poängen med att lägg ut en platsannons om man inte söker ny arbetskraft?

Och vad betyder SJR?
Citera
2020-03-06, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Förlåt en dum fråga, men vad är poängen med att lägg ut en platsannons om man inte söker ny arbetskraft?

Och vad betyder SJR?

De behöver söka på spekulation för att ha rimlig chans i konkurrensen. Jag skulle vilja påstå att de säkerligen inte är speciellt unika. Det är så branchen verkar funka, take it or leave it helt enkelt...
Citera
2020-03-06, 12:56
Medlem
Citat:

Jag vänder på frågan: Finns det något seriöst bemanningsbolag.
Har hitils inte träffat på något.
Citera
2020-03-07, 11:04
Medlem
Du har helt rätt finns inga seriösa företag i denna bransch,
Citera
2020-03-07, 13:59
Medlem
Vem0ths avatar
Det har blivit mycket svårare att få igång oseriösa bemanningsföretag sedan LO och Unionen klev in och ordnade fram en kvalitetsstämpel, men efter att ha jobbat hos två seriösa och ett oseriöst bemanningsföretag så är en sak säger: Arbetsmiljö? Vad fan är det?

Man får utstå väldigt mycket manipulering och gaslighting från sina chefer bara för att dom ska känna sig trygga med att ha dig anställd och vara en undersåte. Är man inte 100% på deras sida innan provanställningsperioden är över blir man snabbt uppsagd och om man är juridiskt korrekt som tills vidare kommer dom försöka få dig att säga upp dig själv vilket kan vara att handplocka fram uppdrag du inte uppskattar tills du ger upp. Om man har kommunikationslinje med en arbetsrättsjurist som säger emot cheferna så kommer cheferna säga att juristen har tolkat allt fel.
Citera
2020-03-10, 08:14
Medlem
Fittheligeandes avatar
Sveriges ungdomsbemanning ville att jag skulle jobba gratis en vecka under upplärningstiden. Tack men nej tack.
Citera
2020-03-10, 13:22
Medlem
Bra det verkar ju vara slavliknande förhållande
Citera
2020-03-10, 15:56
Medlem
Citat:

Alla bemanningsbolag är oseriösa !

För dom är man bara en vara !

Samtliga har en fruktansvärd människosyn !

När jag söker jobb undviker jag alltid bemanningsbolag !
Citera
2020-03-10, 20:28
Medlem
HK1997s avatar
Jobbade på två nästan tre bemanningsbolag inom några månads varsel. Var det absolut värsta jag varit med om.
Citera
2020-03-10, 21:14
Medlem
CompressorVanes avatar
Jobbade 2013-2017 för ett känt bemanningsföretag.

De säger åt en att vara framåt och arbetsvillig när du börjar.
Alla vet vad som händer. Du blir utfryst på stället du blir uthyrd till om du jobbar på.

Även om du är framåt och visar vilja kan de ringa och skälla ut dig för att du är framåt och arbetsvillig.

Du blir sedd som någon "samhallare". Har du kunskap och erfarenhet är det ingen som lyssnar. Hånskrattar åt dig om du har kreativa idéer på lösningar ute på jobb, sen kan de komma med samma lösningar och hylla sig själva som smarta och kreativa.

Håll er borta från bemanningsföretagen, de är bakåtsträvare, de skiter i vad de har för folk och din utveckling stagnerar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in