2020-03-06, 13:55
Medlem
Polackfans avatar
I enstaka fall, ja. Ett värre scenario är om barnet hade blivit vegan eller vego.
Citera
2020-03-06, 13:55
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Ja du, ett barn som får bara rivna grönsaker och tofu annars klarar sig nog.

Återigen lägger jag mig inte i hur mamman tänker. jag sa bara att jag förstår hur hon resonerar.
Citera
2020-03-06, 13:56
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Du bör ändra din kost, då den verkar skada ett viktigt organ.

GMO har ingenting med huruvida saker processas industriellt eller inte att göra. Varför du blandar ihop dessa två helt olika företeelser är fan helt obegripligt.

Mig veterligen hänger de ihop. Jag kan dock ha fel. Länka gärna källor.
Citera
2020-03-06, 14:41
Medlem
Gurglarens avatar
Herrejesus vilket jävla spånhuvud... Klart köttet är det onyttiga när man äter en måltid med bröd som tar 100 år att förmultna i naturen, pommes och läsk... Lycka till att hitta en enda överviktig människor som käkar enbart kött.
Citera
2020-03-06, 15:43
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Så du menar att barn tycker att hamburgare är gott? Okej...

Du har inga barn märker jag. Dom älskar smaken
Citera
2020-03-06, 15:46
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosby1.0
Då frågar jag igen: varför skulle det vara ok?

Jag anser inte det är ok. Mitt barn får absolut inte snabbmat utan vi kör hemlagat med bästa kvalitet.

Grattis.

Som svar på frågan: Det är OK efter som inte ett skit händer från medicinsk perspektiv om ett barn käkar lite bajsmat då och då men bra mat generellt.
Citera
2020-03-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Haha är du helt efterbliven eller

Potatisbullar, matris, knäckebröd, och 50 för 10 korv och massa halvfabrikat är inte så mycket bättre än McDonalds
Citera
2020-03-06, 15:57
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Potatisbullar, matris, knäckebröd, och 50 för 10 korv och massa halvfabrikat är inte så mycket bättre än McDonalds

Nej, men vilken skola har den menyn? Det jag kan hålla med om är rätten Potatisbullar med sylt. En skam för Sverige och mänskligheten.
Citera
2020-03-06, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Nej, men vilken skola har den menyn? Det jag kan hålla med om är rätten Potatisbullar med sylt. En skam för Sverige och mänskligheten.

Besök en valfri skola nuförtiden
Citera
2020-03-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Grattis.

Som svar på frågan: Det är OK efter som inte ett skit händer från medicinsk perspektiv om ett barn käkar lite bajsmat då och då men bra mat generellt.

Om vi bortser från det vetenskapliga och går till vårat förnuft så händer det något.

Helt plötsligt ser vi världen för vad den är och inser att McD är ingenting för barn.
Släpp ditt intellekt och känn efter istället.

Varje normal människa vet att McD är värdelöst för människor.
Citera
2020-03-06, 16:23
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosby1.0
Om vi bortser från det vetenskapliga och går till vårat förnuft så händer det något.

Helt plötsligt ser vi världen för vad den är och inser att McD är ingenting för barn.
Släpp ditt intellekt och känn efter istället.

Varje normal människa vet att McD är värdelöst för människor.

Att vi ska sluta tänka själva och börja gå efter vad du råkar känna istället är ett rätt jävla kasst argument. Känna efter kan du väl ägna dig åt under dina meditationer där du blir ett med mossan, har inget på ett diskussionsforum att göra.
Citera
2020-03-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Beror väl på vad föräldrarna ger ungarna för mat hemma, är det mycket fet och ohälsosam mat så bör ju donkens vara tio ggr bättre

Fett är inte ohälsosamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in