Citat:
Ursprungligen postat av
Mich13
Verkar om jag har läst rätt som att träningsmatcher och liknande kommer att fortsätta. Hela världen kommer nu att fortsätta kunnat betta på svenska träningsmatcher, utan någon konkurrens just nu.
Vansinne!
ändrar mitt tidigare svar.
Du kan faktiskt ha rätt. Folkhälsomyndigheten har uppdaterat sina riktlinjer redan ikväll.
Där står nu inte längre att träningsmatcher bör skjutas upp. Istället är texten nu:
"Idrottsföreningar bör om möjligt hålla träningar och andra idrottsaktiviteter utomhus och begränsa antalet åskådare. Om det är möjligt att anordna träningar och träningsmatcher utan att riskera sprida smitta kan aktiviteterna hållas, om inte bör de ställas in."
SvFF har kvar:
"SvFF:s skarpa rekommendation till SDF och föreningar är att folkhälsan – och fotbollens ansvar att
motverka smittspridningen – ska stå i fokus och att SDF ska följa Folkhälsomyndigheten allmänna råd att
skjuta upp matcher, träningsmatcher, tävlingar och cuper."
Dock tror jag inte distrikten kommer genomföra några fler träningsmatcher före påsk, förutom då möjligen några enstaka undantag. Går liksom ändra sig en gång i kvarten och nu har ju redan de flesta redan hunnit ställa in kommande matcher och börjat planera om.