2020-04-01, 20:12
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Vem tror att Allsvenskan kommer kunna börja i juni? Adjö fotboll 2020.

Inte en chans, tyvärr.

Man undrar ju om mitt DIF ens kommer få vara med i kvalspel till Champions League nästa år.

Mycket som är oklart...
Citera
2020-04-01, 20:18
Medlem
gato12s avatar
Nu fick man en plötslig lust att gå och lägga sig för att vakna ungefär nu nästa vår...
Citera
2020-04-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nu fick man en plötslig lust att gå och lägga sig för att vakna ungefär nu nästa vår...
Jag fick den känslan i februari att jag ville sövas och väckas när allt öppnade upp igen
Citera
2020-04-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
I åratal har man undrat - vem kommer att döda fotbollen i Sverige? Blir det huliganer eller polisen? Och så visar det sig att det är Folkhälsomyndigheten. Den såg man inte komma för sex månader sedan...

Hur kan fotbollen som sådan dödas? I värsta fall har vi inga elitlag kvar nästa säsong, men division 2-lag och under har inte samma spelarlöner utan prestationsbaserade kontrakt och mindre publikintäkter och kan klara en utebliven säsong. Damsidan har ju inga pengar att tala om under damallsvenskan. Fotboll kommer att finnas. Om inte Allsvenskan så finns det alltid ett lokalt lag i lägre divisioner eller korpen att se på
Citera
2020-04-01, 20:26
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag fick den känslan i februari att jag ville sövas och väckas när allt öppnade upp igen
Jag är kanske lite trög men det är först nu det börjar gå upp för mig hur lite fotboll det kommer spelas framöver...
Från hundratals toppmatcher i veckan till noll.

Och man har lurat sig själv lite; "ääh, i början på juni kan man nog komma igång igen"...
Citera
2020-04-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Vem tror att Allsvenskan kommer kunna börja i juni? Adjö fotboll 2020.

Jag tror Allsvenskan kommer börja senast i juni. Kan inte se varför den prognosen skulle ha ändrat sig pga dagens ändrade riktlinjer. Dessa kommer självklart ändras när coronatoppen har varit. Och går det som man hoppas, dvs att kurvan vänder kraftigt nedåt i maj så kommer fotbollen köra igång i maj, dvs med träningsmatcher.
Att sedan Allsvenskan 2020 kommer spelas med restriktioner när det gäller publik har ju varit ganska givet sedan länge. Förhoppningsvis inte tomma läktare utan kanske nån variant av "var tredje stol" eller liknande. Är ju inga megaproblem att lösa via förköp och förhållningsregler. Men storpublik under 2020? Nej, glöm det.
Citera
2020-04-01, 21:20
Medlem
Mich13s avatar
Ska man spela ändå?

https://twitter.com/fotbollforbund/status/1245391331201081344
Citera
2020-04-01, 21:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Ska man spela ändå?

https://twitter.com/fotbollforbund/status/1245391331201081344
Vad händer liksom...?

Kommer tydligen nya riktlinjer i morgon

Här slits man mellan hopp och förtvivlan
Citera
2020-04-01, 21:27
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad händer liksom...?

Kommer tydligen nya riktlinjer i morgon

Här slits man mellan hopp och förtvivlan

Verkar om jag har läst rätt som att träningsmatcher och liknande kommer att fortsätta. Hela världen kommer nu att fortsätta kunnat betta på svenska träningsmatcher, utan någon konkurrens just nu.

Vansinne!
Senast redigerad av Mich13 2020-04-01 kl. 21:36.
Citera
2020-04-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Verkar om jag har läst rätt som att träningsmatcher och liknande kommer att fortsätta. Hela världen kommer nu att fortsätta kunnat betta på svenska träningsmatcher, utan någon konkurrens just nu.

Vansinne!

ändrar mitt tidigare svar.

Du kan faktiskt ha rätt. Folkhälsomyndigheten har uppdaterat sina riktlinjer redan ikväll.

Där står nu inte längre att träningsmatcher bör skjutas upp. Istället är texten nu:
"Idrottsföreningar bör om möjligt hålla träningar och andra idrottsaktiviteter utomhus och begränsa antalet åskådare. Om det är möjligt att anordna träningar och träningsmatcher utan att riskera sprida smitta kan aktiviteterna hållas, om inte bör de ställas in."

SvFF har kvar:
"SvFF:s skarpa rekommendation till SDF och föreningar är att folkhälsan – och fotbollens ansvar att
motverka smittspridningen – ska stå i fokus och att SDF ska följa Folkhälsomyndigheten allmänna råd att
skjuta upp matcher, träningsmatcher, tävlingar och cuper."

Dock tror jag inte distrikten kommer genomföra några fler träningsmatcher före påsk, förutom då möjligen några enstaka undantag. Går liksom ändra sig en gång i kvarten och nu har ju redan de flesta redan hunnit ställa in kommande matcher och börjat planera om.
Senast redigerad av Burkgurka 2020-04-01 kl. 22:09.
Citera
2020-04-01, 23:11
Medlem
Fortsättning på föregående, se länk:

https://www.svt.se/sport/corona-och-idrott/tegnell-vi-kommer-att-komma-med-en-rattelse

Kanske inte helt lätt att tolka om det bara gäller ungdomsfotboll, men kommer väl mer info under torsdagen.
Citera
2020-04-02, 00:06
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fortsättning på föregående, se länk:

https://www.svt.se/sport/corona-och-idrott/tegnell-vi-kommer-att-komma-med-en-rattelse

Kanske inte helt lätt att tolka om det bara gäller ungdomsfotboll, men kommer väl mer info under torsdagen.

Tydliga i sin otydlighet...

https://pbs.twimg.com/media/EUilrkFWkAIv1zw?format=jpg&name=large
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in