Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-17, 12:46
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Vänta nu...

Jag bodde i sthlm och var ca 25år 1986..

Kanske jag som vet hur vanligt det är med 32åringar som hade gubbkeps..

Sen skrev jag inte heller att CA inte ägde en sådan utan att det inte finns något på CA alls eg kring Sveavägen

Okej, du har gett sken av annat i dina tidigare inlägg, med besked dessutom.

Vad hindrar oss ifrån att allesammans veta hur det var 1986? Uppenbarligen har du andra erfarenheter än många andra, då gubbkeps bars av ett stort antal människor, såväl gamla som unga. Dessutom var stålbågade glasögon väldigt på modet 1986, och bars av väldigt många män. Så, kombinationen av stålbågade glasögon och keps är långt ifrån en sådan exoktisk kombo som du vill göra gällande. Vänligen diskutera väsentligare saker, snälla.
Citera
2024-09-17, 12:50
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Det finns faktiskt absolut ingenting på CA när jag tänker efter...

Absolut ingenting av substans utan enbart gissningar.....

Var CA på Sveavägen...Ingen aning

Hade CA rätt signalement...Ingen aning

Ägde CA mordvapnet ....Ingen aning

Ha ha, och vad i hela fridens namn vill du att jag ska svara på detta? Men tack för informationen. Jag ber sekreteraren på intresseklubben att notera detta.

Nog finns det saker på CA, inget att orda om. Dock finns det, som bekant, även på andra GM också, om man tänker efter...

Diskussionen avslutad, för min del. Ha en störtskön dag.
Citera
2024-09-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Okej, du har gett sken av annat i dina tidigare inlägg, med besked dessutom.

Vad hindrar oss ifrån att allesammans veta hur det var 1986? Uppenbarligen har du andra erfarenheter än många andra, då gubbkeps bars av ett stort antal människor, såväl gamla som unga. Dessutom var stålbågade glasögon väldigt på modet 1986, och bars av väldigt många män. Så, kombinationen av stålbågade glasögon och keps är långt ifrån en sådan exoktisk kombo som du vill göra gällande. Vänligen diskutera väsentligare saker, snälla.

Jag tror att det är du som påstår att jag sagt exotisk kombination...

Jag har sagt att även hyfsade vanliga grejer ihop blir ändå ca 1 av 100...

Så t.ex Keps med knäppe och stålbågade glasögon blir ca 1 av 100

Alltså på 500 blandad befolkning så är det 5st som har det...

Jag tror att du gör misstaget att ta ut män i rätt ålder och försöker då öka % ...Stämmer det ?
Citera
2024-09-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ha ha, och vad i hela fridens namn vill du att jag ska svara på detta? Men tack för informationen. Jag ber sekreteraren på intresseklubben att notera detta.

Nog finns det saker på CA, inget att orda om. Dock finns det, som bekant, även på andra GM också, om man tänker efter...

Diskussionen avslutad, för min del. Ha en störtskön dag.

Synd för du bidrog med mkt i diskussionen kring CA...
Citera
2024-09-17, 12:57
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Jag tror att det är du som påstår att jag sagt exotisk kombination...

Jag har sagt att även hyfsade vanliga grejer ihop blir ändå ca 1 av 100...

Så t.ex Keps med knäppe och stålbågade glasögon blir ca 1 av 100

Alltså på 500 blandad befolkning så är det 5st som har det...

Jag tror att du gör misstaget att ta ut män i rätt ålder och försöker då öka % ...Stämmer det ?

Du har basunerat ut detta i inlägg efter inlägg tämligen länge, läs om dina inlägg.

Jag tar inte män i speciell ålder. Dock har jag konstaterat, att såväl keps som stålbågade var mycket vanligt 1986. Dessutom i de flesta åldrar, men med betoning på män över 30 och en fot i graven. Detta baserar jag på egna upplevelser från tiden, bilder i tidningar från tiden, även filmer och teveserier.
Citera
2024-09-17, 12:59
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Synd för du bidrog med mkt i diskussionen kring CA...

Att vara sarkastisk och ironisk klär ingen, inte ens dig. Nu ger vi oss för idag, annars får jag hjärnblödning känner jag. På återseende. Och givetvis no hard feelings.
Citera
2024-09-17, 13:04
Medlem
Citat:
Du har basunerat ut detta i inlägg efter inlägg tämligen länge, läs om dina inlägg.

Jag tar inte män i speciell ålder. Dock har jag konstaterat, att såväl keps som stålbågade var mycket vanligt 1986. Dessutom i de flesta åldrar, men med betoning på män över 30 och en fot i graven. Detta baserar jag på egna upplevelser från tiden, bilder i tidningar från tiden, även filmer och teveserier.

Okej...

Men du tar ju ff män i en speciell ålder..

Skitsamma...

Då har vi alltså en GM och en Grafiker som går bakom varann med exakt samma signalement...

Det måste vara en 0,001% att GM och Engström går bakom varann med

Keps med knäppe
Stålbågade glasögon
Längre trekvartlång överdel
Liten väska

Samt att båda går ca 20m bakom kring Skandia utgång...

Vad fan är oddsen på det..?
Citera
2024-09-17, 13:06
Medlem
Citat:
Att vara sarkastisk och ironisk klär ingen, inte ens dig. Nu ger vi oss för idag, annars får jag hjärnblödning känner jag. På återseende. Och givetvis no hard feelings.

Jag var inte ironisk ..

Du är blyg som själv inte inser hur mkt du tillför
Citera
2024-09-17, 13:13
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Okej...

Men du tar ju ff män i en speciell ålder..

Skitsamma...

Då har vi alltså en GM och en Grafiker som går bakom varann med exakt samma signalement...

Det måste vara en 0,001% att GM och Engström går bakom varann med

Keps med knäppe
Stålbågade glasögon
Längre trekvartlång överdel
Liten väska

Samt att båda går ca 20m bakom kring Skandia utgång...

Vad fan är oddsen på det..?

Det vet jag inte. Men ser det inte som lika omöjligt som du. Dock kan ju kepsen med knäppe fortfarande vara av annan modell (behöver inte vara väsensskild), och plagget de bär på överkroppen behöver ju inte vara av samma längd eller färg eller material, den enes stålbågade glasögon kan vara guldpläterade och den andres silver, de kan därtill ha olika typer av byxor och skor/kängor. Väskorna kan vara handledsväska och axelremsväska (eller vapenväska). Går man efter detta, så tycker iaf jag inte att de behöver se värst lika ut, signalementen borde därför kunna skilja sig en aning. Men vissa likheter förståss. Och personligen ser jag inte det märkvärdiga i att nyss nämnda personer skulle promenera på Sveavägen samtidigt. Tvärtom.

Gällande oddsen orkar jag inte räkna ut det. Men det kan säkert du?
Citera
2024-09-17, 13:20
Medlem
Citat:
Det vet jag inte. Men ser det inte som lika omöjligt som du. Dock kan ju kepsen med knäppe fortfarande vara av annan modell (behöver inte vara väsensskild), och plagget de bär på överkroppen behöver ju inte vara av samma längd eller färg eller material, den enes stålbågade glasögon kan vara guldpläterade och den andres silver, de kan därtill ha olika typer av byxor och skor/kängor. Väskorna kan vara handledsväska och axelremsväska (eller vapenväska). Går man efter detta, så tycker iaf jag inte att de behöver se värst lika ut, signalementen borde därför kunna skilja sig en aning. Men vissa likheter förståss. Och personligen ser jag inte det märkvärdiga i att nyss nämnda personer skulle promenera på Sveavägen samtidigt. Tvärtom.

Gällande oddsen orkar jag inte räkna ut det. Men det kan säkert du?

Okej..

Om det är två olika personer så behöver inte dessa signalement vara lika alls...

På den grejen har du helt rätt...

Men jag menar ju faktiskt att bara ha dessa signalement och tillbehör blir ovanligt ihop...

Jag hade kunnat köpa det om det var 300pers på trottoaren bakom LOP..

Men det är 3 pers...
Citera
2024-09-17, 13:55
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Okej..

Om det är två olika personer så behöver inte dessa signalement vara lika alls...

På den grejen har du helt rätt...

Men jag menar ju faktiskt att bara ha dessa signalement och tillbehör blir ovanligt ihop...

Jag hade kunnat köpa det om det var 300pers på trottoaren bakom LOP..

Men det är 3 pers...

Visst ska man hata slumpen, som LGWP bubblar om så fort han får chansen. Dock sker det ju ibland?

Dessutom bar ju både Björkman och Jeppsson snarlika blå täckjackor, även Ljungkvist bar en variant av blå jacka, lägg till en eventuell Tensonman, hur många blå jackor är vi uppe i redan? Eventuellt fanns det fler blå täckjackor i omlopp omkring mordplatsen bland vittnen? SE och JÅS bar båda längre rockar. Sedan vet vi inte om det fanns fler rockar bland vittnena, vad bar Bengt Palm?

Dessutom ökar ju chansen för att två män bär liknande ytterplagg och liknande huvudbonad pga årstiden kanske? Som du vet, bars det långt fler huvudbonader 1986 än idag (iaf min erfarenhet).
Citera
2024-09-17, 14:44
Medlem
Citat:
Visst ska man hata slumpen, som LGWP bubblar om så fort han får chansen. Dock sker det ju ibland?

Dessutom bar ju både Björkman och Jeppsson snarlika blå täckjackor, även Ljungkvist bar en variant av blå jacka, lägg till en eventuell Tensonman, hur många blå jackor är vi uppe i redan? Eventuellt fanns det fler blå täckjackor i omlopp omkring mordplatsen bland vittnen? SE och JÅS bar båda längre rockar. Sedan vet vi inte om det fanns fler rockar bland vittnena, vad bar Bengt Palm?

Dessutom ökar ju chansen för att två män bär liknande ytterplagg och liknande huvudbonad pga årstiden kanske? Som du vet, bars det långt fler huvudbonader 1986 än idag (iaf min erfarenhet).

Ja men ju fler saker du lägger på ju mindre blir det...

Det går fortare än vad man tror...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in