2020-03-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Hur har Jimmie Åkesson offrat sitt liv för svenska folket? Utveckla gärna och ge exempel. Som okunnig är jag mycket intresserad av att lära och veta mer.

En snöflinga kan inte krocka med en annan utan att dö. Sluta

Och ja, jag var tvingad vänster med en kommunistisk fader. En av Sveriges riktiga DDR mn.
Senast redigerad av Johnth 2020-03-04 kl. 15:51.
Citera
2020-03-04, 15:45
Alla är ju inte ens krigsflyktingar från Syrien. Grekiska chefen för gränskontrollen stod rätt upp och ned i direktsänd TV och meddelade att det var folk från många olika länder. Det är lyxmigranter inget annat.

Vissa är tillochmed så hjärtlösa att de använder sina småbarn i fronten som slagträ. De kastar sten och försöker forcera landsgränser. De ska återvända. Punkt slut.

Men om de mot förmodan skulle vara från tex ett krigsområden i Syrien så finns det även trygga områden där eller i närområdet.

Vi ska naturligtvis inte släppa in en enda flykting till.

Det enda vi måste koncentrera oss på i framtiden är en massåtervandring istället. På uppemot 1 miljon människor. Kanske mer. Det kräver både resurser och hårt arbete. Vi har inte tid att fokusera på så mycket annat de kommande åren.
Citera
2020-03-04, 15:50
Medlem
Att ett land är fullt innebär inte att vi har populerat varje kvadratmeter med människor.

Vi alla vet vilka problem massinvandringen från vissa kulturer medför.

Jag skulle hellre se att vi erbjuder alla de hundratusentals fattiga och utsatta thailändska tjejer och kvinnor att komma hit.

Är helt övertygad om de skulle bidra till Sveriges välfärd många gånger bättre än de som nu kommer.
Citera
2020-03-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Ja det är riktigt och humant. Sverige har redan gott om invandrare som lever i utanförskap och kriminalitet. Något annat du vill att vi ska diskutera?

Edit. Jag är faktiskt imponerad över Åkessons sätt att ta ansvar, att ta sig hela vägen ner dit och tala om för pissigranterna om att det inte finns någon framtid för dem i Sverige då Sverige redan har tillräckligt med stora problem att ta itu med. Statsministermaterial helt klart!

Kan inget annat än att instämma. Han visar stor handlingskraft. Inget snicke snack utan mycket verkstad. Han ingjuter enormt mycket trovärdighet genom detta. Han visar uppoffring, mod och en vilja som saknar motstycke bland andra politiker. Statsministermaterial!
Citera
2020-03-04, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Ja det är riktigt och humant. Sverige har redan gott om invandrare som lever i utanförskap och kriminalitet. Något annat du vill att vi ska diskutera?

Edit. Jag är faktiskt imponerad över Åkessons sätt att ta ansvar, att ta sig hela vägen ner dit och tala om för pissigranterna om att det inte finns någon framtid för dem i Sverige då Sverige redan har tillräckligt med stora problem att ta itu med. Statsministermaterial helt klart!
Bravo att Åkesson tar ansvar.
Citera
2020-03-04, 16:00
Medlem
OldMKenseys avatar
Även om jag håller med om att det är fullt så tycker jag att det är märkligt att en oppositionsledare ska stå och dela ut flygblad med ”information”. Sätt upp en ordentlig gränskontroll till Sverige. Alla har rätt att söka asyl, men svaret ska i de allra flesta fall bli NEJ.
Citera
2020-03-04, 16:02
Medlem
Jimmie gör ett fantastiskt jobb. Alla måste vi engagera oss. Givetvis stämmer informationen som delas ut. Om det kommer en ny flyktingvåg à la 2015 in i Sverige så kommer systemet kollapsa. Därför är detta ett ansvar som måste tas, både av oss politiker och av alla andra individer.
Citera
2020-03-04, 16:07
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Även om jag håller med om att det är fullt så tycker jag att det är märkligt att en oppositionsledare ska stå och dela ut flygblad med ”information”. Sätt upp en ordentlig gränskontroll till Sverige. Alla har rätt att söka asyl, men svaret ska i de allra flesta fall bli NEJ.

Menar du att det är märkligt gjort av Åkesson, eller att det är märkligt att någon ska behöva göra så eftersom regeringen borde ha satt upp en gränskontroll?
Citera
2020-03-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Det hade förstås varit optimalt om vi hade en regering som faktiskt tog ansvar. Nu är det inte så, och det måste vi förhålla oss till på olika sätt. Att informera om Sveriges situation är ett sätt, även om de flesta migranter inte kommer bry sig eftersom de fått veta att Sverige är ett bidragsparadis.
Citera
2020-03-04, 16:20
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nvest
Sverige fullt? enligt arkitekter så har ju Sverige plats för minst dubbla befolkningen och vad ska vi göra med alla tomma bostäder? Jimmy skämmer bort sig igen.
Det är nog inte Jimmie som skämmer ut sig. Lite självkritik och bildning vore önskvärt.
Citera
2020-03-04, 16:22
Medlem
iflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Aldrig röstat på Åkesson men han skall ha en rejäl klapp på axeln för att han försöker å kanske en röst.
Hade han fått som han velat från början hade fler haft det bättre i lägren och där de kom från

Du borde skämmas ditt jävla svin

Tack vare såna horungar som dig Sverige har blivit en svulst
Citera
2020-03-04, 16:23
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Som partiledare är han ett föredöme för dom i 7klövern.

Är det bara jag som tycker mig minnas att detta har hänt förut? Då inte med Åkesson som avsändare, kanske inte ens SD.
SD har varit nere och delat ut flygblad förut. Då fick hela PK-Sverige general-damp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in