2020-03-04, 09:06
Bannlyst
Lade in bevakning på Bull o Bear på Dow Jones nu på morgonen och upptäcker att det pågår handel redan nu kl 09.00. Hur fungerar den handeln eftersom den underliggande handeln inte startat. Finns säkert någon bra tänk runt detta ?
Citera
2020-03-04, 10:15
Medlem
Om du går in på emittentens hemsida så ser du vilket instrument som är underliggande. Förmodligen är det Dow Jones-terminen, varför market makern kan ställa priser redan nu.

Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Lade in bevakning på Bull o Bear på Dow Jones nu på morgonen och upptäcker att det pågår handel redan nu kl 09.00. Hur fungerar den handeln eftersom den underliggande handeln inte startat. Finns säkert någon bra tänk runt detta ?
Citera
2020-03-04, 13:15
Bannlyst
Handeln i MSI är 0815 till 20.00
Citera
2020-03-17, 17:55
Medlem
slänger in en fråga här..
Har haft ögonen på BULL DJIA X6 VON2 under dagen. men trots att Dow Jones ligger +3,22 just nu ligger den på minus 47.15%.
Bör den inte ligga plus?
Citera
2020-03-17, 18:18
Medlem
Nej, allt är helt korrekt.

Du ser kursen från det senaste avslutet (som kan vara för 3-4 dagar sedan) och nuvarande (senaste) avslut.

Notera förändringarna i orderdjupet så ser du hur certifikatet förändras i takt med att underliggande stiger/faller.

Citat:
Ursprungligen postat av dabz
slänger in en fråga här..
Har haft ögonen på BULL DJIA X6 VON2 under dagen. men trots att Dow Jones ligger +3,22 just nu ligger den på minus 47.15%.
Bör den inte ligga plus?
Citera
2020-03-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze

Du ser kursen från det senaste avslutet (som kan vara för 3-4 dagar sedan) och nuvarande (senaste) avslut.

Notera förändringarna i orderdjupet så ser du hur certifikatet förändras i takt med att underliggande stiger/faller.

Jag förstår inte riktigt vad urholkningseffekten är och varför det är negativt att behålla över en kväll? Något med att Hävstången nollställs, förstår inte riktigt hur den nollställs om jag t.ex investerat i bear OMX X3 förblir inte hävstången 3 dagen efter?
Citera
2020-03-17, 18:31
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av antoniDa
Jag förstår inte riktigt vad urholkningseffekten är och varför det är negativt att behålla över en kväll? Något med att Hävstången nollställs, förstår inte riktigt hur den nollställs om jag t.ex investerat i bear OMX X3 förblir inte hävstången 3 dagen efter?

håller med Antoni.. ska inte bear/bull spegla direkta börsrörelserna?
Citera
2020-03-17, 21:01
Medlem
Det gör ju det hela tiden! Men du ser det i orderdjupet.

Sen är det ju skillnad på orderdjup och avslut.

Orderdjupet varierar så länge handeln med underliggande är aktiv. Men det betyder ju inte att det sker avslut varje dag. Det kan gå dagar mellan avsluten - och samtidigt rör sig ju underliggande.

Därför får du den typen av situationer där certifikatet kan backa 20 % medan underliggande för dagen stigit 3 % - men certifikatet visar ju bara den procentuella avkastningen i förhållande till det senaste avslutet.

Citat:
Ursprungligen postat av dabz
håller med Antoni.. ska inte bear/bull spegla direkta börsrörelserna?
Citera
2020-03-23, 09:49
Medlem
Citat:
Det gör ju det hela tiden! Men du ser det i orderdjupet.

Sen är det ju skillnad på orderdjup och avslut.

Orderdjupet varierar så länge handeln med underliggande är aktiv. Men det betyder ju inte att det sker avslut varje dag. Det kan gå dagar mellan avsluten - och samtidigt rör sig ju underliggande.

Därför får du den typen av situationer där certifikatet kan backa 20 % medan underliggande för dagen stigit 3 % - men certifikatet visar ju bara den procentuella avkastningen i förhållande till det senaste avslutet.

tack för att du delar med dig.

Säg att jag på söndagskvällen tror att nasdaq kommer att sjunka på måndagen. Vilken tid är då bäst att köpa ett bull cert? Direkt, innan öppning precis?

vart kan jag jämföra priset, så jag inte går in för dyrt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in