2020-07-01, 22:58
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Brist på framgång hos laget är väl knappast något man kan beskylla Jonas för som trots allt till stor del bara har haft bra säsonger på det personliga planet i stort sett varje säsong han lirat i SHL.

06/07 - Seniordebut på allvar.

07/08 - Ung opolerad grabb som fick en större roll och gjorde bra ifrån sig då Linköping tog sig till final. Skrev sedan NHL-kontrakt.

10/11 - Tillbaka till Sverige och valde en större roll hos Färjestad, vann SM-guld och fick lukrativt KHL-kontrakt på det.

13/14 - Kom tillbaka till moderklubben efter ett skadehelvete och ett självförtroende i botten, gjorde helt ok ifrån sig.

14/15 - Växlade upp i en större roll då Mange J tappa markant denna säsong, Linköpings klart bästa back både i serien och slutspelet innan man tillslut åkte ut mot Skellefteå i semin.

15/16 - Åkte ut mot Växjö i kvarten och var väl blek där, men var väl i stort sett hela laget. Pris som bästa back i serien, och sedermera ett riktigt lukrativt kontrakt borta i Schweiz.

Samt nu senast då han kom in utan något vidare matchtempo efter längre tids petning hos Lausanne, spred ett lugn och bidrog till stabilitet i försvaret i slutskedet av serien.

Så vad du syftar på när du skriver att "Det har han visat många år i LHC.", är och förblir en gåta för mig.

Syftar främst på att han har varit en ledande back när det gäller istid osv i ett antal år nu utan riktig framgång och klantat sig i viktiga lägen som tex 15/16 när han bara kan lägga ut pucken precis i slutet men drar en icing och Växjö får mål och vinner kvarten. Små saker som är viktiga.
Sedan ska han ju inte lastas för resultaten eftersom det är en lagsport. Men han ska visa klokhet som leder laget till vinster. Det är det jag menar. Kanske är han mogen för det nu på ålderns höst.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-07-01 kl. 23:01.
Citera
2020-07-02, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
en ledande back när det gäller istid osv i ett antal år nu utan riktig framgång och klantat sig i viktiga lägen som tex 15/16 när han bara kan lägga ut pucken precis i slutet men drar en icing och Växjö får mål och vinner kvarten.

Det är alltså vad våran lilla hockeyguru har sett hos Jonas? En ledande back när det gäller istid och utan riktig framgång, som klantade sig mot Växjö i kvarten då han slog en icing. Ok...

Problemet mot Växjö i kvarten det året var knappast att Jonas sköt en icing som sedermera resulterade i ett Växjö gjorde mål, det var väl snarare att man gjorde 9 mål första 2 matcherna för att sedan bara göra ynka 5 resterande 4 matcherna och där Hallam utmanövrerade Tagnes i det taktiska.

Vi hade en riktigt ung och orutinerad backuppsättning. Rahimi, Junland och Billins var dom som stod för rutinen och fick dra ett stort lass den säsongen. Dom var inte särskilt lastgamla heller med sina 28, 28 och 26 år.
Unge Anton Karlsson hade pucken under kontroll efter tekningen i egen zon innan ni erövra puck och sedan kvittera, istället för att lyfta ut så la han en halvdan rensning längs sarg som ni lyckades roffa år er. Så känns ju lite märkligt att du väljer att fokusera på Jonas för en icing när andra felade i situationer efteråt.

Senast han spelade en hel säsong i SHL blev han för tusan utnämnd till SHLs bästa back, som sedan även gav honom ett riktigt bra kontrakt nere i Schweiz. Det är alltså inte någon framgång enligt dig?
Citera
2020-07-02, 07:32
Medlem
MitchRapps avatar
Det var bara ett exempel. Har aldrig sett junland som en stabil ledande back. Tycker du att han är en toppback eller SHLs bästa back så får du självklart tycka det. Jag har aldrig(hittills) varit imponerad av honom.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-07-02 kl. 07:35.
Citera
2020-07-02, 08:37
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
https://twitter.com/THNRyanKennedy/status/1278045996249952256

Albin Grewe går mot OHL.

Synd, jag har alltid gillat Albin ända sen hans första matcher i DIF j20, men förra säsongen var det extremt tydligt att han behövde en ny miljö och en där han kan utveckla och froda sin offensiva talang. Hans nästan halvering av produktion i J20 skrek frustration och har även ryktats om lite disciplinära problem under hans perioder i A-laget.
Han är en sån spelare som hade fastnat i en fjärdekedja oavsett SHL-lag givet hans spelstil och jag tycker faktiskt inte att han gör fel här, personligen hade jag nog hellre sett honom lånas ut till ett lag i HA och få spela tyngre minuter där.

Har väntat på att han ska slå igenom sen tv-pucken. Men tyvärr inte fått den utveckling jag hade hoppats på. Men mycket tråkigt om han inte blir kvar.
Citera
2020-07-02, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Dick Axelsson förlängt en säsong med Djurgården. Kul med profiler som honom!

Tror ni att Brynäs lyckas värva Berglund? De verkar ju ha kommit med ett konkret erbjudande till honom.

Ja den intensivaste försäsongsträningen är ju avklarad så Dick kan ansluta till truppen 😂
Citera
2020-07-02, 11:03
Medlem
Citat:
Det var bara ett exempel. Har aldrig sett junland som en stabil ledande back. Tycker du att han är en toppback eller SHLs bästa back så får du självklart tycka det. Jag har aldrig(hittills) varit imponerad av honom.

Jo tack, jag har märkt det på dina senaste inlägg. Du har absolut rätt till din åsikt, men tycker bara det blir så jäkla komiskt när du sitter här och skriver som om att han stjälper mer än vad han hjälper.

Apropå "utan riktig framgång" så åkte alltså killen från Sverige till Schweiz med flest antal assist bland backar och utmärkelsen som SHLs bästa back i bagaget. För att säsongen efter toppade detta med flest antal assist och antal poäng bland backar nere i NLA, samt utnämn till bästa back och en plats i säsongens lag.

Vi går från en Eddie Larsson med ett C som många tyckt inte alls levererat vad man hoppats på senaste säsongerna till att få hem en av SHLs bästa tvåvägsback senast han var hemma, en kille med rejäl pondus som leder laget i båda riktningarna.
Killen var hemma efter säsongs slut i Schweiz och fick höra "Junland Junland ge oss en sång!", killen svarar då med att gå upp på hemmastå och agera klackledare. Han skickade även hem ett dussintal klubbar när han lirade i Schweiz till amatörhockeyspelare i Linköping, en bättre representant att bära tröjan och C't än Jonas i detta nu går inte att finna. Han är äkta och det är 100% hjärta, en ledare på och utanför plan.
Citera
2020-07-02, 12:54
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Ja den intensivaste försäsongsträningen är ju avklarad så Dick kan ansluta till truppen 😂

Precis. Han ansluter 1 september. Kör lite padel tills vidare och dominerar ändå till hösten.
Citera
2020-07-02, 20:45
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Jo tack, jag har märkt det på dina senaste inlägg. Du har absolut rätt till din åsikt, men tycker bara det blir så jäkla komiskt när du sitter här och skriver som om att han stjälper mer än vad han hjälper.

Apropå "utan riktig framgång" så åkte alltså killen från Sverige till Schweiz med flest antal assist bland backar och utmärkelsen som SHLs bästa back i bagaget. För att säsongen efter toppade detta med flest antal assist och antal poäng bland backar nere i NLA, samt utnämn till bästa back och en plats i säsongens lag.

Vi går från en Eddie Larsson med ett C som många tyckt inte alls levererat vad man hoppats på senaste säsongerna till att få hem en av SHLs bästa tvåvägsback senast han var hemma, en kille med rejäl pondus som leder laget i båda riktningarna.
Killen var hemma efter säsongs slut i Schweiz och fick höra "Junland Junland ge oss en sång!", killen svarar då med att gå upp på hemmastå och agera klackledare. Han skickade även hem ett dussintal klubbar när han lirade i Schweiz till amatörhockeyspelare i Linköping, en bättre representant att bära tröjan och C't än Jonas i detta nu går inte att finna. Han är äkta och det är 100% hjärta, en ledare på och utanför plan.

Han kanske är bättre som C eller klackledare än hockeyspelare nu. Vad vet jag. För mig handlar det jag sagt av vad jag sett på isen. Inget annat.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-07-02 kl. 20:47.
Citera
2020-07-02, 22:31
Medlem
Citat:
Han kanske är bättre som C eller klackledare än hockeyspelare nu. Vad vet jag. För mig handlar det jag sagt av vad jag sett på isen. Inget annat.
Ja du, vi får nog finnas oss i att vi tycker olika i denna fråga. Jag delar dock samma åsikt som majoriteten av de 14 huvudtränare och lagkaptener samt 28 utvalda ishockeyprofiler och journalister senast Jonas spelade en ordinarie säsong i SHL, att han var SHLs främsta back.
Citera
2020-07-02, 23:04
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ja du, vi får nog finnas oss i att vi tycker olika i denna fråga. Jag delar dock samma åsikt som majoriteten av de 14 huvudtränare och lagkaptener samt 28 utvalda ishockeyprofiler och journalister senast Jonas spelade en ordinarie säsong i SHL, att han var SHLs främsta back.

Tycker det räcker med din åsikt. Att lista priser ger dig inte mer rätt eller fel i mitt tycke.

De gör priserna bör göras om.
Jippopris. Plocka bort alla media och tränare och isåfall låt alla spelare rösta.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-07-02 kl. 23:39.
Citera
2020-07-03, 02:11
Medlem
Citat:

Hur mycket har du egentligen sett av Junland på isen de senaste åren för att uttala dig så tvärsäkert? Har du inte som kund fullt upp att följa Läjkers?
Citera
2020-07-03, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Har väntat på att han ska slå igenom sen tv-pucken. Men tyvärr inte fått den utveckling jag hade hoppats på. Men mycket tråkigt om han inte blir kvar.

Såna spelare fastnar ofta i ett fack då de tidigt är fysiskt redo för SHL-hockey men då fastnar i en fjärdekedja. Det är än vanligare i Nordamerika där man ser många av dagens slagskämpar som var stjärnor i juniorhockeyn men går för tidigt till NHL för att de kan fylla en roll direkt. Svårt att se Albin få några offensiva minuter hos oss i år tyvärr, så en utlåning eller bort till OHL är nog det bästa för hans utveckling istället för att fightas med Hank/Hedman om plats 12 bland forwards.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in