Citat:
Ursprungligen postat av
Gromgutten
Han var motorn i laget och tog mycket stryk så andra kunde glänsa. Viktigaste återførvärvet hittills.
Tyvärr förstår inte alla hur viktiga såna här spelare är utan kollar poäng på eliteprospects och tror att flest poängspelare ger bäst lag.
En hårt arbetande spelare som vinner kamper, driver laget, dödar tid i boxplay och tar det viktiga "skitgörat" och samtidigt producerar skapligt med poäng.
Ledare på isen är vad Färjestad saknade förra säsongen och när Rydahl och Sebbe var borta blev det ännu värre.
Känns som man får in fler spelare nu som hatar att förlora och inte accepterar slappande av medspelare.