2021-05-13, 11:28
  #2173
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Som mest gjort 28 poäng på en SHL säsong och inte direkt rosat marknaden i KHL den senaste säsongen. Ett bra nyförvärv men knappast värt att kissa i byxan av.

Han var motorn i laget och tog mycket stryk så andra kunde glänsa. Viktigaste återførvärvet hittills.
Citera
2021-05-13, 13:12
  #2174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Han var motorn i laget och tog mycket stryk så andra kunde glänsa. Viktigaste återførvärvet hittills.

Tyvärr förstår inte alla hur viktiga såna här spelare är utan kollar poäng på eliteprospects och tror att flest poängspelare ger bäst lag.

En hårt arbetande spelare som vinner kamper, driver laget, dödar tid i boxplay och tar det viktiga "skitgörat" och samtidigt producerar skapligt med poäng.

Ledare på isen är vad Färjestad saknade förra säsongen och när Rydahl och Sebbe var borta blev det ännu värre.
Känns som man får in fler spelare nu som hatar att förlora och inte accepterar slappande av medspelare.
Citera
2021-05-13, 17:10
  #2175
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Luleå försöker att ersätta och kanske förstärka laget. Komarek klar enligt lokalpress, lär väl vara en som kan ta en liknande roll som Klasen hade i laget. Låter bra om det stämmer.
Tror det är ett nerköp i ren poängproduktion men uppköp på det mesta i övrigt. En bra värvning vilket som. Tror inte han blev onödigt dyr heller så

Ryktas om att vi vill släppa Eddie Larsson. Som jag fattade var han nästan tänkt att vara en toppback, något han absolut inte var. Definitivt ett nerköp från Sellgren. Har inget emot att vi släpper han.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2021-05-13 kl. 17:17.
Citera
2021-05-13, 18:54
  #2176
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Han var motorn i laget och tog mycket stryk så andra kunde glänsa. Viktigaste återførvärvet hittills.
Om du säger det så.
Citera
2021-05-14, 14:47
  #2177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Han var motorn i laget och tog mycket stryk så andra kunde glänsa. Viktigaste återførvärvet hittills.
Linus är nog god för 35p i SHL med wingsen som Färjestad har. Däremot är han ju inte skillnaden mellan en kvartsfinalsorti och ett SM-guld, men grym defensiv center som i rätt offensiv miljö kan pytsa in också.
Citera
2021-05-14, 14:48
  #2178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Tror det är ett nerköp i ren poängproduktion men uppköp på det mesta i övrigt. En bra värvning vilket som. Tror inte han blev onödigt dyr heller så

Ryktas om att vi vill släppa Eddie Larsson. Som jag fattade var han nästan tänkt att vara en toppback, något han absolut inte var. Definitivt ett nerköp från Sellgren. Har inget emot att vi släpper han.
Komarek är grym i PP, en av de bästa i SHL men 5vs5, skydda puck och skapa målchanser är han klart sämre.
Luleå kommer nog få slåss ordentligt om att klara sig från play-in nästa år.
Citera
2021-05-15, 13:33
  #2179
Moderator
Gromguttens avatar
Fyraårsvvtalet som Skellefteå signerade med Per Lindholm verkar vara skrivet på fyllan på en serviett. Ny bryter han enligt SVT genom att utnyttja en klausul om att han har "rätt att gå till annan klubb".

Är alla jurister i Norrland upptagna med Brynäs?
Citera
2021-05-15, 13:49
  #2180
Medlem
Trodde kanske han skulle ha en chans att ta guldet. När det inte hände orkade han inte ladda om med skellefteås tråkiga hockey. Att jaga omöjliga puckar helt i onödan, då är det bättre att flytta och spara krafterna tills det faktiskt går att vinna pucken.
Är inte den ledaren som sätter värde i att ta defensivt ansvar utan vill glida runt som nånga spelare gör.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2021-05-15 kl. 14:00.
Citera
2021-05-15, 13:50
  #2181
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Fyraårsvvtalet som Skellefteå signerade med Per Lindholm verkar vara skrivet på fyllan på en serviett. Ny bryter han enligt SVT genom att utnyttja en klausul om att han har "rätt att gå till annan klubb".
Alltså, har det skurit sig mellan han och klubben, eller?
Jag tycker det hela känns väldigt udda. Jag hade förstått det om han hade klart med en NHL-klubb eller liknande, men nu vet jag inte...
Citera
2021-05-15, 13:55
  #2182
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Alltså, har det skurit sig mellan han och klubben, eller?
Jag tycker det hela känns väldigt udda. Jag hade förstått det om han hade klart med en NHL-klubb eller liknande, men nu vet jag inte...

Ska vara ett KHL-lag enligt uppgift.
Citera
2021-05-15, 14:18
  #2183
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Ska vara ett KHL-lag enligt uppgift.
Okej, isåfall kan jag också förstå det hela.
Skumt det där med "annan klubb" dock, det kunde ju lika gärna vara Luleå isåfall, om det är korrekt citerat.
Citera
2021-05-15, 14:31
  #2184
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Okej, isåfall kan jag också förstå det hela.
Skumt det där med "annan klubb" dock, det kunde ju lika gärna vara Luleå isåfall, om det är korrekt citerat.

Ordagrant från SVT:

"... utnyttjar en klausul i avtalet och bryter kontraktet för spel i annan klubb."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in