• 5
  • 6
2020-04-10, 17:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutehumlan
Hon är syster till en "känd" Elvis sångare på ön dom har samma pappa .

Citat:
Ursprungligen postat av Veckans.brott
Tack för info. Ja, de är faktiskt inte helt olika till ansikte och kroppsbyggnad vid en liten närmare eftertanke (jag antar att du avser den person dömd för kvinnomisshandel som försökte sig på att kandidera för ett visst politiskt parti i valet 2018).
Aha, där ser man! De delar alltså samma impulsivitets- och omdömeslöshet-gen. Tack för info.
Citera
2020-04-10, 20:12
Medlem
Ja det är honom jag menar Veckans brott
Citera
2020-04-14, 12:03
Medlem
Mamadi Jansson och Momodou Diallo fick finna sig i att vara fortsatt häktade efter avslutad huvudförhandling i väntan på dom som kommer den 16 april.
Citera
2020-04-14, 12:26
Medlem
Citat:
Mamadi Jansson och Momodou Diallo fick finna sig i att vara fortsatt häktade efter avslutad huvudförhandling i väntan på dom som kommer den 16 april.
Visbys gator blir ljusare för varje dag.
Citera
2020-04-14, 15:57
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tack!

De bägge har alltså, efter händelsen, gått till Ulr*ka Ift*khar N*lsson, där de lämnat en mobil och 1500:- i kontanter. Undrar varför, käkar och säljer hon benso...?

(* i)

Har inget svar till din fråga men det är ju inte omöjligt. Hon verkar ju utvecklingsstörd på riktigt. Har sett henne o hennes inlägg på säljsidor om somrarna då jag finns på ön. Hon försöker sälja skräp saker med fantasipriser. Därav minns jag henne. Jo hon e skrotdotter.
Senast redigerad av Pannknackarn 2020-04-14 kl. 16:01.
Citera
2020-04-16, 23:15
Medlem
Kalliss avatar
År de där två icke svenskarna som Hela Gotland skrev om idag

En man som hade varit och handlat i Gråbohallen, i trapphuset sitter "två män 21 och 27 år gamla – båda välkända för rättsväsendet och polisen på Gotland", mannen går in i sin lägenhet för att lämna varorna.

Efter att ha lämnat matvarorna, lämnar mannen sin lägenhet för att besöka en bekant, kvar i trapphuset sitter duon kvar, när mannen passerar duon hoppar 27-åringen upp och fäller de där orden riktad till mannen.

De där orden som t.o.m. en apa lika lätt identifierar honom med att inte vara ens en europé, citat:
"Lyssna, jag knullar dig, jag hugger dig med kniv"

Va, fan skall jorden ha sådana individer kvar för?

Så sent som 2014 dömdes 27-åringen till fängelse för mordförsök, och en rad andra brott. För det 27-åringen nu döms för, döms han till fängelse i endast ett år och sex månader... Ute efter halva tiden med frivård.

Hoppas han får covid-19 för att få ett slut på den här farsen, en gång för alla!

Han är ju bara tärande det svenska samhället, dels genom det sättet han agerar mot hederliga svenskar, lidandet och förlusterna, och dels samhällsekonomiskt.

Jag tycker att 27-åringens fängelsestraff är väl tillämplig att avtjänas i en upphandlad fängelseplats, som är billigast, typ EU landet Rumänien, Bulgarien eller varför inte Ungern.
Citera
2020-04-16, 23:28
Medlem
Ja Kallis, det är samma fall. Jag var lovad domen idag men inget har kommit, gör en ny påstötning imorgon, vill veta vad Mamadi Jansson dömdes till, 27-åringen refererad till på Hela Gotland är Mamadou Diallo.

V.B.
Citera
2020-04-17, 07:44
Medlem
"Gråborånarna har fått sina långa fängelsestraff" skriver helagotland. Är det ironi? Dom fick 1,4 år för flera rån,inbrott och narkotikabrott.Flera rån har dom inte åkt fast för. Dom skulle ha 4-6 år.
Citera
2020-04-17, 10:36
Medlem
Mamadou dömdes 2014 efter en knivskärning i närheten av Alis kiosk till mordförsök på T*pha B*rrow (*=a). Målsägande i det fallet åkte nyligen in på ett flerårigt fängelsestraff efter att ha misshandlat Kott*n Frögr*n (*=e) med ett basebollträ på samma plats. Mycket skit händer på ön nu.
Citera
2020-04-17, 14:22
Medlem
Här har ni domen i Gotlands Tingsrätt B232-20.
Mamadou Diallo, medborgare i Senegal, döms för bl.a. rån till fängelse i 1,5 år samt att villkorlig frigivning med återstående strafftid 2,5 år förverkas så Mamadou Diallo kommer hållas borta från våra gator under en tid framgent.

Mamadi Jansson (vem är modern som givit honom detta lätt märkliga namn) döms för rån, häleri och narkotikabrott till fängelse i 16 månader samt att 55 dagars villkorlig frigivning förverkas.

https://minfil.com/Za7fq9qco7/Gotlan...llo_Mamadi_pdf
Citera
2020-04-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutekatt
Har tyvärr inget filmklipp, men kan bekräfta att han har en "efterbliven" röst. Har inget bättre sätt att förklara det på. Väldigt dum. Slapp mun liksom. Och går lite halvsnett, inte som i riktning utan som att hans huvud väger lite mer på ena sidan. Även släpiga steg. Vet ej hur mycket detta tillförde, men som man kan läsa i kommentarerna av socialen tidigare publicerade här i tråden, så har han en väldigt begränsad intelligensnivå, vilket jag menar att man nästan kan se på honom. Och höra för den delen.

Som att han fått en stroke?
Citera
2020-04-17, 19:20
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Här har ni domen i Gotlands Tingsrätt B232-20.
Mamadou Diallo, medborgare i Senegal, döms för bl.a. rån till fängelse i 1,5 år samt att villkorlig frigivning med återstående strafftid 2,5 år förverkas så Mamadou Diallo kommer hållas borta från våra gator under en tid framgent.

Mamadi Jansson (vem är modern som givit honom detta lätt märkliga namn) döms för rån, häleri och narkotikabrott till fängelse i 16 månader samt att 55 dagars villkorlig frigivning förverkas.

https://minfil.com/Za7fq9qco7/Gotlan...llo_Mamadi_pdf

surt att det är vi skattebetalare som skall betala deras advokater
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här