2020-02-29, 17:50
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Körde ett skämt i fredags som inte gick hem för en kollega, visade sig att dottern hade skaffat familjen dålig stamtavla, måste man köra förhör med alla medarbetare/kollegor var denne ligger parti-politiskt och vilka dåliga val släktingar till denne valt?

Detta jävla skiten att det ska vara jämställt och lika för alla, oavsett härkomst och om man inte förstår ett ord av vad som sägs, så ska denna accepteras och integreras i kulturen.

Ska jag knipa käft varje gång denna kollega dyker upp så blir det jobbigt i längden, tänker jag, vad tål hen att höra???

Vart faan är vi på väg? Trodde på yttrandefrihet och självständighet, men det gäller visst inte hos vissa.
Citera
2020-02-29, 18:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Körde ett skämt i fredags som inte gick hem för en kollega, visade sig att dottern hade skaffat familjen dålig stamtavla, måste man köra förhör med alla medarbetare/kollegor var denne ligger parti-politiskt och vilka dåliga val släktingar till denne valt?

Detta jävla skiten att det ska vara jämställt och lika för alla, oavsett härkomst och om man inte förstår ett ord av vad som sägs, så ska denna accepteras och integreras i kulturen.

Ska jag knipa käft varje gång denna kollega dyker upp så blir det jobbigt i längden, tänker jag, vad tål hen att höra???

Vart faan är vi på väg? Trodde på yttrandefrihet och självständighet, men det gäller visst inte hos vissa.

På jobbet får man lov att anpassa sig. Passar inte det, så anställ dig själv.
Citera
2020-02-29, 18:15
Bannlyst
Vad var skämtet?
Citera
2020-02-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
På jobbet får man lov att anpassa sig. Passar inte det, så anställ dig själv.

Men jag har ju betalt dyra pengar för en stand-up kurs med Johan Bössman... Ska jag inte vara tillåten att ge andra berikningar.

Jag vill vara den roliga/trevliga kollegan, fick nyligen frågan från en annan kollega, vad ska du göra i helgen da? Blir det kalsongfylla? Skulle jag tänt på alla 40 cylindrarna och skrikit ifrån.

Kan man inte bara släppa nått sånt så har man grava personliga problem.

Ps, Hade inte hör talas om kalsongfylla innan, var något finskt påfund...
Citera
2020-02-29, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Vad var skämtet?

Med risken att outa mig så var det något i stil med:
Sedan brakade skiten loss.
Citera
2020-02-29, 18:46
Moderator
Tystnads avatar
Just hur dåligt integrationen fungerar och problemen med massinvandringen är NO NO att diskutera på dom flesta arbetsplatser, finns alldeles för många som fortfarande inte ser problemet, oftast högre upp, högavlönade, som varken bor eller i arbetet, eller i privatlivet är bland utlänningarna.

Man måste stämma av läget och veta att personen har samma inställning innan man diskutera sådant.
Aldrig diskutera detta öppet utan mellan 4 ögon som man säger.

Och nej en arbetsplats är ingen demokrati, även om det sägs det "är högt i taket"
Citera
2020-02-29, 18:46
Medlem
Liebesraums avatar
Du verkar vara en skön lirare TS, behövs fler som dig i det här gråa tråklandet där alla verkar ha något uppstoppat.
Citera
2020-02-29, 19:13
Bannlyst
Citat:

Lol. Det var ju inte så farligt. Tycker du ska dra med ett stapeldiagram till jobbet som visar att de flesta självmordsbombare är irakier och trycka upp det i fejset på snöflingan.
Citera
2020-02-29, 19:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Vad står det i företagets policy och dylika uttryck?
Citera
2020-02-29, 19:30
Medlem
Enok1Halvars avatar
De flesta större företag har en ganska tydlig policy,på företaget jag jobbar finns till och med kurs i Etik /moral
så känner du dig kränkt ÄR DU KRÄNKT ,och kan spinna på det och tjäna kosing på det
Helt sjukt enligt mig och många andra på företaget,
Är så jävla trött på PK ,
Citera
2020-02-29, 19:49
Medlem
Det där är väl en läxa i hur marknadsekonomin fungerar:

- Har man kebab-kiosk så anställer man bara släktingar
Men när företaget växer blir det problem. Det finns inte tillräckligt många släktingar (ja, ja, det kanske var en liten släkt) och ingen vill jobba med dom som redan arbetar där.

- Hade det varit lönsamt med företag där bara feminister jobbar så hade dom konkurrerat ut alla andra. Men jag vet inget sådant företag.
- Hade det varit lönsamt med ett företag där man måste vara medlem i ett MC-gäng så hade det funnits sådana företag, men jag känner inte till något.

- För de flesta företag är målet att anställa bästa folket till lägsta lönen. För att så många som möjligt skall vilja söka dit (dvs man får dom bästa, eller åtminstone dom billigaste sökande) så måste alla vilja jobba där. Så få som möjligt skall känna sig obekväma. Man skall alltså känna sig välkommen att be 5 gånger om dagen, killar skall vara välkomna att bära klänning, Pelle och Ahmed skall få ha en romans med varandra.
Och måste man avstå från någon grupp så är det dom intoleranta. Det beror inte på att företagen har etik eller moral utan för att de vill tjäna så mycket pengar som möjligt.
Citera
2020-02-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vad står det i företagets policy och dylika uttryck?

Står något trams om lika rättighet för alla och att se mellan fingrarna om någon är gul eller brun.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in