2020-02-29, 01:33
Medlem
Senaste dagarna har ju börsen gått ner radikalt, dock börjar även guld samt bitcoin gå ner ?
Min fråga är , vart flyr alla?

Historiskt brukar väl folk köpa guld när börsen blir osäker, och visst guldet har ju gått upp ganska mycket senaste tiden , dock så börjar den också gå ner nu, likaså bitcoin .

Vad gör ni andra? Sitter med cash och väntar? Köper aktier i läkemedelsföretag?
Citera
2020-02-29, 01:42
Medlem
månadssparar som vanligt i min portfölj. varför ta till drastiska åtgärder för en liten och nödvändig dipp neråt?

Folk verkar redan ha glömt att börsen gick upp över 25% under 2019 vilket är sjukt mycket.
att vi får en dipp neråt nu är både nyttigt och nödvändigt.
Citera
2020-02-29, 02:29
Medlem
FB-das1s avatar
Flydde till cash, det sista åkte ut i måndags. Sen swingtrejdat bear/bull för att få tiden att gå under veckan. Nästa vecka tror jag det är dags att börja portionera in pengarna på börsen igen där de hör hemma.
Citera
2020-02-29, 02:32
Medlem
Antar att du gjort fina pengar på bear?

Tror helgens händelser vad som nu händer kommer vara avgörande för hur nästa vecka blir .
Citera
2020-02-29, 02:40
Medlem
FB-das1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riviera1
Antar att du gjort fina pengar på bear?

Tror helgens händelser vad som nu händer kommer vara avgörande för hur nästa vecka blir .
Inte så mycket för jag är för feg. Bara småslantar in, men visst växte det.

Håller med, får se hur det utvecklar sig under helgen och början på veckan.
Citera
2020-02-29, 07:46
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Folk flyr till cash.

En del flydde till guld på måndagen och blev brända rejält när guldpriset kraschade. Jag var en av dem.
Citera
2020-02-29, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Folk flyr till cash.

En del flydde till guld på måndagen och blev brända rejält när guldpriset kraschade. Jag var en av dem.

Verkar så , tror dock inte man ska underskatta guldet , detta är bara början på en rutschkana ( min åsikt )

Viruset nådde Storbritannien igår. Och visst , säga vad man vill om viruset men här handlar det mer om människors psykologi och en tidigare övervärderad börs än om ett virus.

Ha även i åtanke att guldet steg rejält, bara kort tid innan allt detta med börsen.
Vad det kan ha berott på kan man bara spekulera i, jag har mina teorier.
Citera
2020-02-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Folk flyr till cash.

En nedgång på några procent är ingen krasch.
Citera
2020-02-29, 22:59
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
En nedgång på några procent är ingen krasch.

Det är det med hävstång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in