Citat:
Ursprungligen postat av
Honken55
Banken äger dig totalt....1. nu kan man ju iaf hota med att plocka ut pengarna. 2. Hur gör man om det inte finns några pengar att plocka ut?
1. Du kan fortfarande hota din bank att flytta dina tillgångar till någon annan bank. Eller varför inte ta ut en postväxel?
2. Hur gör man om man inte har några pengar att plocka ut i madrassen? Lika relevant fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
skorpionking
om jag vill vara annonym när jag handlar bröd på ica , så är det min rättighet !!!
kontanter är ett lagligt betalningsmedel i detta land , försvinner de så tvingas jag in i register
fint när staten och bankerna ser vad du äter till frukost och middag , samt vilka trosor du köper

Intressant att du så tvunget måste vara anonym med vad du handlar på Ica, men går glatt runt med smartphone i fickan dygnet runt? Drar säkert gärna ditt icabonuskort också? Surfar på nätet? Googlar? Kör bil genom vägtullar? Nyttjar sjukvård/försökringskassa/*valfri myndighet*?
För att inte tala om alla bankomater du måste besöka, som faktiskt är kameraövervakade. Så du är mao 100% filmad när du väl tar ut dina pengar, som du så gärna vill hålla hemligt. Väldigt svårt att spåra... Var ska du handla anonymt sedan? Till och med "Bosses livs och chark" är kameraövervakat idag, så att handla med kontanter är lika anonymt som något annat betalmedel.
Varesig du använder kontanter eller kort, så är du övervakad från födseln till graven, bara att vänja dig, för det kommer inte bli bättre...