Jag har tidigare fått diagnosen neuropati. Är mitt i en ms-utredning, men jag tror inte att det är ms jag har.
Nu verkar det väldigt neurologiskt på de symptom jag har, därav också utredningen på neurologen. Jag bara orkar inte riktigt vänta på alla resultat, då de tar så lång tid. Är det inte neurologiskt så vill jag gärna veta vad det kan vara, då jag har så stora smärtor hela tiden.
Besvären började för 2 år sedan.
Inleddes med brännande och stickande smärtor i underbenen och i anklarna, känselbortfall i tårna och i ena fotryggen.
Hade även som kramper i fotlederna så att de ryckte. Inte som vanlig kramp, mer som att musklerna är överspända och foten böjs inåt, och jag kan inte riktigt kontrollera detta. Musklerna på sidan av vaden (två st i varje vad, utsidan) är alltid hårda när man känner på dem. Det bränner och svider inne i musklerna och längre in.
Jag har små stickningar i huden i lår och vader, brännande smärtkänsla ovanpå huden på samma ställen där jag också saknar känsel. (ologiskt, men så är det)
Fick ett andra känselbortfall i somras, då halva benet. Är fortfarande nedsatt känsel i en del av smalbenet, men det har blivit mycket bättre.
Jag trodde en period att jag fått detta problem på något sätt av medicinering av elvanse och attentin, eller någon form av kompartment eller liknande, då det kom i samband med att jag började med medicinerna, men besvären har inte minskat sedan jag slutade med medicinerna. (7 månader sedan nu)
Nu verkar det väldigt neurologiskt på de symptom jag har, därav också utredningen på neurologen. Jag bara orkar inte riktigt vänta på alla resultat, då de tar så lång tid. Är det inte neurologiskt så vill jag gärna veta vad det kan vara, då jag har så stora smärtor hela tiden.
Besvären började för 2 år sedan.
Inleddes med brännande och stickande smärtor i underbenen och i anklarna, känselbortfall i tårna och i ena fotryggen.
Hade även som kramper i fotlederna så att de ryckte. Inte som vanlig kramp, mer som att musklerna är överspända och foten böjs inåt, och jag kan inte riktigt kontrollera detta. Musklerna på sidan av vaden (två st i varje vad, utsidan) är alltid hårda när man känner på dem. Det bränner och svider inne i musklerna och längre in.
Jag har små stickningar i huden i lår och vader, brännande smärtkänsla ovanpå huden på samma ställen där jag också saknar känsel. (ologiskt, men så är det)
Fick ett andra känselbortfall i somras, då halva benet. Är fortfarande nedsatt känsel i en del av smalbenet, men det har blivit mycket bättre.
Jag trodde en period att jag fått detta problem på något sätt av medicinering av elvanse och attentin, eller någon form av kompartment eller liknande, då det kom i samband med att jag började med medicinerna, men besvären har inte minskat sedan jag slutade med medicinerna. (7 månader sedan nu)