2020-03-20, 11:07
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ja, vad skall man säga, jag har nog haft fel hela tiden, min magkänsla brukar inte ha fel.
Om botten vad nådd i förrgår känns detta riggat, VD.ar gråter nästan i TV:n, Förre vice riksbankchefen darrar av rädsla och ilska , nått stämmer inte, börsen upp 4% idag efter katastrofala nyheter.
Bara 1 av dessa dåliga nyheter som staplas på varandra dagligen skulle normalt få börsen att i det närmaste krascha, jag får bara ta av mig hatten och buga,du har rätt!

Jag vet givetvis inte om botten är nådd eller inte. Dyker vi mer så köper jag mer.
Citera
2020-03-20, 11:08
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Genom att göra samma misstag som ledde till den första krisen fast i större skala och i fler tillgångsklasser...

edit: och vadå mja? Efter den första kraftiga nedgången ökade insiderköpen dramatiskt, sedan kom en lika stor nedgång.

Ok - vad är din strategi?
Citera
2020-03-20, 11:09
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ja, vad skall man säga, jag har nog haft fel hela tiden, min magkänsla brukar inte ha fel.
Om botten vad nådd i förrgår känns detta riggat, VD.ar gråter nästan i TV:n, Förre vice riksbankchefen darrar av rädsla och ilska , nått stämmer inte, börsen upp 4% idag efter katastrofala nyheter.
Bara 1 av dessa dåliga nyheter som staplas på varandra dagligen skulle normalt få börsen att i det närmaste krascha, jag får bara ta av mig hatten och buga,du har rätt!

Detta är bara lugnande åtgärder och peanuts för dessa människor. Det är klart de småköper hela tiden när aktien är under normala värden.
Citera
2020-03-20, 11:10
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Botten är ju per definition den tidpunkt då efterfrågan är som lägst, dvs när alla är som räddast.

Jag vet inte när botten nås men jag vet att folk kommer att gråta i TV den dagen.
Citera
2020-03-20, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Botten är ju per definition den tidpunkt då efterfrågan är som lägst, dvs när alla är som räddast.

Jag vet inte när botten nås men jag vet att folk kommer att gråta i TV den dagen.
det är osnyggt att bara ta citera halva mitt inlägg, det ger ju ingen rättvis bild av vad jag skrev!
Citera
2020-03-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag vet givetvis inte om botten är nådd eller inte. Dyker vi mer så köper jag mer.
bara den här nyheten skulle ju få börsen att kollapsa i normal fall!

Flera fondbolag stänger för uttag – småsparare fast i miljardmarknad!

https://www.di.se/nyheter/flera-fondbolag-stanger-for-uttag/
Citera
2020-03-20, 11:24
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Tror alla stimulans och stödpaket ger denna kortsiktiga boost, men när det väl eskalerar, för det kommer det och med de åtgärder till följd, då kommer blodbadet.

Tänk USA och kom ihåg att vi bara är i början av pandemin och utbrottet.
Citera
2020-03-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag vet inte vem du pratar om nu, jag har inte sagt något om "liten förkylning" och jag har inte sagt något om att det inte kan få långtgående ekonomiska konsekvenser som kan ta år att reparera. Se ovan där jag skriver att jag skiter i kurserna om ett år och istället tittar på 10+ år.

Jag skrev heller aldrig att det "gör en taggad" - jag skrev att jag blir taggad av krascher och risker. Vad har du för problem med det egentligen?

Vad gör du ens i tråden - vad är det du vill ha sagt? Varför ställer du inte frågor istället för att försöka läxa upp alla? Det om något vittnar om osäkerhet - du inledde med att skriva något om att jag "aldrig kommer begripa", men krascher är inget nytt för mig. Vid varje krasch måste man givetvis fråga sig om detta är "the crash" där allt tar slut. Ja, så kan det ju vara. Då får vi väl hantera det!?

Min strategi är att utgå ifrån att vi repar oss förr eller senare. Jag kan ta att förlora 90% av allt jag äger för alltid, mitt liv går vidare ändå. Jag kommer vara gladare över att jag åtminstone agerade och försöket istället för att vara rädd och hämmad. Fel eller rätt!? Vem fan vet, det passar mig. Det kanske inte passar dig, men då kritiserar jag ju inte ditt sätt att vara heller, utan det är du som i inlägg efter inlägg måste ge dig på mig vilket vittnar om din osäkerhet i frågan.

Fruktansvärt tröttsamt med personer som drar in ANDRAS argument i diskussion med andra. Jag har inte sagt något om "liten förkylning", ta det argumentet med dem som hävdar det.

Vad är din strategi i nuläget? Att sälja? Eller är du likvid redan? Sedan när?

”Du som varit med om några kriser, vill du nämna några som vi inte återhämtat oss från inom loppet av ett år eller två, utan fortfarande ligger kraftigt back från?”

Det var med detta inlägg det började. Jag gav min åsikt, du valde att hugga på den. Jag har svarat dig med exempel, även lyft in att kriser inte taggar mig snarare gör mig orolig i stort för samhälle och företagande, dig verkar det inte bekomma.

Då det gäller likviditet behöver du inte oroa dig, men kortsiktigt kan guld vara en god ide. Långsiktigt håller jag med dig, men väljer att avvakta lite.
Citera
2020-03-20, 11:31
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
det är osnyggt att bara ta citera halva mitt inlägg, det ger ju ingen rättvis bild av vad jag skrev!
Det var inte meningen att förvränga något. Vad menar du med "känns riggat" då?
Citera
2020-03-20, 11:44
Medlem
Nästa köpsignal
” börsen är riggad”
Citera
2020-03-20, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har mitt sparande i USA-fonder och vann ganska mycket pengar förra året och ligger kvar. Det är stora förluster i år men har jag fel, det verkar som om det stabiliseras nu? Det faller inte mer eller bara obetydligt. Skulle Trump vinna presidentvalet blir det stabilare men vinner Demo Rats så blir jag osäker på hur jag skall göra. Bloomberg kan väl inte vinna mot Trumpen, han saknar ju utstrålning men Biden har säkert en chans.

Jag tycker det är jobbigt med aktier och väljer därför fonder. Svårt att veta om man skall flytta fonderna, kanske Ryssland är ett framtidsland, där finns ju snygga brudar. Var tror Ni om Rysslandsfonderna?

Vinner kommunisten Bernie säljer jag av allt som har med USA att göra. Vinner Biden så kommer han följa Obamas politik och agenda, dvs försvaga amerikanska ekonomin och gynna deras fiender. Så investera i Kina och Europa om Biden vinner.
Citera
2020-03-20, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det var inte meningen att förvränga något. Vad menar du med "känns riggat" då?
VD.ar står och gråter i tv:n , dom säger att företagen går om kull om någon månad, det permitteras folk hela tiden, kassan är tom, dom bär slipsen som en snara runt halsen och samtidigt tankar dom aktier!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in