Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Det finns anledning att tro att detta med Corona är en epidemisk masshysteri.
Om det är så får man förhålla sig till det. Hur lång tid tar en sådan? Innan den går över?
Vad får en sådan att gå över?
Lärdom av tidigare sådana. Aidsrädslan hade likheter med en sådan. Ingen talar om den nu. Fast det är en del som dör av den nu med.
Om vi har bra svar på dessa frågor kan vi också bedöma när det är bra att gå in och köpa.
Men redan nu kan man väl säga att hysterin inte kommer att angripa basala ekonomiska värden (fundamenta). Så sitta lugnt i båten skulle man därför kunna göra.
Men med det sagt så är just hysteri en viktig marknadspåverkare och inget att leka med. Marknaden styrs av förhoppningar och rädsla.
Nån som har svar på frågorna. Gissningar?
Eller så är det en pandemi som kommer svepa över världen (vilket alla experter tror). Detta ger att börsen bör börja uppåt efter något halvår-år.
Vilka bolag kan man köpa så länge? Hittar knappt något.
När det blir en stark trend uppåt pumpar jag in varenda korvöre jag har i de branscher som drabbats hårdast men klarat sig.
Mest i restaurang/bemanning och resebyråer med en stabil grund. Riktiga bjässar till företag som överlevt skiten. Köper nog en fastighet då jag tror den marknaden också gått ner.
De som drabbats hårdast men ändå överlevt går jag in tung som fan.
Har ca 2 miljoner och ser mon chans för livets jätteklipp.
Synpunkter på ovan?