2020-03-26, 14:35
Medlem
Köpte lite SSAB, Securitas, och Götenehus idag. Ett par tusenlappar bara
Citera
2020-03-26, 15:04
Medlem
GrayGrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
DOW30 FUTURES står på +1.12% i skrivande stund:
https://se.investing.com/indices/us-30-futures

Det kan givetvis ändå vända nedåt, det är få saker som ofta är hugget i sten.

Edit: +2.4% nu.

Fortfarande +2,5% på dowen. Ser ut som att OMX kan vända upp någon procent efter börsöppning.

Edit: Ursäkta, +3,6%.
Senast redigerad av GrayGray 2020-03-26 kl. 15:09.
Citera
2020-03-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Alltså 2.3 miljoner fler än vad som förutspåtts... Inte bra.
Man skulle ju kunna tro det, men börsen rusade upp på dom siffrorna, det är mycket som är annorlunda nu.
Citera
2020-03-26, 15:22
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayGray
Fortfarande +2,5% på dowen. Ser ut som att OMX kan vända upp någon procent efter börsöppning.

Jo, i skrivande stund +3.82% för DOW30 futures och +3.10% för DOW.

Det ser dock ut som att det kommer ett fall om man tittar både på S&P500 och OMXS30 iom den gap som finns längre ned på både dagliga och 4h. Där har jag satt ett gigantiskt uttropstecken. En trippelbotten skulle dock vara oerhört fint. Något sådant fall får man dock ta när (och om...) det kommer dit.
Citera
2020-03-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Man skulle ju kunna tro det, men börsen rusade upp på dom siffrorna, det är mycket som är annorlunda nu.
Det här är anledningen till att jag bara spekulerar med småpengar i dagsläget, jag förstår inte helt enkelt.
Citera
2020-03-26, 15:34
Medlem
Pengabingens avatar
Vad drar vi för analyser över usa's börs?

Är det en bulltrap?
Citera
2020-03-26, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det här är anledningen till att jag bara spekulerar med småpengar i dagsläget, jag förstår inte helt enkelt.
USA:s finansminister sa att arbetslöshetsökningen inte är relevant just nu, börsen verkar köpa det och kör en gemensam strutsmentalitet, jag får ändå säga att det är nog det enda som kan hålla oss borta från en total kollaps , människor är ofta bra på att förtränga hemskheter ,tyvärr brukar det kunna medföra mentala problem på längre sikt.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-03-26 kl. 15:42.
Citera
2020-03-26, 15:45
Medlem
GrayGrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Jo, i skrivande stund +3.82% för DOW30 futures och +3.10% för DOW.

Det ser dock ut som att det kommer ett fall om man tittar både på S&P500 och OMXS30 iom den gap som finns längre ned på både dagliga och 4h. Där har jag satt ett gigantiskt uttropstecken. En trippelbotten skulle dock vara oerhört fint. Något sådant fall får man dock ta när (och om...) det kommer dit.

Blev uppenbarligen inte den uppstuds jag räknat med. Klev av efter att OMXS30 dubbeltoppat vid 1444.
Citera
2020-03-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Vad drar vi för analyser över usa's börs?

Är det en bulltrap?

-Yes
Citera
2020-03-26, 16:13
Medlem
Hur länge tror vi den här bulltrappen håller i?
Citera
2020-03-26, 16:15
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Vad får dig att tro att ”börsen har all fakta på hand”? När du köper och säljer är du en del av börsen. Vilken absolut fakta om framtiden har du på hand?

Det uttjatade begreppet ”inprisat” måste dö. Hur ”inprisat” var krispaketet när DJ rusade nästan 12% igår? Hur inprisat är nästa ras om -12% idag? Börsen rör sig utifrån de nyheter som trillar in. Om allt vore inprisat hade vollan varit 0 och kurserna statiska. ”Allt som kan hända är ju redan inprisat”.
Uppenbarligen bedömer Stockholmsbörsen Coronakrisen som mycket mildare och ofarligare än it-krisen 2002 och finans-krisen 2008. "Inprisat" är väl att ta i, men uppenbarligen anser man sig ha god överblick över vad som kommer hända och hur krisen kommer påverka världsekonomin. Inte särskilt mycket, tydligen.
Personligen tycker jag att tusentals konkurser och stater som har fått ekonomin krossad för tiotals år framåt borde ha sänkt världens aktiebörser totalt. Nasdaq just nu ned -15% i år, vad är det..?
Citera
2020-03-26, 16:17
Medlem
KlingoKlang50s avatar
Det kommer en megajustering ner, troligtvis på Måndag efter antalet smittade har passerat 100k i usa och dödsttakten börjar luta åt Italien och Spanien. Dom har inte fattat läget ännu. Dom kommer bli tvungna att bomma ner hela landet inom 2 veckor. Annars så kommer dom aldrig se ljuset i slutet på tunneln i år. Smittokurvan är i princip vertikal i staterna nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in