2020-03-23, 15:19
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Känns det ändå inte som att Indexen är på väg upp? De jobbar sig sakta men säkert mot 0:an. Är väldigt sugen på att köpa denna DJI Bull:

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1070584/bull-djia-x12-ava-3
Det har kännts så senaste veckan tbh. Skulle hålla mig borta från hävstång, dock.
Edit: kunde inte hålla mig, köpte för några tusenlappar, ser bra ut!
Senast redigerad av otello 2020-03-23 kl. 15:46.
Citera
2020-03-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag tror det är bra läge att investera i olja, köpte själv mycket Africa Energy Corp. I övrigt har jag idag investerat i Getinge, ICA , Kroger Co och LeoVegas.
Fina siffror från Zoom Video Communications Inc idag.

Är lite småsur på mig själv att jag inte håvade in Lupe på 132: och Boliden på 139:- när jag tokshoppade den svarta torsdagen.
Citera
2020-03-23, 15:51
Medlem
Jag bytte från aktiefond till räntefond på mitt PPM och börsen fortsatte ett par dagar att Stiga efter det. Och sedan började det....

2008 så föll börsen 50% . Coronaeffekten har vi bara sett början av , tror jag, och fallet är hittills 30% men 20% till säger magkänslan att det går att vänta.

Många bolag ska bort. Nya ska komma till.

Men... allt är på magkänsla. Ofta har den lett mig fel genom åren.
Citera
2020-03-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moldova
allt är på magkänsla. Ofta har den lett mig fel genom åren.

Jag har exakt motsatt problem, magkänslan har lett mig rätt, men jag har inte följt den
Citera
2020-03-23, 16:25
Medlem
Vad tror ni om Intrum nu?
Citera
2020-03-23, 16:37
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyltburk
Vad tror ni om Intrum nu?

Avvakta alla köp. USA nådde just nya bottnar och deras omröstning blev försenad. Kan nog droppa mot -10% fram tills omröstningen(förutsatt att de röstar igenom och att det är ett bra paket).
Citera
2020-03-23, 16:52
Medlem
mjohan84s avatar
Jag börjar ana ett slut för börsen, tror man stänger alltihop snart

Volvo har tappat 40 procent av börsvärdet
Citera
2020-03-23, 16:54
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova
Jag bytte från aktiefond till räntefond på mitt PPM och börsen fortsatte ett par dagar att Stiga efter det. Och sedan började det....

2008 så föll börsen 50% . Coronaeffekten har vi bara sett början av , tror jag, och fallet är hittills 30% men 20% till säger magkänslan att det går att vänta.

Många bolag ska bort. Nya ska komma till.

Men... allt är på magkänsla. Ofta har den lett mig fel genom åren.

Ja den föll 50 procent och man kunde gå ifrån sex procent ränta till minusränta för att stimulera den till fortsatt uppgång men hur blir det denna gång ? Det problem vi har denna gång är värre ... du kan trycka pengar men folk är rädda för varandra...

Människor vågar inte ens gå till däckhandlaren för att byta däck längre, de hamstrar konserver som aldrig förr

All tilltro till samhälle och stat är bortblåst
Citera
2020-03-23, 16:58
Medlem
AoE3#1s avatar
Dow Jones var ner 5% nyss. Dystra siffror. Guldet kämpar på bra och når snart nästa brytpunkt.

Om guldet når 1600 dollar idag är det härliga siffror. Sätter ännu högre press på sin lillebror silver att börja rekylera uppåt!

Är det bara jag som sitter med popcorn och följer allt? Rena rama västern-filmen på börsen dessa dagar.

Är helt säker på att vi varit med om världshistoria - bara det att vi inte än fattat det riktigt. Kan bli blodigt som fan nu.
Citera
2020-03-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Du är en idiot som saknar empati. Det är det ena. Det andra är att du inte alls går säker även om du är ung och frisk. Det tredje är att det här bara har börjat.

Nonsens. Det kommer att klinga av snart nu. Sverige kommer heller inte att drabbas lika hårt som Italien och Spanien. Dessa länder är mkt mer tätbefolkade och har en annan, mer social kultur. Folk träffas mer och pussas och kramas mer osv. Hysterin kring detta virus är den största överreaktionen i modern tid! Börsen kommer snabbt studsa tillbaka när detta dragit förbi.
Citera
2020-03-23, 17:04
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Dow Jones var ner 5% nyss. Dystra siffror. Guldet kämpar på bra och når snart nästa brytpunkt.

Om guldet når 1600 dollar idag är det härliga siffror. Sätter ännu högre press på sin lillebror silver att börja rekylera uppåt!

Är det bara jag som sitter med popcorn och följer allt? Rena rama västern-filmen på börsen dessa dagar.

Är helt säker på att vi varit med om världshistoria - bara det att vi inte än fattat det riktigt. Kan bli blodigt som fan nu.

NASDAQ -2%, OMXS -4,6% just nu. Ja, snart blir det väl köpläge för oss gamar! (Men inte än på ett tag.)
Citera
2020-03-23, 17:18
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Nonsens. Det kommer att klinga av snart nu. Sverige kommer heller inte att drabbas lika hårt som Italien och Spanien. Dessa länder är mkt mer tätbefolkade och har en annan, mer social kultur. Folk träffas mer och pussas och kramas mer osv. Hysterin kring detta virus är den största överreaktionen i modern tid! Börsen kommer snabbt studsa tillbaka när detta dragit förbi.

Ja, något av en extrem överreaktion. Något som också syns på börserna.
Att det däremot 'snabbt studsar tillbaka' har jag svårt att se, historiskt tar det minst ett par månader för något sådant. Den nuvarande situtaionen är något unik dock så visst kan det ske (teoretiskt kan allt ske).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in