Så sjukvården har inget bättre att erbjuda än piller då i detta kaos samhälle?!
Herregud så hemskt att dämpa människor i stället för att arbeta på att få fram deras fördelar, intressen o talanger. Tänk hur många som bara inte hittar sin rätta plats där de mår bra i livet. Stress o prestation överallt.
Det värsta är att dom tror att det är DOM det är fel på, när det i själva verket är samhället som e sjukt.
Hade önskat att dom inte litade så blint på läkare. Jag har själv fått diagnoser ställda men alltid vägrat medicin. Som dom har tjatat o erbjudit! Allt från Concerta, till annan adhd medicin, Lyrica, Litium, sömntabletter o till o med naturmedicin som L tryptofan mm mm
Idag när jag är äldre, har mindre måsten o ansvar o känner mig tryggare i mig själv så mår jag förhållandevis bra. Jag har lärt mig att handskas med mitt mående o vet vad jag ska göra om jag känner att det är på väg åt fel håll. Jag har hittat mina verktyg.
Det hade jag aldrig uppnått om jag va en zombie o inte haft utrymme lära mig hur allt hänger ihop med kropp o själ. Önskar att fler får den möjligheten.
Det är världen som är galen inte den som mår dåligt..
Måste lägga till det också att dom som äter mediciner ofta blir fixerade av tabletter, styrkor, läkare, biverkningar samt att de själva ökar styrkan utan läkares ordination osv o det tycker jag är sjukt.
Blir mer eller mindre galen när jag tänker på hur mycket pengar det det handlar om. Vilken sjuk industri