2020-02-27, 20:21
Medlem
Ett dedikerat forum för Coronavirus-epidemin borde skapas snarast.

(Underforum till Olyckor och katastrofer)
Citera
2020-02-27, 20:38
Medlem
+1

Jag skulle inte ha något emot detta. Ganska rimligt med tanke på hur storskaligt det hela är, och hur många som visar intresse för det.
Citera
2020-02-27, 20:52
Medlem
Troians avatar
Stöder det. Vore trevligt med trådar som:

Spridningen i Italien
Spridningen i Tyskland

Osv..
Citera
2020-02-27, 21:10
Bannlyst
Lägg av, som om detta inte redan får för mycket andrum. Jag röstar på en enda samlingstråd där alla tråda läggs in. Så jävla trött på att se och höra om detta.

-5
Senast redigerad av lagomstoryxa 2020-02-27 kl. 21:14.
Citera
2020-02-27, 21:12
Medlem
Neroxxs avatar
Kanske lite onödigt att göra ett underforum för just coronaviruset men ett underforum för generella virusutbrott kanske vore ett alternativ.
Citera
2020-02-27, 21:13
Medlem
kristofferGs avatar
Det är inte värre än en vanlig influensa. Flashbacks preppers får väl kåtslag nu iofs.
Citera
2020-02-27, 21:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Stöder det. Vore trevligt med trådar som:

Spridningen i Italien
Spridningen i Tyskland

Osv..

Jag stödjer TS och dina idéer. Men det behöver inte vara ett eget delforum för Corona, utan ett delforum för olika allvarliga sjukdomsutbrott (se nedan).

Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Kanske lite onödigt att göra ett underforum för just coronaviruset men ett underforum för generella virusutbrott kanske vore ett alternativ.

Låter som en bra idé. Ebola, tbc, mässling etc. Kanske som ett underforum till Olyckor och katastrofer?
Citera
2020-02-27, 23:44
Moderator
Gordon Blixts avatar
Då får du allt ta och presentera underlag som visar på behovet av ett nytt delforum.

Från vår FAQ ( (FB) Forumen (2015-03-14)
Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
Citera
2020-02-27, 23:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Det behövs inte. Det kommer bli mycket trådar ett tag och sen dör det av.
Citera
2020-02-29, 20:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Då får du allt ta och presentera underlag som visar på behovet av ett nytt delforum.

Från vår FAQ ( (FB) Forumen (2015-03-14)

Fast nja? Vid aktualiteter kan temporära underforum startas. Se exempelvis:

(FB) Muhammedavbildningarna och relaterade protester

Dessutom så fungerar de flesta diskussioner i befintlig tråd, och jag tror att om någon skulle starta en tråd som heter typ ”Coronasmittan i Sverige” så skulle det inte ses på med blida ögon av moderatorerna i aktuellt forum, utan man skulle hänvisas till aktuell tråd.
Citera
2020-02-29, 21:32
Medlem
najass avatar
Som FAQ:en säger:

Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.

Så, posta länkar till 30 aktuella trådar så kan det åtminstone övervägas.

EDIT: äsch, Gordon hade redan informerat. Pucktvåa
Citera
2020-02-29, 22:56
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Som FAQ:en säger:

Så, posta länkar till 30 aktuella trådar så kan det åtminstone övervägas.

EDIT: äsch, Gordon hade redan informerat. Pucktvåa
34 av de första 36 träffarna på ordet corona i ämnessök handlar om corona-viruset. Plus 33 (andra) träffar när man söker på "coronaviruset". Så minst 67 trådar. Sen är det väl en dödlighet på 1-4% så ett par trådar ligger säkert i papperskorgen eller är raderade.

För lat för att lägga in länkar dock då jag inte bryr mig till eller från om ett dedikerat forum. Men TS kan göra dessa sökningar och klistra in i tråden om han önskar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in