2020-02-26, 23:14
Medlem
Trumpsterss avatar
Fortfarande på allvar räknas, kommer att skicka folk ut i rymden även lite? År efter år....

Det bästa de lyckats hittills göra var en parabolic flight, men det gjorde man redan på typ 50-60-talet.

Svårt att nå den förbannade "space"

Så när tror ni det omöjliga händer? När kommer Virgin Galactic att skicka människor där ute....

Uh hoppas kan man
Citera
2020-02-26, 23:18
Medlem
Trumpsterss avatar
Prova att googla med datum, varje år de senaste 15+ åren har det varit dags för Virgin Galactic att skicka människor upp. Detta bevisar att man inte behöver ha hög IQ för att vara rik. Idioter som betalat för biljett decennier i förväg till det omöjliga, och väntar fortfarande.
Citera
2020-02-27, 00:14
Medlem
Det känns rätt ointressant. De har väl aldrig haft som mål att skicka upp folk i omloppsbana utan bara i paraboliska banor om än till officiell rymdhöjd.

Jag skulle gärna resa om jag fick en gratisplats men coolt känns det inte faktiskt. Inget jag skulle lägga en stor del av min förmögenhet på (om jag hade en stor sådan).

Hade inte övriga aktörer med ffa Space-X varit så framgångsrika så hade nog intresset varit större för dessa "fuskrymdfärder" fortfarande. Nu känns det plötsligt som om omloppsbana kommer bli en möjlighet för superrika inom en överskådlig framtid.

Själva tekniken är intressant (med launch från flygplan) men det vore intressantare om man använde den till att skicka upp satelliter i omloppsbana t ex.
Citera
2020-02-27, 00:18
Medlem
Trumpsterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Det känns rätt ointressant. De har väl aldrig haft som mål att skicka upp folk i omloppsbana

Ja visst alla ursäkter går, ingen hjärna krävs.
Citera
2020-02-27, 06:50
Moderator
Humbugs avatar
Korrigerad rubrik
/mod
Citera
2020-03-28, 04:51
Medlem
Fris avatar
Bigelow säger upp samtliga anställda.
Bigelow skickade redan 2006 upp en prototyp av sitt utfällbara rymdstationskoncept, och sen en till. De installerade en som modul på rymdstationen ISS. Men herr bigalou är visst i hotellbranschen och det går inge bra där nu i panikens tid, så all rymdfart läggs ned nu i den djupaste depression mänskligheten någonsin varit i. (för att 1000 amerikaner har avlidit av något vanligt förkylningsvirus, de 23000 som avledd av årets influensa var det bara de närmast anhöriga som brydde sig om, för de tänkte på arvet.)

Så Virgin Galactic, finansierad av den härmed helt och hållet avskaffade flygbranschen, kommer också att upphöra finnas nu. Alla måste ju ha panik för ingenting i stället. God (or Elon) save SpaceX! tre fjärdedelar av personalen uppsagd i Gigafactory, nu får vi se på hans prioriteringar huruvida han verkligen vill till Mars eller inte. I den extrema fattigdom som alla nu går in i, så kanske inte ens han klarar av det.
Senast redigerad av Fri 2020-03-28 kl. 04:56.
Citera
2020-03-28, 08:33
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
God (or Elon) save SpaceX! tre fjärdedelar av personalen uppsagd i Gigafactory,

Personalen är inte uppsagd, dom får betalt för att stanna hemma. Senare om coronakrisen blir utdragen och om Tesla behöver spara in pengar så kan jag tänka mig att personalen blir uppsagd.

https://www.theverge.com/2020/3/19/2...virus-pandemic
Citat:
Hourly employees at both factories will “continue to receive their normal pay through Monday, after which point we will provide paid leave during suspended operations,” according to an email from the company’s regional HR boss Valerie Workman

Jag har ingen koll på när Teslas olika lån ska betalas tillbaka, någonting som påverkar hur mycket pengar dom har i kassan och hur fort den tar slut. Men några månader till borde dom kunna klara sig på egen hand.

https://ir.tesla.com/news-releases/n...ational-update
Citat:
Our cash position at the end of Q4 2019 was $6.3B before our recent $2.3B capital raise. We believe this level of liquidity is sufficient to successfully navigate an extended period of uncertainty. At the end of Q4 2019, we had available credit lines worth approximately $3B including working capital lines for all regions as well as financing for the expansion of our Shanghai factory.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in