2020-06-09, 06:23
Medlem
klybans avatar
Deaths:113,055

Och vart är trumpen i COVID-19 krisen, och när ska "presidenten" svara på frågor om COVID-19 krisen?
Och hur många kommer vara arbetslösa efter folk återgått till sina arbeten, det är en av de riktigt stora frågorna.
USA BNP förväntas att gå ned med 6%, huvuden kommer rulla i arbetslivet.
Men vart är trumpen?
Varför är han inte här för sitt folk och sina medborgare?
Citera
2020-06-09, 08:46
Medlem
Nu varnar experter för att Trump kanskei vill få ut ett vaccin innan det är testat som helt säkert, allt för att förbättra sina nu dåliga odds inför valet i nov.
Att lägga medborgarnas hälsa i potten för egen vinnings skull är ju Trump numera känd för men om ett vaccin slår fel så har ju Trump verkligen bränt sina chanser och kanske rent av överträtt sina befogenheter än en gång.
Har medborgarna tur så fungerar vaccinet men då sitter kanske Trump kvar i vita huset.
Vilket val för väljarna alltså. Fast visst borde ju väljarna å andra sidan vid det här laget inse vad Trump är för en svag och exocentrisk filur med en förmåga att inte kunna styra landet.
Så vi och USA får hoppas Biden ledning håller i sig och ger det resultat majoriteten av väljarna vill ha, en ny mogen president i vita huset.
Citera
2020-06-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Deaths:113,055

Och vart är trumpen i COVID-19 krisen, och när ska "presidenten" svara på frågor om COVID-19 krisen?
Och hur många kommer vara arbetslösa efter folk återgått till sina arbeten, det är en av de riktigt stora frågorna.
USA BNP förväntas att gå ned med 6%, huvuden kommer rulla i arbetslivet.
Men vart är trumpen?
Varför är han inte här för sitt folk och sina medborgare?

Trumps valspråk är väl med tanke på hans agerande typ "tänk inte vad du kan göra för USA utan tänk vad USA kan göra för dig". Väljare är helt enkelt lite av chackpjäser för Trump
Citera
2020-06-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
På tal om medioker PK-skola. Hittade ett klipp där vita liberals blir utfrågade om svarta och Voter ID. Blev chockad över vad en professor och studenter tror om svarta. Läs gärna kommentarerna ifrån mestadels svarta och vad dom tycker. Jag tror, som du skriver, att demokraterna kommer mest troligen att få sig en chock efter valet gällande dom svarta rösterna.

https://youtu.be/3JGmKHrWKMQ
Ami Horowitz - how white liberals really view black voters

LOL skrämmande.

Men, "white liberals"... så du tror att en random "white dude" skulle svara så mycket bättre?
Citera
2020-06-09, 11:27
Medlem
Citat:
På tal om medioker PK-skola. Hittade ett klipp där vita liberals blir utfrågade om svarta och Voter ID. Blev chockad över vad en professor och studenter tror om svarta. Läs gärna kommentarerna ifrån mestadels svarta och vad dom tycker. Jag tror, som du skriver, att demokraterna kommer mest troligen att få sig en chock efter valet gällande dom svarta rösterna.

https://youtu.be/3JGmKHrWKMQ
Ami Horowitz - how white liberals really view black voters

Men detta är ju typ exempel på hur korkat usa och folk är numera.
Källkritik?

Det är ju inte ens dolt - "Satirist Ami Horowtiz" från klippets info.

HUR kan man ta det på allvar?
HUR kan man inte inse att det isf gäller alla vita i USA.

Om det nu dras slutsatsen att "liberals" har denna syn,
hur jävla illa är det då inte bland Trumps väljare?
Citera
2020-06-09, 12:02
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
LOL skrämmande.

Men, "white liberals"... så du tror att en random "white dude" skulle svara så mycket bättre?

Citat:
Men detta är ju typ exempel på hur korkat usa och folk är numera.
Källkritik?

Det är ju inte ens dolt - "Satirist Ami Horowtiz" från klippets info.

HUR kan man ta det på allvar?
HUR kan man inte inse att det isf gäller alla vita i USA.

Om det nu dras slutsatsen att "liberals" har denna syn,
hur jävla illa är det då inte bland Trumps väljare?
Det är ju precis därför som jag är chockad. Jag förväntade mig mer av utbildade "intelligenta" liberals och en professor. Jag hade inte alls blivit chockad om det var WT folk som inte har gått i skolan och har dom fördomarna.

Ja han är en satirist, men det klippet är på riktigt. Vad är det du menar jag inte ska ta på allvar?

Edit: varför skulle det gälla alla vita endast för att några stycken studenter är så korkade?
Senast redigerad av tauceti 2020-06-09 kl. 12:32.
Citera
2020-06-09, 13:22
Medlem
Citat:
Det är ju precis därför som jag är chockad. Jag förväntade mig mer av utbildade "intelligenta" liberals och en professor. Jag hade inte alls blivit chockad om det var WT folk som inte har gått i skolan och har dom fördomarna.

Ja han är en satirist, men det klippet är på riktigt. Vad är det du menar jag inte ska ta på allvar?

Edit: varför skulle det gälla alla vita endast för att några stycken studenter är så korkade?

En sak man måste fundera på om man ska ta på "allvar" - det du ser är det verkligen "liberals" tex?
Det är ju inte direkt så att alla studenter är demokrater....

Ja, varför skulle det INTE gälla alla vita?

Jag ser iallafall inte klippet som något inlägg i partifärger, det är ATT det finns överhuvudtaget.
Visst, vi kanske kan säkert ha folk som säger detta om somalier eller så i Sverige, nyanlända. Faktiskt.

Men de här säger iallafall "blacks" som om det gällde alla...
Citera
2020-06-09, 14:54
Medlem
taucetis avatar
Citat:
En sak man måste fundera på om man ska ta på "allvar" - det du ser är det verkligen "liberals" tex?
Det är ju inte direkt så att alla studenter är demokrater....

Ja, varför skulle det INTE gälla alla vita?

Jag ser iallafall inte klippet som något inlägg i partifärger, det är ATT det finns överhuvudtaget.
Visst, vi kanske kan säkert ha folk som säger detta om somalier eller så i Sverige, nyanlända. Faktiskt.

Men de här säger iallafall "blacks" som om det gällde alla...
Antagligen så här han väl frågat dom innan vad dom har för politisk åskådning.

Jaja, du får tycka att alla vita är sådär korkade utifrån några få studenter.
Citera
2020-06-09, 22:33
Medlem
Citat:
Antagligen så här han väl frågat dom innan vad dom har för politisk åskådning.

Jaja, du får tycka att alla vita är sådär korkade utifrån några få studenter.

haha, jaha nu förstår jag - menade inte att alla verkligen....alla är så korkade, men att det finns sådana korkade personer i alla grupper av personer.
Både bland republikaner och demokrater.¨

Sen visst det kanske är liberaler, men han skulle nog isf och kunna hitta republikaner med liknande svar.
Citera
2020-06-10, 12:34
Medlem
whogivesafucks avatar
Någon annan action från den store härskaren än att det skall bli väckelsemöten snart?
Verkar som allt gått i stå just nu.
Citera
2020-06-10, 16:06
Medlem
klybans avatar
Deaths:114,167

De döda tickar på, och trumpen lyser med sin frånvaro i den största krisen i modern tid.
I hur många veckor nu har han hållit sig borta?
Varför bryr sig trumpen så lite om sitt folk och medborgare i COVID-19 krisen?
Citera
2020-06-10, 16:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Deaths:114,167

De döda tickar på, och trumpen lyser med sin frånvaro i den största krisen i modern tid.
I hur många veckor nu har han hållit sig borta?
Varför bryr sig trumpen så lite om sitt folk och medborgare i COVID-19 krisen?

Värre kommer det att bli om 2-3 veckor efter alla protester och användandet av tårgas och pepparkulor ovanpå poliser som har dragit ner maskerna på demonstranter och sedan använt pepparspray på dem vilket har lett till att folk har hostat, gråtit och sådant i närheten av folk som nu kan ha blivit smittade eller som kan ha smittat dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in