2020-03-02, 11:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Du har verkligen inget sinne för proportioner.

Skall man stänga av all frakt från Kina, för ett virus som är lindrigare än en årlig influensa.??

Angående sydkorea, så är det ju 96 länder just nu som har verifierade fall. Skall alla dessa länder stänga gränserna mot varann också?
En lindring influensa har ett dödstal på >~0,3%(svininfluensan" hade ett dödstal på 0,3%), detta och med de senaste uppgifterna från Kina ett dödstal på ~3,5-3,8%(Det innebär om det blir en pandemi och en 40% spriding dödstal på 160miljoner, du sade lindrig influensa, inga siffror tyder på det nu).
Och sen är detta inget influensavirus, bara en sådan sak.

Och det är en fråga, för människor hanterar saker som möjligt varit i kontakt med människor i Kina, och viruset i perfekta förhållande kan överleva 9-10 dagar, men i sämre 3-5 dagar.
Så ja, det är en legitim fråga, har man stoppat frakttrafiken, svaret är ja eller nej.

Vilka länder har så mycket som Sydkorea(3150stfall för två dagar sedan, och 13h rapporterades om 4335st bekräftade smittade) förutom Kina som har mer?
Och med facit i hand så har Sydkorea smittat in i USA.

Och USA har inte ens börjat testa än på breda massan, och när de gör har de bara 15000 test initialt, som tydligen var på posten och inte budade ut.
Citera
2020-03-02, 12:17
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Kina är en kommunistdiktatur och kan göra vad de vill.

I USA skulle man bli stämd om man ens funderade på de där åtgärderna.

Är något liknande i USA så främmande?
Kan inte mannen med full kontroll påkalla nationellt nödläge och kalla in nationalgarde eller kanske tom militär?
Citera
2020-03-02, 12:26
Medlem
whogivesafucks avatar
Frälsarens, på ett sätt, sanningsenliga ord.
“It’s going to disappear. One day it’s like a miracle, it will disappear.”
Det har väl all världens tidigare epidemier visat. En dag så tar det slut på eländet.

Fast, även om mycket mer står på spel denna gång. Bryr sig verkligen hans lydhundar?
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/feb/28/coronavirus-donald-trump-truth-president
Citera
2020-03-02, 12:29
Medlem
scoremaxs avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En lindring influensa har ett dödstal på >~0,3%(svininfluensan" hade ett dödstal på 0,3%), detta och med de senaste uppgifterna från Kina ett dödstal på ~3,5-3,8%(Det innebär om det blir en pandemi och en 40% spriding dödstal på 160miljoner, du sade lindrig influensa, inga siffror tyder på det nu).
För det första sade jag inget om en "Lindrig influensa", jag säger att den
"är lindrigare än en vanlig influensa"
för det andra:
Det finns ingenting som tyder på det du säger heller, för att använda din retorik.
"Vi får se facit"

Citat:
Och sen är detta inget influensavirus, bara en sådan sak.
det vet jag också.

Citat:
Och det är en fråga, för människor hanterar saker som möjligt varit i kontakt med människor i Kina, och viruset i perfekta förhållande kan överleva 9-10 dagar, men i sämre 3-5 dagar.
Så ja, det är en legitim fråga, har man stoppat frakttrafiken, svaret är ja eller nej.
Nej, det har man inte.

Citat:
Vilka länder har så mycket som Sydkorea(3150stfall för två dagar sedan, och 13h rapporterades om 4335st bekräftade smittade) förutom Kina som har mer?
Och med facit i hand så har Sydkorea smittat in i USA.

Och USA har inte ens börjat testa än på breda massan, och när de gör har de bara 15000 test initialt, som tydligen var på posten och inte budade ut.
vad vill du med din fråga?
Sydkorea har mest.
Citera
2020-03-02, 14:22
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=t4rW3QFiuN8

Äntligen kommer miraklet?

Det kanske är på väg att lösa sig, vi får se vad nya uppgifter kommer med.
Citera
2020-03-02, 14:45
Medlem
klybans avatar
[quote=scoremax|70502377]
Citat:
För det första sade jag inget om en "Lindrig influensa", jag säger att den
"är lindrigare än en vanlig influensa"
för det andra:
Det finns ingenting som tyder på det du säger heller, för att använda din retorik.
"Vi får se facit"

det vet jag också.

Nej, det har man inte.

vad vill du med din fråga?
Sydkorea har mest.

Det är inte ens en influensa, bara en sådan sak.
Och hur är nått lindrigare som orsakar +3 % mer döda.(Upp till dagens siffror)
Vi har redan ett facit upp tills nu och det säger ~3,5-3,8% dödligt.

Då är Kina fortfarande ett hot, har man satt upp karantäner och isolerar detta gods komma in i landet?
I organiskt material kan överlevnad av virus vara längre än 10 dagar.

Har man stängt trafiken till Sydkorea?
Den trafiken har redan BEVISAT orsakat smitta i USA.
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://www.youtube.com/watch?v=t4rW3QFiuN8

Äntligen kommer miraklet?

Det kanske är på väg att lösa sig, vi får se vad nya uppgifter kommer med.
Glömt inte skriv när sändning börjar av WHO.

Som jag förstår börjar sändningen kl1600, och ska vara information av WHO.
Senast redigerad av klyban 2020-03-02 kl. 14:48.
Citera
2020-03-02, 15:01
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Det är inte ens en influensa, bara en sådan sak.
Och hur är nått lindrigare som orsakar +3 % mer döda.(Upp till dagens siffror)
Vi har redan ett facit upp tills nu och det säger ~3,5-3,8% dödligt.

Då är Kina fortfarande ett hot, har man satt upp karantäner och isolerar detta gods komma in i landet?
I organiskt material kan överlevnad av virus vara längre än 10 dagar.

Har man stängt trafiken till Sydkorea?
Den trafiken har redan BEVISAT orsakat smitta i USA.

Glömt inte skriv när sändning börjar av WHO.

Som jag förstår börjar sändningen kl1600, och ska vara information av WHO.

Jag blir knäpp.
Varför skriver du samma saker i inlägg efter varann?

Det är lindrigare på så sätt att det är färre dödsfall än vad det brukar vara i influensan varje år i absoluta tal.
Senast redigerad av scoremax 2020-03-02 kl. 15:04.
Citera
2020-03-02, 15:09
Medlem
Citat:
Jag blir knäpp.

Det är lindrigare på så sätt att det är färre dödsfall än vad det brukar vara i influensan varje år i absoluta tal.

Var har du länkarna till de uppgifterna?
Citera
2020-03-02, 15:16
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
scoremax skrev

Sydkorea har mest.

US har 86 fall, 44 av dom ar influgna till US fran Diamond Princess cruise ship.

"The majority of those cases — 44 — were patients who caught the virus aboard the Diamond Princess cruise ship."

https://nypost.com/2020/03/01/us-coronavirus-cases-jumps-to-71-west-coast-is-hardest-hit/

2 personer har avlidit och 7 har tillfrisknat. Man kan se alla fall i varlden har:

https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Citera
2020-03-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
US har 86 fall, 44 av dom ar influgna till US fran Diamond Princess cruise ship.

"The majority of those cases — 44 — were patients who caught the virus aboard the Diamond Princess cruise ship."

https://nypost.com/2020/03/01/us-coronavirus-cases-jumps-to-71-west-coast-is-hardest-hit/

2 personer har avlidit och 7 har tillfrisknat. Man kan se alla fall i varlden har:

https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

USA har nu 88 fall. https://www.worldometers.info/coronavirus/usa-coronavirus/

Glöm inte att titta på https://www.youtube.com/watch?v=t4rW3QFiuN8
Citera
2020-03-02, 15:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag blir knäpp.

Hahaha
Nej, viruset är inte lindrigare, utan mer dödligt än mild influensa.

Pratar vi om spridning just nu, så är den lindriga, men ändrar inte dödligheten som man sett upp tills nu.
Svininfluensa hade en dödlighet på 0,3%, vilket betyder att majoriteten var inom riskgrupper sjukdomsmässigt, ålder eller andra relevanta tillstånd för riskgrupp.

Och blir det en pandemi som influensavirus brukar bli, så pratar vi om 160miljoner döda på en 40% spridning.
Men skoj du tror ett mattesemantisk övning berättar något om viruset hur lindrigt det är
Har du läst på någon sektsida med talkingpoints?
Dock berättar det drabbade området att det är en dödlighet på 3,5-3,8%, det är ~3% högre än en av de kraftigare influenser och svininfluensan.

Jag fick skriva samma sak igen, såg du det och enbart för du gör ett påstående som är fel och att viruset är lindrigare än ett influensavirus.
Det är samma som säga Ebola är lindriga än influensa pga det är mindre döda, och använda samma som du gjorde där precis.
Är du ett stolpskott?
Undrar då du börjar se ut som ett och enbart pga det du säger och saker som att ett virus med högre dödlighet är lindrigare, högre dödlighet är inte lindrigare
Citera
2020-03-02, 15:54
Medlem
Läser på Trumps twitter och han låter hysterisk. Fast det är ju som vanligt det. Och jag tror att många tror att han har rätt när han säger att allt är bra, att vaccin är på väg och de få som är sjuka får vård.

Men de missar att det är väldigt få som är testade och få som ens tar sig till en vårdinrättning om de känner sig sjuka. I stället sprids smittan runt. Men jag hoppas jag har fel och president har rätt i att allt är under kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in