2020-03-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det är därför en del inte friskförklaras, de förklaras bara vara symtomfria. När man inte är frisk så är man sjuk. Det förstår du väl ändå i alla fall?
Man testar för viruset inte för symptomen förstår du väl ändå. Lol vilken nivå. Synd att det inte finns vaccin mot idioti, det hadr gjort dig gott att få en spruta.
Senast redigerad av MorbrorFranz 2020-03-24 kl. 20:16.
Citera
2020-03-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Trump måste ju hantera alla de som blir sjuka och de som dör. Han är landets president och ska hålla ihop det och hjälpa till så gott det går. Att ställa sjuka emot ekonomin är det dummaste han gjort. När människor verkligen börjar dö, det börjar snart, då står han där och har talat om att ekonomin är viktigare än de som är så sjuka att de dör.

Det är inte smart för hans egen framtoning att förminska antalet sjuka och antalet döda.
Nej, det är bara verklighet. Går ekonomin åt helvete börjar hemlöshet, kriminalitet och självmord. Det dummaste någon gjort i denna globala kris, var när Pelosi inte ville ge stöd åt folket om inte hon fick införa sin identitetspolitik och ge gåvor till hennes donatorer. Där snackar vi hjärndöd.
Citera
2020-03-24, 20:36
Medlem
blobben!!!s avatar
Om någon missat att USAs börser skjutit i raketfart så kan jag förklara varför. FED har nu gått in för (officiellt namn) QE infinity. Detta betyder att USA nu kommer börja köpa aktier(!) upp till 20% av totalt innehav i varje enskild aktie. Fed köper dessutom alla skulder. Bilskulder. Kommersiella fastigheter. Snabblån. Studieskulder. Allt. QE "infinity" betyder just det. Fed köper för en obegränsad mängd pengar. Extremt viktig händelse.

Har USA nu helt övergett kapitalismen? Är detta starten på sovjet 2.0?
Citera
2020-03-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Om någon missat att USAs börser skjutit i raketfart så kan jag förklara varför. FED har nu gått in för (officiellt namn) QE infinity. Detta betyder att USA nu kommer börja köpa aktier(!) upp till 20% av totalt innehav i varje enskild aktie. Fed köper dessutom alla skulder. Bilskulder. Kommersiella fastigheter. Snabblån. Studieskulder. Allt. QE "infinity" betyder just det. Fed köper för en obegränsad mängd pengar. Extremt viktig händelse.

Inflation.
Citera
2020-03-24, 20:42
Medlem
Citat:

Vilka är det som sitter på det här beslutet? Vilka är inblandade?
Citera
2020-03-24, 20:59
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Har jag missat något eller verkar inte Dr. Fauci vara önskvärd på presskonferenserna om viruset, dvs får han inte vara med i Fantastiska Fyran längre?

Dr. Fauci är inte längre välkommen på presskonferensen då han har tydligen fel åsikter och inte visar sin okritiska lojalitet emot Trump.

https://youtu.be/Tj9F4_xYciM
Citera
2020-03-24, 21:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Det kommer att bita dem i röven i slutändan i form av en ränta från helvetet, för även om dollarn är en världsvaluta så går det inte att trycka hur mycket pengar som helst, tillslut så urvattnar man valutan likt hur Tyskland gjorde på 1920- och 1930-Talet
Citera
2020-03-24, 21:25
Medlem
squeakys avatar
Första personen under 18 har avlidit i Los Angeles.
Det är fortfarande oklart om personen i fråga hade någon underliggande åkomma.

Los Angeles County on Tuesday confirmed four more deaths linked to the coronavirus, including the first of a person under the age of 18.
Citera
2020-03-24, 21:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
När det gäller Corona visar dock studierna att nästan 50% av de som behöver intensivvård är utanför riskgrupperna.
Dessa överlever i hög grad OM de får vård. Utan vård skulle dock även en stor andel av dessa dö.
Riskgrupp när det kommer till Corona handlar mer om vilka som riskerar att dö än vilka som riskerar att bli allvarligt sjuka.

När det gäller vanlig influensa är det väldigt få utanför riskgrupperna som behöver vård alls.
Skillnaden är alltså att Corona drabbar även yngre betydligt hårdare än vad vanlig influensa gör.
Sedan är corona ungefär dubbelt så smittsamt, kräver vård ungefär 10ggr oftare och är 10-15ggr dödligare än vanlig influensa.
Dessutom kan inkubationstiden vara väldigt mycket längre vilket innebär betydligt större risk för spridning.

Corona är lite mer än dubbelt, med en vanlig influensa så smittar du mellan 1,2 till 1,4 personer, med Corona så smittar du 3 personer.

Så vi pratar om en sjukdom som är nästan tre gånger så smittsam som en vanlig influensa, vilket betyder att om du smittar 3 personer så smittar dessa 3 personer ytterligare 3 personer vardera och så fortsätter det tills kedjan bryts.

Lägg även till att tydligen så har man upptäckt att skiten fortfarande lever i upp till 7 dagar efter att man hade gjort tester på passagerarfartyget i USA, så det handlar inte bara om direktkontakt utan skiten kan spridas vidare även om du har satt dig själv i självkarantän 3-4 dagar innan du smittar någon annan.
Citera
2020-03-24, 21:30
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det läskiga är att han inte verkar tro att det är en sjukdom med sin "this disease or what you want to call it"
Demokraterna är så jävla puckade att de inte fattar att de får gyllene material till ads varje dag nu. Man får hoppas att Bloomberg har bra folk som inte är PK-skadade som kan hjälpa farbror Joe med det

Michigan sticker ut lite extra idag med ca 450 nya. Där har vi massvis med överviktiga, narkotikaberoende och fattiga människor, riktigt USA:s baksida. Tror jag håller ett extra öga mer där än i Florida närmaste dagarna.

New York tror jag även om det blir tufft kommer övervinna detta.
Citera
2020-03-24, 21:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Demokraterna är så jävla puckade att de inte fattar att de får gyllene material till ads varje dag nu. Man får hoppas att Bloomberg har bra folk som inte är PK-skadade som kan hjälpa farbror Joe med det

Michigan sticker ut lite extra idag med ca 450 nya. Där har vi massvis med överviktiga, narkotikaberoende och fattiga människor, riktigt USA:s baksida. Tror jag håller ett extra öga mer där än i Florida närmaste dagarna.

New York tror jag även om det blir tufft kommer övervinna detta.

Om demokraterna inte inser hur mycket han [Trump] hjälper dem genom att återkommande bevisa att han är ute på djupt vatten utan någon som helst kunskap om vad han håller på med eller ens en vilja till att tillåta sig få hjälp när han så tydligt behöver det, ja då vet jag inte vad fan de håller på med.

Hade jag varit i Trumps situation så hade jag gjort allt vad jag hade kunnat för att ena folket, för när även vår egna Löfven klarar av att ena folket till en viss nivå och på ett betydligt bättre sätt än vad Trump gör så bör nog även de största Trump älskarna inse att Trump inte är så smart och kunnig som han vill framställa sig som.
Citera
2020-03-24, 21:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetsFvck
Inflation.

Och den lär komma från helvetet dessutom, den amerikanska ekonomin kommer att störtdyka likt en döende svan tack vare att de pumpar in nytryckta pengar så som de gör.

Visst ekonomin mår inte bra av att befolkningen går in i självkarantän osv men den begår inte harakiri pga det, så fort läget blir stabilt igen och folk kan återgå till sina jobb och sin konsumering så kommer ekonomin att sakta å återhämta sig, men pumpar man in nya pengar in i ekonomin ovanpå att man kanske tvingar folk att återgå till sina jobb mitt under en pandemi så kommer det för eller senare att kraschlanda för folk kommer att bli sjuka och ekonomin kommer att krascha hårdare än om folk höll sig hemma.

Så om Trumpadministrationen ser till att skapa en ny "Great Depression" så undrar jag hur han kommer att beskrivas i historieböckerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in