2020-02-28, 07:32
Medlem
Kom just att tänka på swedistan match. De borde väl inte påverkas så mycket av viruset. Om något så lär väl folk snusa mer i tider av oro.
Citera
2020-02-28, 08:44
Medlem
Bullens Pilsnerkorv. Folk har börjat preppa utav helvete nu.
Citera
2020-02-28, 09:10
Medlem
Treantprotectors avatar
Cannabis, så folk finner det behagligt att sitta ensamma i lugn och ro hemma och vänta ut skiten.
Citera
2020-02-28, 09:32
Medlem
Ljusetidittlivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Cannabis, så folk finner det behagligt att sitta ensamma i lugn och ro hemma och vänta ut skiten.

Tänkte samma sak. Frön, odlingsutrustning, socker, jäst, aktivt kol etc.

Rusämnen kommer gå åt som smör i solsken om folk börjar isolera sig.
Citera
2020-02-28, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Flygtransport verkar bra. Några gamla 747, riv ut stolarna, sätt in pallskenor och kör igång.
Du menar för skytteltrafik mellan de drabbade områdena och Arlanda/Landvetter för att snabbt kunna få in så många smittade som möjligt i Sverige?
Citera
2020-02-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Codx, Mrna, Gild

Dessa har gått upp 86% sedan jag skrev. Köpte du?
Citera
2020-02-28, 10:46
Medlem
Light Air, säljer luftrenare som fångar upp virus! Inte för sent att hoppa på tåget tror jag, corona kan bli rätt långdraget.
Citera
2020-02-28, 10:47
Medlem
Storbolagsaktier snart hoppar det upp igen...
Citera
2020-02-28, 13:18
Medlem
Passa på att göra en gedigen fundamental analys av företag som är verksamma inom en bransch som du känner att du förstår dig på. Hitta företag som har en lång historik av lönsamhet och tillväxt, där du ser att ett långsiktigt ägande kommer att skapa värde för dig (antingen i form av utdelningar eller värdeökning, eller både och).

Se denna kris som ett tillfälle att köpa de här aktierna med en rabatt. Att försöka profitera kortsiktigt på panik tror jag kan vara svårt... men eftersom jag tycker att det är lite roligt att se hur företag påverkas av makroekonomiska händelser som dessa kunde jag inte låta bli att köpa lite aktier i 3M...
Citera
2020-02-28, 17:24
Medlem
Piuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrynetMolvig
Light Air, säljer luftrenare som fångar upp virus! Inte för sent att hoppa på tåget tror jag, corona kan bli rätt långdraget.
Otrolig fart redan, men det kan säkert gå upp mer.
Citera
2020-02-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pius
Otrolig fart redan, men det kan säkert gå upp mer.

Borde ha goda förutsättningar att gå upp mer helt klart. Jag ligger kvar med en hel del över helgen, vad tror du om nästa vecka?
Citera
2020-02-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrynetMolvig
Borde ha goda förutsättningar att gå upp mer helt klart. Jag ligger kvar med en hel del över helgen, vad tror du om nästa vecka?

Hela sektorn mtp Corona går kraftigt upp i USA. Ett bolag över 1000 % bara på ett framtaget testkit för mätningar.
Men LightAir har ju faktiskt luftrenare mot smittspridning. Kan tycka att det smäller ännu högre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in