2020-02-27, 11:16
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
All-in i Fonus.

Annars gäller väl samma som under guldruschen i USA. Få blev rika på att vaska guld. De smarta sålde spadar till guldvaskarna. Kanske nåt bolag som säljer testkit för viruset?
Kanske lite långdraget men köp typ Securitas? De är globala och finns i många länder. Jag läste om de som blev inlåsta på hotellet på Teneriffa så vaktade en polis att ingen gick ut ur hotellet. Så mer vaktbevakning kanske behövs om det verkligen blir en riktig katastrof?
Citera
2020-02-27, 11:17
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Silver, lite mer volatil dock
Silverpriset styrs dock av mer industriell efterfråga än guldet. Det mesta av silvret går till industrin medan guldet är mera av en värdebevarare. Om det blir lågkonjuktur och allt går åt helvete för välrden borde därmed silverpriset gå ned.
Citera
2020-02-27, 12:45
Medlem
0ldMans avatar
Jag äger två begravningsakter, har dock ägt de innan Corona började spridas. Det kryllar av 40 talister i USA och Kanada som inom ett decennium kommer kola. Park Lawn och Service Corp International heter dem.
Citera
2020-02-27, 13:11
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Silverpriset styrs dock av mer industriell efterfråga än guldet. Det mesta av silvret går till industrin medan guldet är mera av en värdebevarare. Om det blir lågkonjuktur och allt går åt helvete för välrden borde därmed silverpriset gå ned.
inte helt nödvändigtvis. silver behövs i väldigt mycket, även i sjukvården bland annat. men visst, inte lika "safe heaven" som guld.
Citera
2020-02-27, 14:09
Medlem
Codx, Mrna, Gild
Citera
2020-02-27, 14:13
Medlem
tror ni tåget har gått för att investera i diverse vaccinbolag som arbetar med att utveckla vaccin/behandling för nya corona-sjukan?

jag känner mig splittrad moraliskt å ena sidan känns det ju fint att investera sina pengar på något som förhoppningsvis hjälper detta hemska virus att försvinna men och andra sidan känns det ju underligt att profitera på denna misär.
Citera
2020-02-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Vad vill du ha sagt med det ?
Titta på guldfonder och deras utveckling sista 2 månaderna om du försöker vara lustig.
Till Ts köp vilken aktie du vill så vågar jag påstå att den är 10% högre om 8 veckor än idag.

Nej jag försöker inta vara lustig.
Jag är inte intresserad av fonder så jag kommer inte titta på de heller.
Guldets utväckling tycker jag ser ok ut detta året, månaden och veckan.

https://www.libertysilver.se/diagram/?fromIndex=XAU&toIndex=SEK&period=MONTH_1&weightUn it=tr_oz

Ska man investera i guld så tycker jag man ska göra det direkt i guldet eller lundin gold inc.
Utvecklingen där är mer trevlig än lustig.
Citera
2020-02-27, 14:53
Medlem
poppylolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi.N
Som sagt, dom som investerat i relevanta bolag gjorde det före utbrottet.

Jag paketerar en dryck på liten flaska. Vanlig hallonsaft. Botar Koråna, står det på flaskan. Observera, det står inte Corona!!! Detta säljer jag som smör i hälsokostaffärerna. Kostnad, en liten flaska 3000 kronor styck, billigt!
Citera
2020-02-27, 14:54
Medlem
BajsFaders avatar
Detta är min plan: Först och främst tycker jag att man ska säkerställa en komfortable buffert i kontanter, därefter se till att ha pengar på banken. I tredje hand investera eventuellt överskott:

1. Just nu, se till att shorta någon marknad, spelar ingen roll vilken men nasdaq är väl lämpligt eftersom den är så tekniktung och bolagen där är så beroende av leveranser från Kina.
2. Inom snar framtid, när/om de ekonomiska effekterna av åtgärderna mot viruset börjar bli kännbara lokalt i USA, byt investering till guld. Den Amerikanska centralbanken och herr donald kommer att arbeta med en expansiv penning- och finanspolitik. Detta kommer finansieras av nytryckta pengar vilket kommer att leda till högre guldpriser.

Att hoppas på att man kommer hitta det bolag som lyckas - om möjligt - ta fram ett vaccin mot influensan är en strategi som är alldeles för riskfylld i så här otrygga tider.
Citera
2020-02-27, 20:38
Medlem
dasspapper har jag hört blev en bristvara i Singapore
Citera
2020-02-27, 22:50
Medlem
Big Bosss avatar
Jag har noll aktier nu men funderar på att gå in om det fortsätter rasa som det gör nu, sen lagom till det börjar vända igen.

Inte gått in tidigare eftersom det känts som att börserna har legat i en ”bubbla” ett tag nu och väldigt övervärderade.

Men som sagt om börserna fortsätter gå ner pga Corona och sen vänder lagom typ till hösten eller så är man sugen på att investera för första gången.
Citera
2020-02-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Nåja. Börsen ändrar sig hela tiden, det är inte direkt så att det än nu är permanent ”anpassad”. Jag tror också att det är ganska glasklart att min trådstart inte är en teknisk analys [av marknaden], det var den heller aldrig tänkt som. Det var blott ett par exempel och en kort presentation av min högst subjektiva tankegång vars enda avsikt var att få bollen i rullning.

Som jag skrev i TS är jag fullt medveten om att exempelvis guld-tåget redan har gått, likaså avgick säkert många andra investerings-tåg när viruset började spridas utanför Kina för ett par veckor sedan. Det är dock bevisligen rejäla svängningar på den svenska börsen denna veckan – det torde i sig vara ett tecken på att marknaden inte ännu är ”anpassad”. Rätta mig gärna om jag har fel.

Frågeställningen i tråden ämnar att skapa en diskussion kring de investeringar som fortfarande kan göras. Om du har exempel på investeringar retroaktivt som har lyfts den senaste månaden och som är relaterade till viruset så är du hjärtligt välkommen att bidra med dem då det kan hjälpa trådens diskussionsunderlag samt vara till hjälp i framtiden.

Lol. Efter en snabb googling kan jag inte hitta något företag som är verksam i den internationella begravningsbranschen… Det kanske har att göra med juridiska komplikationer, olika kulturer, traditioner och normer, eller det bristande behovet? Men vad vet jag? Droppa gärna ett namn om du har ett på lager!

Varför just hotellkedjor? Jag antar att du har de stora internationella spelarna i åtanke, typ Wyndham, Hilton, Mariott, BestWestern, Choice, etc. De är allesammans verksamma i hela världen, Kina inkluderat – vilket får mig att tänka att deras kinesiska hotell rimligtvis borde stå tomma i nuläget? Eller?
Du skapar en tråd med en teknisk analys och frågar oss om vi har lite tekniska analyser som kan ge dig pengar. Nej du, gå du spela roulette, för någon edge kommer du aldrig få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in