Citat:
Ursprungligen postat av
Rouchs
Vet inte om tråden hamnat under rätt sektion, ber om ursäkt ifall så inte är fallet.
Men jag är nyfiken på hur många avtändningar ni gått igenom? När jag säger avtändning så syftar jag inte enbart på de väldigt grova avtändningarna, men även de mildare, säg på en nivå 3-5ish på en skala på 10.
4-5 Cold Turkeys på opiater har det väl blivit genom åren, plus ett par gånger då man lagt ner kola och tjack efter att ha gått på det ett tag.
Värst var utan tvekan när jag klev av heroin Cold Turkey. 48 timmar efter senaste dosen var jag så sjuk så jag trodde inte det kunde bli värre. Smärtor i hela kroppen, gåshud, kallsvettningar och all mat man lyckats svälja spydde man upp igen...Men den AT:n var ändå ganska "brief", efter en vecka var man hyfsat pigg igen. Då var metadonavtändningen i höstas mycket mer utdragen, men inte lika intensiv. Det dröjde nästan tre veckor innan alla symptom var försvunna. Och då hade jag ändå inte gått på metat särskilt länge, bara någon månad.
Tjack- och kolaavtändingar är mycket milda jämfört med dem på opiater. De är mest psykiska, den fysiska biten är rätt lindrig när man tänder av från centralstimulanter.