• 2
  • 3
2020-04-15, 13:04
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Vet inte om tråden hamnat under rätt sektion, ber om ursäkt ifall så inte är fallet.

Men jag är nyfiken på hur många avtändningar ni gått igenom? När jag säger avtändning så syftar jag inte enbart på de väldigt grova avtändningarna, men även de mildare, säg på en nivå 3-5ish på en skala på 10.

4-5 Cold Turkeys på opiater har det väl blivit genom åren, plus ett par gånger då man lagt ner kola och tjack efter att ha gått på det ett tag.

Värst var utan tvekan när jag klev av heroin Cold Turkey. 48 timmar efter senaste dosen var jag så sjuk så jag trodde inte det kunde bli värre. Smärtor i hela kroppen, gåshud, kallsvettningar och all mat man lyckats svälja spydde man upp igen...Men den AT:n var ändå ganska "brief", efter en vecka var man hyfsat pigg igen. Då var metadonavtändningen i höstas mycket mer utdragen, men inte lika intensiv. Det dröjde nästan tre veckor innan alla symptom var försvunna. Och då hade jag ändå inte gått på metat särskilt länge, bara någon månad.

Tjack- och kolaavtändingar är mycket milda jämfört med dem på opiater. De är mest psykiska, den fysiska biten är rätt lindrig när man tänder av från centralstimulanter.
Citera
2020-04-15, 13:13
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Textmur

Det blev en jävla massa avtändningar i början på opioidkarriären. Totalt sett så handlar det kanske om uppemot 30. Min första avtändning var på heroin, hade köpt 1g som jag gick igenom på 2-3 dagar kanske. Jobbigt som fan men jag lyckades ändå ta mig till jobbet. Vid tiden var jag brevbärare och dessa jobbar mestadels utomhus och denna gång var det mitt i den Skånska "vintern". 2-4°c, mulet, blåsigt och regn..

Ja ni som tänt av vet säkert hur mysigt det är att vara ute i dessa väderlekar. Samtidigt som man springer in och ut i trapphus med post, fy helvete . Ingen rolig tid alltså men så var det för mig någon vecka varje månad under ett par års tid.

De gånger jag tänt av på metadon så kunde jag inte jobba ö.h.t. Att tända av på metadon är nog det värsta jag upplevt. Ska jag ranka dem så är metadon vinnare, sedan heroin och på tredje plats subben. Jag upplever subutexavtändningen mildare än jonket men den sitter ju i lite längre.

Har aldrig tänt av på benso men folk säger ju att det ska vara crème de la crème av avtändningar. Trots mitt missbruk så har jag alltid klarat av att ha benso hemma utan att missbruka det, vilket känns skönt.

Det är fruktansvärt att tända av från opiater under vinterhalvåret i Sverige, jag vet precis hur det känns. När jag tog min riktiga heroin-AT (som jag beskrev i mitt förra inlägg) var jag i Spanien, och månaden var Augusti. Och jag måste säga att det faktiskt underlättade att tända av i ett riktigt varmt klimat. Det var fortfarande ett helvete, men det hade varit ännu mycket värre om det varit kallt, mörkt och jävligt.
Citera
2020-04-15, 14:31
Medlem
Silentminds avatar
Ungefär 4-5st på Alprazolam, fyfan vilket helvete det var. Slutade CT alla gånger då jag inte hade möjlighet att få tag i någon annan benzo att trappa ner på. Röka under avtändningarna kunde jag inte heller göra då jag bara fick otroligt jobba nojiga tankar och ångest.

Har haft en riktigt jobbig på amfetamin också, körde inte på alltför hårt men blev väl kanske 2 dagars snortande. Sen dess har jag inte rört tjack och har ingen större lust heller, den yrseln jag fick under den avtändningen var inte att leka med.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in