2020-02-23, 17:01
Medlem
Petermadsens avatar
Vad är det som gör att Svenska sjukhus går på knäna?? Vi i Sverige har en av världens högsta skatter, men vad fan får vi för pengarna? Hur kan inte pengarna räcka? Vad är det som är fel. Jag ska säga två stora jävla fel.

1. Politiker och i detta fall landstingspolitiker är idioter som inte kan driva sjukvården som ett riktigt företag bortsätt från vinsten. Jävla korrumperade pengakåta sadister.

2. Världshistoriens sjukaste migrationspolitik som alltid saknat konsekvenseranalys innan beslut. IDIOTER!

Någon mer som vill tycka till. Oj! Nu hörde jag någon som talade i mitt huvud! Jag hör att Stefan Röven talar till mig. Han säger att det här är oacceptabelt!
Senast redigerad av Petermadsen 2020-02-23 kl. 17:11.
Citera
2020-02-23, 17:03
Avslutad
Är inte ett dugg förvånad över det, det var väntat - och värre kommer det bli med våran gränslösa invandring som råder, vänta bara - politikerna lyfter inte ett finger, gör inte ett dyft åt våra problem utan snackar bara en jävla massa skit ''vi måste ta tag i detta'' eller ''vi ska göra allt för att stoppa detta'' och så händer det endå ingenting.
Citera
2020-02-23, 17:06
Medlem
För inte ens 3 månader sedan varslade ju Södersjukhuset 100 anställda:
https://www.svd.se/storvarsel-pa-sodersjukhuset

Man behövde spara pengar. En och annan sa också att man inte hade behov av tjänsterna. Detta eftersom patienter i högre utsträckning söker sig till lokala vårdcentraler, sa man då. Jaha ja, och nu kan sjuka inte ens få gå på toaletten.
Citera
2020-02-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petermadsen
Vad är det som gör att Svenska sjukhus går på knäna?? Vi i Sverige har en av världens högsta skatter, men vad fan får vi för pengarna? Hur kan inte pengarna räcka? Vad är det som är fel. Jag ska säga två stora jävla fel.

1. Politiker och i detta fall landstingspolitiker är idioter som inte kan driva sjukvården som ett riktigt företag bortsätt från vinsten. Jävla korrumperade pengakåta sadister.

2. Världshistoriens sjukaste migrationspolitik som alltid saknat konsekvenseranalys innan beslut. IDIOTER!

Någon mer som tycker att det är konstigt/naturlig att sjukhusen kollapsar?

Skulle just starta en tråd om det här men då hade jag haft med namnet Mikael Runsiö i rubriken d v s SöS vd. Det jävla stolpskottet som naturligtvis bor i Danderyd och har Mercedes av senaste årsmodell
säger:
– Ju fler patienter man har på en liten yta så kommer patientsäkerheten ända till kanten. Men man kan vara trygg om man kommer som patient till Södersjukhuset, säger han.
Så länge det finns överavlönade idioter som bara är rädda om sitt egna sorgliga arsle så kommer det här att fortsätta.
Jag utgår från att Runsiö inte skulle bli placerad i restaurangen om han blev sjuk. Själv vet jag var jag skulle vilja placera honom och det är inte på nån kall plats.
Citera
2020-02-23, 17:24
Medlem
Jon.Holmss avatar
Felet är att allt ska kosta så lite som möjligt i dagens Sverige.

Allt, utom försörjningen av massimporterade analfabeter. Då finns det helt plötsligt en obegränsad skattkista att ösa ur.

Förbannade jävla politiker!
Citera
2020-02-23, 17:25
Medlem
Då vet jag att jag inte ska välja kirurgi och internmedicin som specialitet.

CHECK!

Riktigt tråkigt att det ska behöva vara såhär. Hur mycket ska man behöva uppoffra sig själv och sin hälsa för patienternas skull?
Citera
2020-02-23, 17:27
Bannlyst
Huvudsaken är att coronaberedskapen är god!

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7413751

Så fort det bryter ut en epidemi, så ska ni se att stabsläget upphör och sängplatserna ploppar upp som svampar!
Citera
2020-02-23, 17:38
Medlem
Soterns avatar
Det är bara att konstatera. Politikerna har tappat kontrollen. Inget fungerar längre. Var och en får rädda sig själv.
Citera
2020-02-23, 18:21
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Felet är att allt ska kosta så lite som möjligt i dagens Sverige.

Allt, utom försörjningen av massimporterade analfabeter. Då finns det helt plötsligt en obegränsad skattkista att ösa ur.

Förbannade jävla politiker!
Politiker?
Det är väl svenska folkets jävla fel som röstat fram dessa politiker. Så sluta gnälla nu.
Svenska folket fick det dom önskat och röstat fram.
Citera
2020-02-23, 18:24
Medlem
Vad är det som är så märkvärdigt med stab o stabsläge?

Då är Flygstaben o Försvarsstaben i stabsläge 24/7 o det är inget problem

T o m Kungen har en stab
Citera
2020-02-23, 18:44
Medlem
Vad innebär stabsläge i det här fallet? Vad är väntetiden på akuten nu för tiden?
Citera
2020-02-23, 18:55
Medlem
Jag skulle vilja se en undersökning på våra akutsjukhus som visar följande

- Anledning till att man befinner sig på akuten
- Etnicitet
- Ålder
- Kön
- Barn/Student/Förvärvsarbetare/Pensionär eller snyltare
Citera
  • 1
  • 2