Citat:
Ursprungligen postat av
Petermadsen
Vad är det som gör att Svenska sjukhus går på knäna?? Vi i Sverige har en av världens högsta skatter, men vad fan får vi för pengarna? Hur kan inte pengarna räcka? Vad är det som är fel. Jag ska säga två stora jävla fel.
1. Politiker och i detta fall landstingspolitiker är idioter som inte kan driva sjukvården som ett riktigt företag bortsätt från vinsten. Jävla korrumperade pengakåta sadister.
2. Världshistoriens sjukaste migrationspolitik som alltid saknat konsekvenseranalys innan beslut. IDIOTER!
Någon mer som tycker att det är konstigt/naturlig att sjukhusen kollapsar?
Skulle just starta en tråd om det här men då hade jag haft med namnet Mikael Runsiö i rubriken d v s SöS vd. Det jävla stolpskottet som naturligtvis bor i Danderyd och har Mercedes av senaste årsmodell
säger:
– Ju fler patienter man har på en liten yta så kommer patientsäkerheten ända till kanten. Men man kan vara trygg om man kommer som patient till Södersjukhuset, säger han.
Så länge det finns överavlönade idioter som bara är rädda om sitt egna sorgliga arsle så kommer det här att fortsätta.
Jag utgår från att Runsiö inte skulle bli placerad i restaurangen om han blev sjuk. Själv vet jag var jag skulle vilja placera honom och det är inte på nån kall plats.