2006-03-25, 09:31
Medlem
ratbats avatar
vart tog detta kanon band vägen .
har bara släppt en singel vad jag vet
Citera
2008-12-22, 16:23
Medlem
ingen aning om vart de tog vägen, de är gamla polare till morsan, fick släppa singeln på house of kicks efter att de ringt flera ggr per dag och skrivit brev och bett om att få släppa den. tillslut tröttnade HoK och lät de spela in gratis för att få slippa dem sen, haha så jag tror de lade ner efter ett tag, men det är helt klart en underbar EP.
Citera
2008-12-22, 19:46
Medlem
socialdists avatar
Äger singeln "sup dig snygg" har en fråga vilka låg bakom detta band på den gamla goda tiden snackades det om att det var folk från Nomads och Entombed ligger det någon sanning i detta?
Citera
2008-12-22, 23:17
Medlem
mohnomishes avatar
Intressant att tråden bumpas efter nästan tre år. Nåväl, eftersom jag missade den första gången, kan jag passa på att klargöra saker och ting nu istället.

Det var inga personer från Nomads eller Entombed med, så vitt jag minns. Bland medlemmarna fanns punklegenden Micke RIP (Cellskräck, Love Scuds, mm) och Johan "Blarre" Hargeby, som var en av personerna som startade House of Kicks och sedan Sound Pollution. Calle von Schewen, som också drev HoK och Sound Pollution, brukade hoppa in under konserterna och sjunga den gamla Ramones/Heartbreakers-slagdängan Chinese Rocks. Tror att även den tredje personen från HoK's ledartrojka, Roger Reinhold (fd Warpigs) var med i bandet, men kan minnas fel på den punkten.

Jag hängde rätt mycket med dessa herrar under det sena åttiotalet, och såg Hellmoppers live flera gånger... baren Westermans i Gamla Stan, en bågeklubb vid Zinkensdamm, och mest bisarrt av allt, i raggarklubben Moonshine Cruisers lokal i Skvaltan (ett industriområde/kåkstad som skövlades när Hammarby Sjöstad projekterades).

Att de skulle fått släppa singeln enbart tack vare "telefonterror" låter helt osannolikt, eftersom personer som startade och ägde HoK de facto var bandmedlemmar. Det låter mer som en skröna. Singeln är hur som helst en guldklimp som självklart finns i min skivsamling. Varför de la ner minns jag dock inte, men det var kul så länge det varade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in