Citat:
Ursprungligen postat av
madickenz
Källa eller är det dina tankar bara?
Två personer av alla dom som polisanmält det hela är journalisterna själva som gjorde granskningen av Pontus Rasmusson. Hänger du inte med alls i debatten? Lite får du väl ändå googla fram själv. Ter väl sig ändå ganska naturligt att man polisanmäler nån om man beställt och betalt för en produkt som sedan uteblir. Hade jag t.ex sålt en bil till dig och du betalt mig utan att få en bil så hade du nog också upprättat en polisanmälan. För du tror väl inte på riktigt att alla föräldrar tycker det är ok att betala flera 100-lappar i månaden på en produkt som uppenbarligen inte ens existerar.
De har t o m försökt att nå Pontus före de valde att anmäla, just för att han skulle få en chans att förklara sig. Men han har vägrat svara och gömt sig under sin mammas säng som den lilla pedofil han är.
När journalisterna i ett sista försök att nå honom gav till känna att de kommer nu släppa granskningen av honom offentligt så svarade han direkt på mailet från dom. Då gick det snabbt. Han bad dom att skicka alla handlingar till honom innan publicering och hotade med advokater och annat larv.
Journalisterna svarade då att de kunde boka in ett videomöte där de går igenom alla detaljer. Det gick inte för sig och Pontus gick ännu en gång under jorden.
Det mest pinsamma var ju ändå att Pontus själv svarade på mailet men skrev en annan signatur i slutet och försökte få SvD att tro att det var Pontus agent. Ett amerikanskt namn taget från ingenstans som svarade från Pontus privata mail
Grabben gör ju hela tiden saker värre för sig när han gömmer sig bakom en påhittad agent som inte ens finns.
Källa, bevis och allt du nu vill ha lär vara allmänheten tillhanda inom kort. Men tills dess så förmodar jag att du har en egen hjärna och kan räkna ihop 1+1. Svårare än så är det inte.