• 3
  • 4
2020-02-23, 11:54
Medlem
knarkarlistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HornySanta
det var mina vänner som tjatade dit mig.
De tjatade med dig och du tjackade ur dig. Det är fullständigt normalt.
Citera
2020-02-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarlistan
De tjatade med dig och du tjackade ur dig. Det är fullständigt normalt.
Har det hänt dig förr?
Citera
2020-02-23, 13:33
Medlem
knarkarlistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelstrutsen
Har det hänt dig förr?
Japp. Jag har dumpat vänner som pundat och betett sig som idioter.
Citera
2020-02-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarlistan
Japp. Jag har dumpat vänner som pundat och betett sig som idioter.

Förstår dig man kan ju inte va hur fjällhög som helst xD
Citera
2020-02-23, 16:10
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HornySanta
Tjena, tänkte berätta om ett scenario som jag försatts i nyligen.
(Numrerar mina vänner så ni hänger med på vem som är vem )
Är 18 och ganska ny i nattlivet, men öppen för att testa nya grejer. När jag går ut gör jag oftast det i min hemstad, men tänkte för första gången bege mig ut till en större närliggande stad på äventyr. Tog med mig två nära vänner (2 och 3) och Jag var medveten om att snubben(1) vi skulle hem till hade en bakgrund med droger och hade inte tänkt testa. Men det var just lov och jag tänkte bara vafan! Så efter jag druckit en hel del så körde jag ett par feta linor tjack upp i snoken.

Hade aldrig tagit droger innan och fick därför en ganska stark reaktion där jag i princip gick runt och slog i saker och skrek, vilket resulterade i svullna händer och ont i halsen dagen efter (endast hemma hos kompisen(1)) . Men hur som helst när vi sedan gick ut hade jag lugnat ner mig. När vi kom in på en bar bestämde jag mig för att få lite nya vänner, så gick i princip runt och pratade med alla 50 pers där inne på 2 timmar. Tydligen så gillades det inte av vakterna som inte hade fått någon kärlek hemma, så de kastade ut mig.

Den ena kompisen(2) blev sur och drämde till mig i huvudet efter att jag lattjat lite med honom. Efter det kom hans farsa och hämtade honom, men hög och full som jag var fick jag inte åka med. Fick tillsammans med den andra kompisen(3) istället gå tillbaks till den tredje kompisen(1) för att sova natten i bilen. Det var kallt som in i helvete och kunde knappt sova på grund av amfetaminet.

Dagen efter skriver jag till kompisen(2) som åkte hem och frågade om han kom hem och om han va sur. Först skrev han att det var lugnt, sedan skärmdumpade han chatten och skickade konversationen till en kompis hemma.

Dagen efter får jag ett meddelande att mina vänner hemma, som jag hade planerat en resa till sälen med, funderar på att sparka mig från att följa med till Sälen på grund av incidenten med amfetaminet. Efter lite diskussion fram och tillbaks så kom de fram till att faktiskt låta mig stanna hemma.

De säger att de gör det för att de bryr sig om mig och inte vill se mig ta droger, men hade de brytt sig hade de pratat ordentligt med mig först, vilket de inte gjorde. De blev egentligen sura på att jag drog en lina över huvud taget och att jag körde bil dagen efter (dock inte påverkad) . De menade att det påverkar folk runt om mig och inte enbart mig själv. Personligen tror jag de skiter i om jag tar droger eller inte och ville helst inte ha med mig för att göra det mindre stelt, då kompisen(2) slog till mig.

Nu undrar jag hur ni ser på den hela situationen, har jag eller mina vänner som åkte till sälen gjort fel? Hur ska jag gå till väga nu? Ursäktar om jag lagt tråden i fel ämne, admin får gärna flytta.

Det är du som gjort fel.
Du ska först och främst be alla om ursäkt.
Sedan ska du visa att du kan bete dej normalt när ni är ute.

Och jo du var inte ren när du körde bil dagen efter.

Om du sköter dej nu så kommer du att få tillbaka dina vänner och följa med på roliga saker.
Ansvaret ligger på dej själv.

Andra blir påverkade om samma person gång på gång håller på när man är ute och har kul. Blir dålig stämning.
Citera
2020-02-23, 16:14
Medlem
Etta.Places avatar
Mja, om detta faktiskt var första gången du gjort något sådant så tycker jag det var lite hårt. Då kunde de gett dig chansen att lära dig något av incidenten och inte upprepa den. Är du däremot en sån här festprisse mer eller mindre jämnt, och detta bara var droppen i bägaren, har jag full förståelse för att de ledsnat rejält på ditt beteende.
Citera
2020-02-23, 16:17
Medlem
DaChiefs avatar
Du har ju nya vänner nu, tjackpundare.
Citera
2020-02-23, 16:30
Medlem
HornySantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Du har ju nya vänner nu, tjackpundare.