2020-02-22, 10:17
Medlem
Svantevits avatar
Ett företag på Large Cap som förtjänar en egen tråd. Äger en stor mängd mindre industribolag i framförallt Sverige, men även i övriga Norden, Storbritannien, Nederländerna m.m.

Fredrik Lundberg är storägare.

Aktien har inget att skämmas för: upp 194,42% på fem år.

Den är i princip aldrig billig att köpa, så vänta inte på en "dipp"
Citera
2021-03-05, 23:38
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Ett företag på Large Cap som förtjänar en egen tråd. Äger en stor mängd mindre industribolag i framförallt Sverige, men även i övriga Norden, Storbritannien, Nederländerna m.m.

Fredrik Lundberg är storägare.

Aktien har inget att skämmas för: upp 194,42% på fem år.

Den är i princip aldrig billig att köpa, så vänta inte på en "dipp"
Inom loppet av en månad så gick aktien ner -30% efter att du skrev detta inlägget
Citera
2021-03-06, 00:16
Medlem
Är lite förvånad att tråden skapades ganska nyligen här på Flashback för Indutrade! Jag lär nog smyga in i aktien. Blir fint komplement till de andra investmentbolag jag har i portföljen. Indutrade är ju hög kvalitet!! Tack för inlägget!
Citera
2021-03-09, 07:47
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Inom loppet av en månad så gick aktien ner -30% efter att du skrev detta inlägget
Ja, timingen var inte den bästa hehe. När jag skrev tuffade börsen på som tåget, trots en begynnande coronapandemi, så jag var iaf i gott sällskap.

Den som följde mitt råd har iaf gjort en fin affär idag.
Citera
2021-03-09, 08:38
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Ja, timingen var inte den bästa hehe. När jag skrev tuffade börsen på som tåget, trots en begynnande coronapandemi, så jag var iaf i gott sällskap.

Den som följde mitt råd har iaf gjort en fin affär idag.
Jag köpte när dom låg nere på 450 kr i oktober så är upp ca 35%🤤
Citera
2021-08-03, 18:18
Medlem
Dan88s avatar
"Teknikhandelsbolaget Indutrade har ingått avtal om att förvärva samtliga aktier i brittiska Advance Technical Services, som tillverkar batteridriven elektrosvetsutrustning. Det framgår av ett pressmeddelande.

Advance Technical Services har en årsomsättning på cirka 4 miljoner pund och tillverkar elektrosvetsningsutrustning för företag inom gas-, VA- och telekomindustrin."

https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/08/03/indutrade-indutrade-forvarvar-brittisk-tillverkare-av-batteridriven-elektrosvetsutrustning.html
Citera
2021-08-03, 18:31
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Indutrades sommarrally: 27 dagar med bara 1 på minus

Indutrade har lyft över 35 procent sedan midsommarveckan. Teknikhandelsbolagets investerare har kunnat glädjas nästan varje sommardag – av de 27 handelsdagarna som passerat sedan den 23 juni har bara en slutat på minus för Indutrade.

https://omniekonomi.se/indutrades-sommarrally-27-dagar-med-bara-1-pa-minus/a/k3AyK9
Citera
2021-08-05, 18:48
Medlem
Dan88s avatar
Hände något jätte konstigt idag.

Aktien har nästan bara gått + varje dag i 1 månad, men idag skulle den sluta på minus, och så vid sista sekunden så köpte någon 59 254 aktier för över 17 miljoner kr, så att aktien flög upp vid slutet och stannade precis på samma position som den öppnade för dagen: https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/26607/indutrade
Citera
2021-08-05, 21:07
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Hände något jätte konstigt idag.

Aktien har nästan bara gått + varje dag i 1 månad, men idag skulle den sluta på minus, och så vid sista sekunden så köpte någon 59 254 aktier för över 17 miljoner kr, så att aktien flög upp vid slutet och stannade precis på samma position som den öppnade för dagen: https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/26607/indutrade

Är väl bara slutcallen?
Citera
2022-04-27, 20:07
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Är det någon som är insatt i Indutrade som kan förklara lite närmare vad företaget gör. Bolaget gjorde många förvärv tidigare och det gillade börsen extremt mycket ett tag. Är bolaget ett konglomerat? Det värderas iallafall inte som ett industribolag eftersom P/E ligger runt 40 och har legat ännu högre tidigare.
Citera
2022-06-01, 08:47
Medlem
TheGoldBugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Är det någon som är insatt i Indutrade som kan förklara lite närmare vad företaget gör.

Går i samma tankar. Tar en liten stake i bolaget tills vidare. Frågan är om man ska kolla på PE eller substansvärde? De äger ju väldigt många bolag.
Citera
2023-01-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoldBug
Går i samma tankar. Tar en liten stake i bolaget tills vidare. Frågan är om man ska kolla på PE eller substansvärde? De äger ju väldigt många bolag.

Ja svårt att värdera dom underliggande bolagen.
Dom flesta är onoterade.

Dom har vuxit bra över lång tid .
Jag är sugen att gå in i denna så får bli en lite post.

Vad tror ni om framtiden för indutrade?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in